Connect with us

Actueel

DROEVIG NIEUWS! Het bezoek van Robert Alberts (Wilbert Gieske) zorgde voor veel opwinding onder de GTST-kijkers

Avatar foto

Published

on

GTST Maandtrailer: Drama, liefde en geheimen schudden Meerdijk op!

Het belooft een turbulente maand te worden in Goede Tijden, Slechte Tijden. Fans kunnen zich voorbereiden op een reeks schokkende onthullingen, verraad en onverwachte liefdeswendingen. Van een onverwachte zwangerschap tot een hartverscheurende breuk en een nieuwe mysterieuze verleiding: Meerdijk staat op zijn kop.

Laura Selmhorst verklaart Robert Alberts de liefde in nieuwe maandtrailer GTST

Liefdesdrama: Laura kiest voor Robert, Henk wordt aan de kant gezet

De terugkeer van Robert Alberts (Wilbert Gieske) zet heel Meerdijk op scherp, en vooral Laura Selmhorst (Jette van der Meij) lijkt haar gevoelens niet langer te kunnen verbergen. Ondanks de vele misstappen tijdens hun huwelijk beschouwt ze hem nog steeds als haar grote liefde. In een gedurfde zet besluit Laura haar huidige echtgenoot Henk Visser (Johnny Kraaijkamp) de deur te wijzen.

De kijkers zijn verdeeld over deze verrassende keuze. Zal Robert opnieuw haar hart veroveren, of leidt deze beslissing enkel tot meer hartzeer? En hoe reageert Henk op dit pijnlijke afscheid?

Wilbert Gieske.

Elisa Rosalia zwanger: een onverwachte wending

Terwijl liefde en drama zich afspelen, wordt Elisa Rosalia (Jasmine Sendar) geconfronteerd met een schokkend feit: ze is zwanger. Deze ontdekking brengt haar in een rollercoaster van emoties, vooral omdat haar belager, Ruud, een veel grotere rol blijkt te spelen in haar leven dan ze ooit had kunnen vermoeden.

Wat de situatie nog gevaarlijker maakt, is dat Ruud niet zomaar een onbekende is: hij werkt bij de politie. Elisa en haar partner Rik de Jong (Ferri Somogyi) besluiten Alex de Boer in te lichten, maar hij lijkt het koppel niet serieus te nemen. Hoe zal dit gevaarlijke kat-en-muisspel aflopen?

Wilbert Gieske maakt GTST comeback

Janine Elschot in verleiding: einde van Ludo en Janine?

Het meest besproken koppel van Meerdijk, Ludo Sanders (Erik de Vogel) en Janine Elschot (Caroline de Bruijn), krijgt opnieuw te maken met een serieuze relatiecrisis. Terwijl Ludo zich onbewust van het dreigende gevaar blijft focussen op zijn zakenimperium, vindt Janine steun – en misschien meer – bij de mysterieuze Andrea Brancati (Adriaan Laureano).

Betekent deze verleiding het definitieve einde voor Ludo en Janine? Of is dit slechts een tijdelijke misstap die hun relatie op de proef stelt? Eén ding is zeker: de kijkers kunnen zich opmaken voor een emotionele achtbaan.

Henriëtte Castro zet haar zinnen op Ludo

Alsof Ludo’s problemen met Janine nog niet groot genoeg zijn, lijkt Henriëtte Castro (Puck Pomelien Busser) opnieuw haar pijlen op hem te richten. Ze laat zich niet afschrikken door zijn trouwe reputatie en ziet in hem de perfecte prooi voor haar manipulatieve spelletjes.

Zal Ludo standhouden tegen Henriëtte’s verleidingskunsten? Of wordt hij – zonder dat hij het doorheeft – meegesleurd in een nieuwe affaire die zijn status en gezin opnieuw op het spel zet?

Wilbert Gieske in Koffietijd

Kijkers reageren op het drama in Meerdijk

De gebeurtenissen in GTST zorgen voor een golf aan reacties op sociale media. Fans speculeren volop over de toekomst van hun favoriete personages.

Een kijker schrijft: “Ik kan niet geloven dat Laura Henk zo aan de kant zet! Ze zal hier spijt van krijgen.”

Een ander reageert op de affaire van Janine: “Janine en Ludo zijn iconisch samen. Hopelijk komt het nog goed tussen hen, maar dit ziet er niet best uit.”

Ook de verhaallijn rondom Elisa zorgt voor veel opschudding: “Dat haar stalker bij de politie werkt, maakt dit echt creepy. Ik hoop dat Rik en Alex dit oplossen voordat het te laat is.”

Een maand vol onverwachte wendingen

Met de gebeurtenissen die in de maandtrailer te zien zijn, wordt duidelijk dat Meerdijk verre van rustig blijft. Fans kunnen zich voorbereiden op een mix van spanning, romantiek en verraad.

Zal Laura geluk vinden met Robert? Overleeft de relatie van Ludo en Janine deze nieuwe crisis? En hoe loopt de gevaarlijke situatie rond Elisa af?

Goede Tijden, Slechte Tijden is iedere maandag tot en met donderdag om 20.00 uur te zien bij RTL 4 en een week vooruit te kijken via Videoland. Eén ding is zeker: deze maand mag je geen enkele aflevering missen!

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Goede Tijden Slechte Tijden (@gtst)

Actueel

Fatbike-verbod komt eraan: eerste stad maakt de gevaarlijke fietsen illegaal

Avatar foto

Published

on

Enschede verbiedt als eerste Nederlandse stad fatbikes in de binnenstad: “Onveilig, gevaarlijk en vaak opgevoerd”

Waar de landelijke politiek nog twijfelt over regelgeving rond fatbikes, neemt de gemeente Enschede het voortouw. De stad voert per 1 januari 2026 een verbod in op het gebruik van fatbikes in de binnenstad. De beslissing is het gevolg van toenemende zorgen over verkeersveiligheid, overlast en het gedrag van veelal jonge bestuurders.


Fatbike-overlast: van hip naar hinderlijk

Fatbikes zijn in korte tijd enorm populair geworden onder jongeren. De stoere e-bikes met brede banden en krachtige motoren zijn niet alleen opvallend, maar ook vaak opgevoerd. Waar ze oorspronkelijk bedoeld zijn voor off-road gebruik in bijvoorbeeld zand of sneeuw, rijden ze tegenwoordig massaal op stoepen, fietspaden en winkelstraten – met snelheden die kunnen oplopen tot boven de 40 kilometer per uur.

In Enschede leidde dit tot een groeiend aantal klachten van burgers en ondernemers. Bewoners voelen zich niet langer veilig in het centrum, en winkeliers spreken van “asociaal gedrag en gevaarlijke verkeerssituaties”. De gemeenteraad vond het genoeg geweest en nam een historisch besluit: een verbod op fatbikes in het hart van de stad.


Waarom Enschede ingrijpt

De motie voor het verbod kwam van Rachel Denneboom, fractievoorzitter van de VVD in Enschede. Zij kreeg bijval van partijen als Volt, CDA en Burgerbelangen Enschede. “Fatbikes zien eruit als fietsen, maar gedragen zich als scooters,” aldus Denneboom. “De snelheid is vaak te hoog, de controle ontbreekt en de bestuurders zijn vaak erg jong.”

Het voorstel werd met een meerderheid aangenomen. Het verbod zal worden opgenomen in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), waarin nu al staat dat scooters verboden zijn in het centrum. Volgens Denneboom is het een logische volgende stap om ook fatbikes onder die categorie te scharen.


Een scooter vermomd als fiets

“Wat je ziet, is dat deze fatbikes zich net als scooters gedragen: ze racen door voetgangerszones, veroorzaken gevaarlijke situaties en negeren verkeersregels,” licht Denneboom toe. “Alleen hebben ze het uiterlijk van een fiets, waardoor ze lastig te handhaven zijn met de huidige regels.”

Ze vervolgt: “Als het verbod er eenmaal is, kunnen handhavers effectiever optreden. We hebben dat eerder gezien bij het scooterverbod: in het begin was er veel discussie, maar uiteindelijk heeft het geleid tot een rustiger en veiliger stadscentrum.”


Wanneer gaat het fatbikeverbod in?

Het geplande verbod gaat op 1 januari 2026 in. Tot die tijd wordt gewerkt aan de juridische onderbouwing en de aanpassing van de APV. Ook zal de gemeente inzetten op voorlichting en communicatie richting inwoners, scholen en ouders.

De handhaving zal vergelijkbaar zijn met eerdere maatregelen tegen scooters: waarschuwingen in het begin, gevolgd door boetes en mogelijk inbeslagname van voertuigen bij herhaaldelijke overtreding. Er wordt verwacht dat het straatbeeld in de binnenstad van Enschede hierdoor drastisch zal veranderen.


Wethouder: “Geen makkelijke opgave”

Hoewel het voorstel brede steun kreeg, zijn er ook kritische geluiden. Wethouder Marc Teutelink steunde het initiatief, maar benadrukte de complexiteit: “Een juridisch waterdicht verbod op fatbikes is niet eenvoudig. Dit plan is vooral een aanzet tot verdere analyse van de verkeersveiligheid.”

Hij wees erop dat landelijke regelgeving wenselijk is, maar zolang die uitblijft, wil Enschede lokaal verantwoordelijkheid nemen. “We kunnen niet blijven wachten. De veiligheid van onze inwoners staat voorop.”


Politieke verdeeldheid: niet iedereen is overtuigd

Niet alle raadsleden zijn enthousiast over het verbod. Robin Wessels van GroenLinks noemde het plan “laakbaar” en vergeleek het met “stukken rood vlees voor de bühne in de arena”. Hij betwijfelt of een lokaal verbod juridisch standhoudt en vraagt zich af of er niet effectievere manieren zijn om de overlast aan te pakken.

“Wij willen ook iets doen aan de onveiligheid,” zei Wessels. “Maar dit is niet de manier. Je moet niet alleen verbieden, maar ook investeren in gedragscorrectie, toezicht en technische aanpassingen van voertuigen.”


Enschede als voorbeeld voor andere steden?

Met deze maatregel is Enschede de eerste stad in Nederland die daadwerkelijk een stap verder gaat dan alleen handhaving en voorlichting. De kans is groot dat andere gemeenten het voorbeeld zullen volgen, zeker als blijkt dat het verbod daadwerkelijk effect heeft op verkeersveiligheid en overlast.

Steeds meer steden worstelen namelijk met hetzelfde probleem: jongeren die met hoge snelheid op fatbikes door drukke straten scheuren, zonder verlichting of helm, en vaak op voertuigen die niet meer als reguliere fietsen gezien kunnen worden.


Wat betekent dit voor fatbikegebruikers?

Voor fatbikebezitters die regelmatig in het centrum van Enschede komen, betekent dit verbod dat zij hun vervoermiddel daar straks niet meer mogen gebruiken. Alternatieven zijn fietsenstallingen aan de rand van het centrum, of gebruik van reguliere fietsen die wel aan de regels voldoen.

Het verbod geldt in eerste instantie alleen voor het afgebakende stadscentrum. Of het later wordt uitgebreid naar andere delen van de stad, hangt af van het succes van de maatregel en het aantal overtredingen.


Wat zegt de landelijke politiek?

Op landelijk niveau is er nog altijd veel discussie over de status van fatbikes. Moeten ze worden geclassificeerd als bromfietsen? Moet er een helmplicht komen? Of volstaat betere handhaving?

Ministeries buigen zich momenteel over deze vragen, en er wordt gewerkt aan een aanpassing van de verkeerswetgeving die voertuigen zoals fatbikes beter moet reguleren. Tot die tijd nemen steeds meer gemeenten het heft in eigen handen.

Bekijk de video hieronder:


Conclusie: een duidelijke koerswijziging

Met het verbod op fatbikes in de binnenstad laat Enschede zien dat het veiligheid en leefbaarheid boven gemak en populariteit stelt. Hoewel de maatregel tot discussie leidt, is de boodschap helder: de stad kiest voor een veilig centrum, waarin voetgangers, fietsers en ondernemers zich prettig voelen.

Of dit initiatief navolging krijgt in andere steden, zal de komende jaren blijken. Maar duidelijk is dat de maat vol is: fatbikes zijn welkom, maar alleen als ze verantwoord worden gebruikt.

Continue Reading