Actueel
Winter Vol Liefde-Mike heeft nu een vriendin en dat is een hele bekende

Winter Vol Liefde Reünie: Het Drama Tussen Mike, Antine en Denise
Mike en Antine: Geen Succesverhaal
Wie de berichtgeving in de media een beetje heeft gevolgd, wist het waarschijnlijk al: in de reünie-aflevering van het immens populaire Winter Vol Liefde wordt duidelijk dat Mike en Antine geen koppel zijn geworden. Maar dat betekent niet dat Mike zonder liefdesgeluk is gebleven.
Antine heeft haar relatie met Mike uiteindelijk afgewezen, en dat had alles te maken met de bemoeizucht van zijn moeder, Monique. Volgens Antine was een gezonde, onafhankelijke relatie met Mike simpelweg niet mogelijk.
“Het is niet mogelijk om alleen met Mike een relatie op te bouwen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat je geen telefoongesprek met hem alleen kunt voeren. En dat kan ik niet,” verzucht Antine, waarbij ze de moeder van Mike nadrukkelijk als schuldige aanwijst.
De Botsing Tussen Monique en Antine
Dat Monique en Antine geen hechte band zouden krijgen, werd al snel duidelijk. De kijkers hadden allang door dat Monique een duidelijke voorkeur had voor Denise, een andere deelnemer van het programma. Eén kijker noemde haar zelfs spottend “het monster van Seefeld”, verwijzend naar haar kritische en overheersende houding tegenover Antine.
Wat de situatie nog opmerkelijker maakte, was Monique’s plotselinge ommekeer. Hoewel ze openlijk haar voorkeur voor Denise uitsprak, beweerde ze later doodleuk dat Antine eigenlijk altijd haar favoriet was geweest. Dit leverde veel opgetrokken wenkbrauwen op bij de kijkers, die haar woorden met een flinke korrel zout namen.
Toen Mike besloot om Denise naar huis te sturen, was zijn moeder zichtbaar aangedaan. “Ik had je zo graag als schoondochter willen hebben,” snikte Monique, terwijl ze afscheid nam van haar favoriete kandidaat.
Denise’s Opvallende Bezoek aan Seefeld
Zo ongeveer gelijktijdig met de start van Winter Vol Liefde op televisie, plaatste Denise een reeks opvallende foto’s op sociale media. Wat direct opviel: de foto’s waren genomen in Seefeld. En wie woont daar? Juist, Mike.
Voor veel kijkers was dit geen toeval. De uitkomst van het programma was op dat moment voor Mike, Antine en Denise natuurlijk al bekend. Waarom zou Denise precies in deze periode naar Seefeld reizen? Was er sprake van een verborgen romance?
Heeft Monique Toch Haar Zin Gekregen?
In de podcast De T Kijkt TV van De Telegraaf werd onlangs gespeculeerd dat Mike en Denise tóch een relatie hebben gekregen. Dit zou betekenen dat Monique uiteindelijk alsnog haar zin heeft gekregen en dat Denise misschien wel de schoondochter is geworden die ze vanaf het begin had gewild.
Een van de verslaggevers vroeg zich hardop af: “Is Mike nu met iemand anders? Is hij nu met Denise?” Het antwoord dat volgde, liet weinig aan de verbeelding over: “Ja, die is gewoon door zijn moeder gepushed.”
De Reacties van Kijkers
Op sociale media barstte de discussie los. Veel kijkers zijn van mening dat Monique een veel te grote rol speelt in het liefdesleven van haar zoon. Anderen vragen zich af of Mike überhaupt de kans krijgt om zelf een partner te kiezen zonder dat zijn moeder zich ermee bemoeit.
Wat er echt speelt tussen Mike en Denise, blijft voorlopig een mysterie. Is er sprake van oprechte liefde, of heeft Monique daadwerkelijk achter de schermen de touwtjes in handen gehad? De tijd zal het leren, maar één ding is zeker: Winter Vol Liefde heeft opnieuw voor een flinke dosis drama gezorgd.

Actueel
Fatbike-verbod komt eraan: eerste stad maakt de gevaarlijke fietsen illegaal

Enschede verbiedt als eerste Nederlandse stad fatbikes in de binnenstad: “Onveilig, gevaarlijk en vaak opgevoerd”
Waar de landelijke politiek nog twijfelt over regelgeving rond fatbikes, neemt de gemeente Enschede het voortouw. De stad voert per 1 januari 2026 een verbod in op het gebruik van fatbikes in de binnenstad. De beslissing is het gevolg van toenemende zorgen over verkeersveiligheid, overlast en het gedrag van veelal jonge bestuurders.
Fatbike-overlast: van hip naar hinderlijk
Fatbikes zijn in korte tijd enorm populair geworden onder jongeren. De stoere e-bikes met brede banden en krachtige motoren zijn niet alleen opvallend, maar ook vaak opgevoerd. Waar ze oorspronkelijk bedoeld zijn voor off-road gebruik in bijvoorbeeld zand of sneeuw, rijden ze tegenwoordig massaal op stoepen, fietspaden en winkelstraten – met snelheden die kunnen oplopen tot boven de 40 kilometer per uur.
In Enschede leidde dit tot een groeiend aantal klachten van burgers en ondernemers. Bewoners voelen zich niet langer veilig in het centrum, en winkeliers spreken van “asociaal gedrag en gevaarlijke verkeerssituaties”. De gemeenteraad vond het genoeg geweest en nam een historisch besluit: een verbod op fatbikes in het hart van de stad.
Waarom Enschede ingrijpt
De motie voor het verbod kwam van Rachel Denneboom, fractievoorzitter van de VVD in Enschede. Zij kreeg bijval van partijen als Volt, CDA en Burgerbelangen Enschede. “Fatbikes zien eruit als fietsen, maar gedragen zich als scooters,” aldus Denneboom. “De snelheid is vaak te hoog, de controle ontbreekt en de bestuurders zijn vaak erg jong.”
Het voorstel werd met een meerderheid aangenomen. Het verbod zal worden opgenomen in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), waarin nu al staat dat scooters verboden zijn in het centrum. Volgens Denneboom is het een logische volgende stap om ook fatbikes onder die categorie te scharen.
Een scooter vermomd als fiets
“Wat je ziet, is dat deze fatbikes zich net als scooters gedragen: ze racen door voetgangerszones, veroorzaken gevaarlijke situaties en negeren verkeersregels,” licht Denneboom toe. “Alleen hebben ze het uiterlijk van een fiets, waardoor ze lastig te handhaven zijn met de huidige regels.”
Ze vervolgt: “Als het verbod er eenmaal is, kunnen handhavers effectiever optreden. We hebben dat eerder gezien bij het scooterverbod: in het begin was er veel discussie, maar uiteindelijk heeft het geleid tot een rustiger en veiliger stadscentrum.”
Wanneer gaat het fatbikeverbod in?
Het geplande verbod gaat op 1 januari 2026 in. Tot die tijd wordt gewerkt aan de juridische onderbouwing en de aanpassing van de APV. Ook zal de gemeente inzetten op voorlichting en communicatie richting inwoners, scholen en ouders.
De handhaving zal vergelijkbaar zijn met eerdere maatregelen tegen scooters: waarschuwingen in het begin, gevolgd door boetes en mogelijk inbeslagname van voertuigen bij herhaaldelijke overtreding. Er wordt verwacht dat het straatbeeld in de binnenstad van Enschede hierdoor drastisch zal veranderen.
Wethouder: “Geen makkelijke opgave”
Hoewel het voorstel brede steun kreeg, zijn er ook kritische geluiden. Wethouder Marc Teutelink steunde het initiatief, maar benadrukte de complexiteit: “Een juridisch waterdicht verbod op fatbikes is niet eenvoudig. Dit plan is vooral een aanzet tot verdere analyse van de verkeersveiligheid.”
Hij wees erop dat landelijke regelgeving wenselijk is, maar zolang die uitblijft, wil Enschede lokaal verantwoordelijkheid nemen. “We kunnen niet blijven wachten. De veiligheid van onze inwoners staat voorop.”
Politieke verdeeldheid: niet iedereen is overtuigd
Niet alle raadsleden zijn enthousiast over het verbod. Robin Wessels van GroenLinks noemde het plan “laakbaar” en vergeleek het met “stukken rood vlees voor de bühne in de arena”. Hij betwijfelt of een lokaal verbod juridisch standhoudt en vraagt zich af of er niet effectievere manieren zijn om de overlast aan te pakken.
“Wij willen ook iets doen aan de onveiligheid,” zei Wessels. “Maar dit is niet de manier. Je moet niet alleen verbieden, maar ook investeren in gedragscorrectie, toezicht en technische aanpassingen van voertuigen.”
Enschede als voorbeeld voor andere steden?
Met deze maatregel is Enschede de eerste stad in Nederland die daadwerkelijk een stap verder gaat dan alleen handhaving en voorlichting. De kans is groot dat andere gemeenten het voorbeeld zullen volgen, zeker als blijkt dat het verbod daadwerkelijk effect heeft op verkeersveiligheid en overlast.
Steeds meer steden worstelen namelijk met hetzelfde probleem: jongeren die met hoge snelheid op fatbikes door drukke straten scheuren, zonder verlichting of helm, en vaak op voertuigen die niet meer als reguliere fietsen gezien kunnen worden.
Wat betekent dit voor fatbikegebruikers?
Voor fatbikebezitters die regelmatig in het centrum van Enschede komen, betekent dit verbod dat zij hun vervoermiddel daar straks niet meer mogen gebruiken. Alternatieven zijn fietsenstallingen aan de rand van het centrum, of gebruik van reguliere fietsen die wel aan de regels voldoen.
Het verbod geldt in eerste instantie alleen voor het afgebakende stadscentrum. Of het later wordt uitgebreid naar andere delen van de stad, hangt af van het succes van de maatregel en het aantal overtredingen.
Wat zegt de landelijke politiek?
Op landelijk niveau is er nog altijd veel discussie over de status van fatbikes. Moeten ze worden geclassificeerd als bromfietsen? Moet er een helmplicht komen? Of volstaat betere handhaving?
Ministeries buigen zich momenteel over deze vragen, en er wordt gewerkt aan een aanpassing van de verkeerswetgeving die voertuigen zoals fatbikes beter moet reguleren. Tot die tijd nemen steeds meer gemeenten het heft in eigen handen.
Bekijk de video hieronder:
Conclusie: een duidelijke koerswijziging
Met het verbod op fatbikes in de binnenstad laat Enschede zien dat het veiligheid en leefbaarheid boven gemak en populariteit stelt. Hoewel de maatregel tot discussie leidt, is de boodschap helder: de stad kiest voor een veilig centrum, waarin voetgangers, fietsers en ondernemers zich prettig voelen.
Of dit initiatief navolging krijgt in andere steden, zal de komende jaren blijken. Maar duidelijk is dat de maat vol is: fatbikes zijn welkom, maar alleen als ze verantwoord worden gebruikt.