Actueel
Mama Monique haalt hard uit naar Antine na de reünie 😮

Gisteren werd definitief duidelijk dat Mike en Antine niet langer samen zijn. Volgens Antine had dit alles te maken met de invloed van Mike’s moeder, Monique. Deze beschuldiging schoot bij Monique in het verkeerde keelgat, en in een interview met De Telegraaf haalt ze dan ook fel uit naar haar voormalige potentiële schoondochter.
Geen Toekomst voor Mike en Antine
Al kort na de eerste aflevering van Winter Vol Liefde werd door speurwerk van RealityFBI gesuggereerd dat een toekomst tussen Mike en Antine onwaarschijnlijk was. Tijdens de reünie-aflevering bevestigde Antine dat de relatie met Mike geen stand heeft gehouden. Haar verklaring was duidelijk: de invloed van Monique was simpelweg te groot.
“Ik heb nog nooit meegemaakt dat je niet eens een telefoongesprek met hem alleen kunt voeren,” verklaarde Antine. Dit versterkte bij veel kijkers de indruk dat Monique een overheersende rol speelde in het liefdesleven van haar zoon.
Dat de band tussen Antine en Monique problematisch was, werd al duidelijk toen de twee buiten het zicht van de camera’s een flinke aanvaring kregen. Hoewel de details van deze confrontatie niet openbaar zijn gemaakt, heeft het ongetwijfeld bijgedragen aan het mislukken van de relatie tussen Mike en Antine.
Monique’s Uithaal bij De Telegraaf
Monique laat de uitspraken van Antine niet onbeantwoord. In een interview met De Telegraaf reageert ze fel op de kritiek en spreekt ze haar teleurstelling uit over de manier waarop Antine zich over haar en haar gezin heeft uitgelaten.
“Ik vind het jammer hoe Antine zich over ons uitliet. Wij hebben haar met open armen ontvangen en zijn zelfs met haar naar Spanje geweest. Dat was overigens niet mijn idee. Ik had gezegd dat ze lekker met z’n tweetjes moesten gaan,” aldus Monique.
Monique Verdedigt Haar Zoon
Monique stelt dat Antine haar zoon onrecht heeft aangedaan. Volgens haar had Mike serieuze plannen om samen met Antine aan een toekomst te bouwen, maar heeft zij hem die kans niet gegeven.
“Mijn zoon wilde op zichzelf gaan wonen en een toekomst met haar opbouwen, maar dat kan niet van de ene op de andere dag. En die tijd is hem niet gegund.”
De breuk zou Mike diep hebben geraakt. “Ze hebben enkele maanden gedate, en Mike heeft er ontzettend veel liefdesverdriet van gehad. Als zijn moeder vond ik het verschrikkelijk om hem zo gebroken te zien.”
Monique als ‘Gewilde Schoonmoeder’
Ondanks alle ophef rondom haar rol in het liefdesleven van Mike, beweert Monique dat ze veel positieve reacties krijgt van andere vrouwen.
Volgens haar ontvangt ze tientallen berichten van vrouwen die interesse hebben in haar zoon.
“Zij vinden mij juist een hele leuke schoonmoeder. Het zijn er zoveel dat ik ze niet eens allemaal kan beantwoorden.”
De Publieke Reacties
De uithaal van Monique heeft tot veel discussie geleid. Terwijl sommigen haar verdedigen en vinden dat ze enkel het beste wil voor haar zoon, zien anderen haar als een bepalende factor die het liefdesleven van Mike beïnvloedt. De vraag blijft: had Monique daadwerkelijk een doorslaggevende invloed op de relatiebreuk, of waren Mike en Antine simpelweg geen goede match?
Wat vind jij? Was de kritiek van Antine op Monique terecht, of heeft Monique gelijk in haar verdediging van haar zoon? Deel je mening in de reacties!

Actueel
Fatbike-verbod komt eraan: eerste stad maakt de gevaarlijke fietsen illegaal

Enschede verbiedt als eerste Nederlandse stad fatbikes in de binnenstad: “Onveilig, gevaarlijk en vaak opgevoerd”
Waar de landelijke politiek nog twijfelt over regelgeving rond fatbikes, neemt de gemeente Enschede het voortouw. De stad voert per 1 januari 2026 een verbod in op het gebruik van fatbikes in de binnenstad. De beslissing is het gevolg van toenemende zorgen over verkeersveiligheid, overlast en het gedrag van veelal jonge bestuurders.
Fatbike-overlast: van hip naar hinderlijk
Fatbikes zijn in korte tijd enorm populair geworden onder jongeren. De stoere e-bikes met brede banden en krachtige motoren zijn niet alleen opvallend, maar ook vaak opgevoerd. Waar ze oorspronkelijk bedoeld zijn voor off-road gebruik in bijvoorbeeld zand of sneeuw, rijden ze tegenwoordig massaal op stoepen, fietspaden en winkelstraten – met snelheden die kunnen oplopen tot boven de 40 kilometer per uur.
In Enschede leidde dit tot een groeiend aantal klachten van burgers en ondernemers. Bewoners voelen zich niet langer veilig in het centrum, en winkeliers spreken van “asociaal gedrag en gevaarlijke verkeerssituaties”. De gemeenteraad vond het genoeg geweest en nam een historisch besluit: een verbod op fatbikes in het hart van de stad.
Waarom Enschede ingrijpt
De motie voor het verbod kwam van Rachel Denneboom, fractievoorzitter van de VVD in Enschede. Zij kreeg bijval van partijen als Volt, CDA en Burgerbelangen Enschede. “Fatbikes zien eruit als fietsen, maar gedragen zich als scooters,” aldus Denneboom. “De snelheid is vaak te hoog, de controle ontbreekt en de bestuurders zijn vaak erg jong.”
Het voorstel werd met een meerderheid aangenomen. Het verbod zal worden opgenomen in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), waarin nu al staat dat scooters verboden zijn in het centrum. Volgens Denneboom is het een logische volgende stap om ook fatbikes onder die categorie te scharen.
Een scooter vermomd als fiets
“Wat je ziet, is dat deze fatbikes zich net als scooters gedragen: ze racen door voetgangerszones, veroorzaken gevaarlijke situaties en negeren verkeersregels,” licht Denneboom toe. “Alleen hebben ze het uiterlijk van een fiets, waardoor ze lastig te handhaven zijn met de huidige regels.”
Ze vervolgt: “Als het verbod er eenmaal is, kunnen handhavers effectiever optreden. We hebben dat eerder gezien bij het scooterverbod: in het begin was er veel discussie, maar uiteindelijk heeft het geleid tot een rustiger en veiliger stadscentrum.”
Wanneer gaat het fatbikeverbod in?
Het geplande verbod gaat op 1 januari 2026 in. Tot die tijd wordt gewerkt aan de juridische onderbouwing en de aanpassing van de APV. Ook zal de gemeente inzetten op voorlichting en communicatie richting inwoners, scholen en ouders.
De handhaving zal vergelijkbaar zijn met eerdere maatregelen tegen scooters: waarschuwingen in het begin, gevolgd door boetes en mogelijk inbeslagname van voertuigen bij herhaaldelijke overtreding. Er wordt verwacht dat het straatbeeld in de binnenstad van Enschede hierdoor drastisch zal veranderen.
Wethouder: “Geen makkelijke opgave”
Hoewel het voorstel brede steun kreeg, zijn er ook kritische geluiden. Wethouder Marc Teutelink steunde het initiatief, maar benadrukte de complexiteit: “Een juridisch waterdicht verbod op fatbikes is niet eenvoudig. Dit plan is vooral een aanzet tot verdere analyse van de verkeersveiligheid.”
Hij wees erop dat landelijke regelgeving wenselijk is, maar zolang die uitblijft, wil Enschede lokaal verantwoordelijkheid nemen. “We kunnen niet blijven wachten. De veiligheid van onze inwoners staat voorop.”
Politieke verdeeldheid: niet iedereen is overtuigd
Niet alle raadsleden zijn enthousiast over het verbod. Robin Wessels van GroenLinks noemde het plan “laakbaar” en vergeleek het met “stukken rood vlees voor de bühne in de arena”. Hij betwijfelt of een lokaal verbod juridisch standhoudt en vraagt zich af of er niet effectievere manieren zijn om de overlast aan te pakken.
“Wij willen ook iets doen aan de onveiligheid,” zei Wessels. “Maar dit is niet de manier. Je moet niet alleen verbieden, maar ook investeren in gedragscorrectie, toezicht en technische aanpassingen van voertuigen.”
Enschede als voorbeeld voor andere steden?
Met deze maatregel is Enschede de eerste stad in Nederland die daadwerkelijk een stap verder gaat dan alleen handhaving en voorlichting. De kans is groot dat andere gemeenten het voorbeeld zullen volgen, zeker als blijkt dat het verbod daadwerkelijk effect heeft op verkeersveiligheid en overlast.
Steeds meer steden worstelen namelijk met hetzelfde probleem: jongeren die met hoge snelheid op fatbikes door drukke straten scheuren, zonder verlichting of helm, en vaak op voertuigen die niet meer als reguliere fietsen gezien kunnen worden.
Wat betekent dit voor fatbikegebruikers?
Voor fatbikebezitters die regelmatig in het centrum van Enschede komen, betekent dit verbod dat zij hun vervoermiddel daar straks niet meer mogen gebruiken. Alternatieven zijn fietsenstallingen aan de rand van het centrum, of gebruik van reguliere fietsen die wel aan de regels voldoen.
Het verbod geldt in eerste instantie alleen voor het afgebakende stadscentrum. Of het later wordt uitgebreid naar andere delen van de stad, hangt af van het succes van de maatregel en het aantal overtredingen.
Wat zegt de landelijke politiek?
Op landelijk niveau is er nog altijd veel discussie over de status van fatbikes. Moeten ze worden geclassificeerd als bromfietsen? Moet er een helmplicht komen? Of volstaat betere handhaving?
Ministeries buigen zich momenteel over deze vragen, en er wordt gewerkt aan een aanpassing van de verkeerswetgeving die voertuigen zoals fatbikes beter moet reguleren. Tot die tijd nemen steeds meer gemeenten het heft in eigen handen.
Bekijk de video hieronder:
Conclusie: een duidelijke koerswijziging
Met het verbod op fatbikes in de binnenstad laat Enschede zien dat het veiligheid en leefbaarheid boven gemak en populariteit stelt. Hoewel de maatregel tot discussie leidt, is de boodschap helder: de stad kiest voor een veilig centrum, waarin voetgangers, fietsers en ondernemers zich prettig voelen.
Of dit initiatief navolging krijgt in andere steden, zal de komende jaren blijken. Maar duidelijk is dat de maat vol is: fatbikes zijn welkom, maar alleen als ze verantwoord worden gebruikt.