Connect with us

Actueel

Winter Vol Liefde-Judith heeft babynieuws: ”Bart is niet de vader”

Avatar foto

Published

on

Winter Vol Liefde Seizoen Twee: Judith en Bart Gelukkiger Dan Ooit

Liefde Bloeit op in Winter Vol Liefde

Het tweede seizoen van Winter Vol Liefde is tot een einde gekomen, en van alle deelnemers lijkt slechts één koppel daadwerkelijk de liefde te hebben gevonden: Judith en Bart. Hun band groeide gedurende het programma en ondanks enkele twijfels onderweg, zijn ze nog steeds dolgelukkig samen.

 

Voor de reünie besloot Judith echter een kleine grap uit te halen, door groots babynieuws aan te kondigen. De verrassing? Bart is niet de vader!

Judith en Bart: Een Onmiskenbare Klik

Vanaf het begin was het voor velen duidelijk: Judith en Bart deelden een bijzondere chemie. De natuurlijke klik tussen hen was zichtbaar en niets leek hun prille liefde in de weg te staan.

Toch werd Judith gedurende het programma aan het twijfelen gebracht. Klimaatactiviste Esther, die eveneens deelnam aan Winter Vol Liefde, bracht haar in verwarring met haar visie op relaties. Judith begon zelfs te twijfelen aan monogamie. Uiteindelijk koos ze ervoor om haar hart te volgen en gaf ze Bart haar volledige vertrouwen. Zoals in de reünie-aflevering te zien was, blijkt dat een uitstekende keuze te zijn geweest: ze zijn nog steeds gelukkig samen.

Samenwonen: Een Grote Stap

Niet alleen zijn Judith en Bart nog samen, hun relatie is zelfs in een stroomversnelling geraakt. Slechts vier maanden na de opnames nam Bart een grote stap: hij besloot zijn leven in Rotterdam achter zich te laten en bij Judith te gaan wonen.

Tijdens de reünie werd dit belangrijke moment besproken bij De Telegraaf. Presentatoren Karlijn Bernoster en Jordi Versteegden deelden hun indrukken over het koppel. “Je ziet ze nog steeds net zo verliefd als tijdens die laatste uitzendingen. Dat is toch wel heel erg mooi.”

Judith’s Babynieuws: Een Verrassende Wending

Voor de reünie besloot Judith haar volgers op Instagram te verrassen met een bijzondere aankondiging. Bernoster lichtte dit moment toe: “Ze deelde op Instagram een kleine verrassing, een nieuwsupdate. Laten we maar snel kijken.”

In het fragment dat werd getoond, begint Judith met een opwindende mededeling: “Nou, de reünie komt zometeen online en de meesten zullen daar met smart op zitten te wachten. Maar nog daarvoor heb ik een heel leuk nieuwtje om met jullie te delen… Ik heb namelijk babynieeeeeeeuws.”

Kijkers raakten direct in spanning en velen dachten dat Judith zwanger zou zijn van Bart. Maar toen draaide ze de camera en onthulde de werkelijke verrassing: een pasgeboren kalfje op haar boerderij. “Het eerste kalfje van het jaar! Ze is net drie uurtjes oud.”

Een Hilarische Reactie op de Grap

Jordi Versteegden kon zijn lach niet inhouden en reageerde geamuseerd op de grap: “Dit is toch fantastisch. Wat zal Esther hiervan vinden? Want die had natuurlijk ook commentaar toen er op een gegeven moment koeien gingen verdwijnen.”

De humorvolle actie van Judith werd breed opgepikt door kijkers en fans van het programma. Het toonde niet alleen haar luchtige kant, maar versterkte ook het beeld dat zij en Bart met veel plezier samen hun leven opbouwen.

Een Succesverhaal in Winter Vol Liefde

Waar veel deelnemers van Winter Vol Liefde uiteindelijk hun zoektocht zonder partner beëindigden, hebben Judith en Bart een echt succesverhaal geschreven. Ondanks twijfels, obstakels en de invloed van anderen, hebben ze elkaar gevonden en zetten ze samen nieuwe stappen in hun leven.

Met hun sprankelende liefde en gedeelde toekomstplannen zijn Judith en Bart een van de weinige koppels die bewijzen dat liefde via een tv-programma wel degelijk kan bloeien. Of ze de rest van hun leven samen blijven, zal de tijd leren, maar voor nu is één ding zeker: ze zijn dolgelukkig.

Actueel

Fatbike-verbod komt eraan: eerste stad maakt de gevaarlijke fietsen illegaal

Avatar foto

Published

on

Enschede verbiedt als eerste Nederlandse stad fatbikes in de binnenstad: “Onveilig, gevaarlijk en vaak opgevoerd”

Waar de landelijke politiek nog twijfelt over regelgeving rond fatbikes, neemt de gemeente Enschede het voortouw. De stad voert per 1 januari 2026 een verbod in op het gebruik van fatbikes in de binnenstad. De beslissing is het gevolg van toenemende zorgen over verkeersveiligheid, overlast en het gedrag van veelal jonge bestuurders.


Fatbike-overlast: van hip naar hinderlijk

Fatbikes zijn in korte tijd enorm populair geworden onder jongeren. De stoere e-bikes met brede banden en krachtige motoren zijn niet alleen opvallend, maar ook vaak opgevoerd. Waar ze oorspronkelijk bedoeld zijn voor off-road gebruik in bijvoorbeeld zand of sneeuw, rijden ze tegenwoordig massaal op stoepen, fietspaden en winkelstraten – met snelheden die kunnen oplopen tot boven de 40 kilometer per uur.

In Enschede leidde dit tot een groeiend aantal klachten van burgers en ondernemers. Bewoners voelen zich niet langer veilig in het centrum, en winkeliers spreken van “asociaal gedrag en gevaarlijke verkeerssituaties”. De gemeenteraad vond het genoeg geweest en nam een historisch besluit: een verbod op fatbikes in het hart van de stad.


Waarom Enschede ingrijpt

De motie voor het verbod kwam van Rachel Denneboom, fractievoorzitter van de VVD in Enschede. Zij kreeg bijval van partijen als Volt, CDA en Burgerbelangen Enschede. “Fatbikes zien eruit als fietsen, maar gedragen zich als scooters,” aldus Denneboom. “De snelheid is vaak te hoog, de controle ontbreekt en de bestuurders zijn vaak erg jong.”

Het voorstel werd met een meerderheid aangenomen. Het verbod zal worden opgenomen in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), waarin nu al staat dat scooters verboden zijn in het centrum. Volgens Denneboom is het een logische volgende stap om ook fatbikes onder die categorie te scharen.


Een scooter vermomd als fiets

“Wat je ziet, is dat deze fatbikes zich net als scooters gedragen: ze racen door voetgangerszones, veroorzaken gevaarlijke situaties en negeren verkeersregels,” licht Denneboom toe. “Alleen hebben ze het uiterlijk van een fiets, waardoor ze lastig te handhaven zijn met de huidige regels.”

Ze vervolgt: “Als het verbod er eenmaal is, kunnen handhavers effectiever optreden. We hebben dat eerder gezien bij het scooterverbod: in het begin was er veel discussie, maar uiteindelijk heeft het geleid tot een rustiger en veiliger stadscentrum.”


Wanneer gaat het fatbikeverbod in?

Het geplande verbod gaat op 1 januari 2026 in. Tot die tijd wordt gewerkt aan de juridische onderbouwing en de aanpassing van de APV. Ook zal de gemeente inzetten op voorlichting en communicatie richting inwoners, scholen en ouders.

De handhaving zal vergelijkbaar zijn met eerdere maatregelen tegen scooters: waarschuwingen in het begin, gevolgd door boetes en mogelijk inbeslagname van voertuigen bij herhaaldelijke overtreding. Er wordt verwacht dat het straatbeeld in de binnenstad van Enschede hierdoor drastisch zal veranderen.


Wethouder: “Geen makkelijke opgave”

Hoewel het voorstel brede steun kreeg, zijn er ook kritische geluiden. Wethouder Marc Teutelink steunde het initiatief, maar benadrukte de complexiteit: “Een juridisch waterdicht verbod op fatbikes is niet eenvoudig. Dit plan is vooral een aanzet tot verdere analyse van de verkeersveiligheid.”

Hij wees erop dat landelijke regelgeving wenselijk is, maar zolang die uitblijft, wil Enschede lokaal verantwoordelijkheid nemen. “We kunnen niet blijven wachten. De veiligheid van onze inwoners staat voorop.”


Politieke verdeeldheid: niet iedereen is overtuigd

Niet alle raadsleden zijn enthousiast over het verbod. Robin Wessels van GroenLinks noemde het plan “laakbaar” en vergeleek het met “stukken rood vlees voor de bühne in de arena”. Hij betwijfelt of een lokaal verbod juridisch standhoudt en vraagt zich af of er niet effectievere manieren zijn om de overlast aan te pakken.

“Wij willen ook iets doen aan de onveiligheid,” zei Wessels. “Maar dit is niet de manier. Je moet niet alleen verbieden, maar ook investeren in gedragscorrectie, toezicht en technische aanpassingen van voertuigen.”


Enschede als voorbeeld voor andere steden?

Met deze maatregel is Enschede de eerste stad in Nederland die daadwerkelijk een stap verder gaat dan alleen handhaving en voorlichting. De kans is groot dat andere gemeenten het voorbeeld zullen volgen, zeker als blijkt dat het verbod daadwerkelijk effect heeft op verkeersveiligheid en overlast.

Steeds meer steden worstelen namelijk met hetzelfde probleem: jongeren die met hoge snelheid op fatbikes door drukke straten scheuren, zonder verlichting of helm, en vaak op voertuigen die niet meer als reguliere fietsen gezien kunnen worden.


Wat betekent dit voor fatbikegebruikers?

Voor fatbikebezitters die regelmatig in het centrum van Enschede komen, betekent dit verbod dat zij hun vervoermiddel daar straks niet meer mogen gebruiken. Alternatieven zijn fietsenstallingen aan de rand van het centrum, of gebruik van reguliere fietsen die wel aan de regels voldoen.

Het verbod geldt in eerste instantie alleen voor het afgebakende stadscentrum. Of het later wordt uitgebreid naar andere delen van de stad, hangt af van het succes van de maatregel en het aantal overtredingen.


Wat zegt de landelijke politiek?

Op landelijk niveau is er nog altijd veel discussie over de status van fatbikes. Moeten ze worden geclassificeerd als bromfietsen? Moet er een helmplicht komen? Of volstaat betere handhaving?

Ministeries buigen zich momenteel over deze vragen, en er wordt gewerkt aan een aanpassing van de verkeerswetgeving die voertuigen zoals fatbikes beter moet reguleren. Tot die tijd nemen steeds meer gemeenten het heft in eigen handen.

Bekijk de video hieronder:


Conclusie: een duidelijke koerswijziging

Met het verbod op fatbikes in de binnenstad laat Enschede zien dat het veiligheid en leefbaarheid boven gemak en populariteit stelt. Hoewel de maatregel tot discussie leidt, is de boodschap helder: de stad kiest voor een veilig centrum, waarin voetgangers, fietsers en ondernemers zich prettig voelen.

Of dit initiatief navolging krijgt in andere steden, zal de komende jaren blijken. Maar duidelijk is dat de maat vol is: fatbikes zijn welkom, maar alleen als ze verantwoord worden gebruikt.

Continue Reading