Actueel
Winter Vol Liefde-Adrienne ontmaskerd: ´Ze doet alleen maar lief voor de camera´

Adrienne heeft in het programma Winter Vol Liefde een bewogen liefdesavontuur beleefd. Ondanks de ups en downs lijkt ze bij haar laatste logé, Frits, eindelijk de liefde te hebben gevonden. Toch twijfelen niet alle kijkers aan haar oprechtheid. Onder anderen Yvonne Coldeweijer werpt haar kritische blik op Adrienne en suggereert dat ze acteert.
Een bijzondere klik met Frits
Frits is de laatste deelnemer die naar Zwitserland reist om Adrienne’s hart te veroveren. Waar eerdere logés haar hart niet wisten te raken, lijkt er bij Frits iets veranderd te zijn. Adrienne lijkt eindelijk ontdooid, wat resulteerde in een kus. Kijkers reageren enthousiast op de romantische wending en hopen op een sprookjesachtige afloop voor Adrienne en Frits.
Kritiek van Yvonne Coldeweijer
Hoewel veel kijkers genieten van de ontwikkeling tussen Adrienne en Frits, is niet iedereen overtuigd van de echtheid van haar gevoelens. Yvonne Coldeweijer, bekend van haar uitgesproken meningen op Instagram, heeft zo haar twijfels. ,,Die laatste man… Ja, ik weet niet wat het verschil is met de rest. Hij lijkt precies op de man die voor hem kwam. Maar Adrienne dacht op een gegeven moment van: ik ga ergens mijn tong insteken nu,” deelt Coldeweijer in haar Instagram Stories.
Passief-agressieve houding
Volgens Coldeweijer straalt Adrienne iets uit dat niet helemaal klopt. ,,Ze lijkt zó lief en ze brengt alles zó lief,” stelt Yvonne. Toch bekruipt haar het gevoel dat deze vriendelijkheid niet oprecht is. Coldeweijer beschrijft Adrienne’s houding als passief-agressief en vindt het haast te perfect om waar te zijn.
Een acteershow?
Yvonne Coldeweijer suggereert zelfs dat Adrienne acteert voor de camera. ,,Ik heb echt het idee dat Adrienne elke keer voor de camera lief doet. Wanneer ze omdraait, smijt ze keihard de deur dicht en denkt ze: ‘leave me alone’. Dit voel ik bij haar. Ik denk dat ze een beetje heeft geacteerd,” zegt ze stellig.
Reuring onder de kijkers
Coldeweijer’s uitspraken hebben veel losgemaakt. Sommige kijkers delen haar mening en vermoeden dat Adrienne haar gevoelens misschien overdrijft voor de camera.
Anderen vinden het juist flauw om zulke conclusies te trekken en geloven dat Adrienne gewoon tijd nodig had om zich open te stellen.
Echte liefde of tv-strategie?
Het is niet ongebruikelijk dat realityshows vragen oproepen over de oprechtheid van de deelnemers. Adrienne’s gedrag, hoe lief en charmant ook, kan bij sommige kijkers argwaan wekken. Toch blijft de vraag of haar gevoelens voor Frits echt zijn, of dat ze een rol speelt, onbeantwoord.
Afloop in spanning
Met de kritiek van Yvonne Coldeweijer in het achterhoofd kijken fans reikhalzend uit naar de afloop van Adrienne’s liefdesverhaal. Zullen zij en Frits samen verdergaan? Of blijkt Adrienne toch niet zo openhartig als ze lijkt?

Actueel
Fatbike-verbod komt eraan: eerste stad maakt de gevaarlijke fietsen illegaal

Enschede verbiedt als eerste Nederlandse stad fatbikes in de binnenstad: “Onveilig, gevaarlijk en vaak opgevoerd”
Waar de landelijke politiek nog twijfelt over regelgeving rond fatbikes, neemt de gemeente Enschede het voortouw. De stad voert per 1 januari 2026 een verbod in op het gebruik van fatbikes in de binnenstad. De beslissing is het gevolg van toenemende zorgen over verkeersveiligheid, overlast en het gedrag van veelal jonge bestuurders.
Fatbike-overlast: van hip naar hinderlijk
Fatbikes zijn in korte tijd enorm populair geworden onder jongeren. De stoere e-bikes met brede banden en krachtige motoren zijn niet alleen opvallend, maar ook vaak opgevoerd. Waar ze oorspronkelijk bedoeld zijn voor off-road gebruik in bijvoorbeeld zand of sneeuw, rijden ze tegenwoordig massaal op stoepen, fietspaden en winkelstraten – met snelheden die kunnen oplopen tot boven de 40 kilometer per uur.
In Enschede leidde dit tot een groeiend aantal klachten van burgers en ondernemers. Bewoners voelen zich niet langer veilig in het centrum, en winkeliers spreken van “asociaal gedrag en gevaarlijke verkeerssituaties”. De gemeenteraad vond het genoeg geweest en nam een historisch besluit: een verbod op fatbikes in het hart van de stad.
Waarom Enschede ingrijpt
De motie voor het verbod kwam van Rachel Denneboom, fractievoorzitter van de VVD in Enschede. Zij kreeg bijval van partijen als Volt, CDA en Burgerbelangen Enschede. “Fatbikes zien eruit als fietsen, maar gedragen zich als scooters,” aldus Denneboom. “De snelheid is vaak te hoog, de controle ontbreekt en de bestuurders zijn vaak erg jong.”
Het voorstel werd met een meerderheid aangenomen. Het verbod zal worden opgenomen in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), waarin nu al staat dat scooters verboden zijn in het centrum. Volgens Denneboom is het een logische volgende stap om ook fatbikes onder die categorie te scharen.
Een scooter vermomd als fiets
“Wat je ziet, is dat deze fatbikes zich net als scooters gedragen: ze racen door voetgangerszones, veroorzaken gevaarlijke situaties en negeren verkeersregels,” licht Denneboom toe. “Alleen hebben ze het uiterlijk van een fiets, waardoor ze lastig te handhaven zijn met de huidige regels.”
Ze vervolgt: “Als het verbod er eenmaal is, kunnen handhavers effectiever optreden. We hebben dat eerder gezien bij het scooterverbod: in het begin was er veel discussie, maar uiteindelijk heeft het geleid tot een rustiger en veiliger stadscentrum.”
Wanneer gaat het fatbikeverbod in?
Het geplande verbod gaat op 1 januari 2026 in. Tot die tijd wordt gewerkt aan de juridische onderbouwing en de aanpassing van de APV. Ook zal de gemeente inzetten op voorlichting en communicatie richting inwoners, scholen en ouders.
De handhaving zal vergelijkbaar zijn met eerdere maatregelen tegen scooters: waarschuwingen in het begin, gevolgd door boetes en mogelijk inbeslagname van voertuigen bij herhaaldelijke overtreding. Er wordt verwacht dat het straatbeeld in de binnenstad van Enschede hierdoor drastisch zal veranderen.
Wethouder: “Geen makkelijke opgave”
Hoewel het voorstel brede steun kreeg, zijn er ook kritische geluiden. Wethouder Marc Teutelink steunde het initiatief, maar benadrukte de complexiteit: “Een juridisch waterdicht verbod op fatbikes is niet eenvoudig. Dit plan is vooral een aanzet tot verdere analyse van de verkeersveiligheid.”
Hij wees erop dat landelijke regelgeving wenselijk is, maar zolang die uitblijft, wil Enschede lokaal verantwoordelijkheid nemen. “We kunnen niet blijven wachten. De veiligheid van onze inwoners staat voorop.”
Politieke verdeeldheid: niet iedereen is overtuigd
Niet alle raadsleden zijn enthousiast over het verbod. Robin Wessels van GroenLinks noemde het plan “laakbaar” en vergeleek het met “stukken rood vlees voor de bühne in de arena”. Hij betwijfelt of een lokaal verbod juridisch standhoudt en vraagt zich af of er niet effectievere manieren zijn om de overlast aan te pakken.
“Wij willen ook iets doen aan de onveiligheid,” zei Wessels. “Maar dit is niet de manier. Je moet niet alleen verbieden, maar ook investeren in gedragscorrectie, toezicht en technische aanpassingen van voertuigen.”
Enschede als voorbeeld voor andere steden?
Met deze maatregel is Enschede de eerste stad in Nederland die daadwerkelijk een stap verder gaat dan alleen handhaving en voorlichting. De kans is groot dat andere gemeenten het voorbeeld zullen volgen, zeker als blijkt dat het verbod daadwerkelijk effect heeft op verkeersveiligheid en overlast.
Steeds meer steden worstelen namelijk met hetzelfde probleem: jongeren die met hoge snelheid op fatbikes door drukke straten scheuren, zonder verlichting of helm, en vaak op voertuigen die niet meer als reguliere fietsen gezien kunnen worden.
Wat betekent dit voor fatbikegebruikers?
Voor fatbikebezitters die regelmatig in het centrum van Enschede komen, betekent dit verbod dat zij hun vervoermiddel daar straks niet meer mogen gebruiken. Alternatieven zijn fietsenstallingen aan de rand van het centrum, of gebruik van reguliere fietsen die wel aan de regels voldoen.
Het verbod geldt in eerste instantie alleen voor het afgebakende stadscentrum. Of het later wordt uitgebreid naar andere delen van de stad, hangt af van het succes van de maatregel en het aantal overtredingen.
Wat zegt de landelijke politiek?
Op landelijk niveau is er nog altijd veel discussie over de status van fatbikes. Moeten ze worden geclassificeerd als bromfietsen? Moet er een helmplicht komen? Of volstaat betere handhaving?
Ministeries buigen zich momenteel over deze vragen, en er wordt gewerkt aan een aanpassing van de verkeerswetgeving die voertuigen zoals fatbikes beter moet reguleren. Tot die tijd nemen steeds meer gemeenten het heft in eigen handen.
Bekijk de video hieronder:
Conclusie: een duidelijke koerswijziging
Met het verbod op fatbikes in de binnenstad laat Enschede zien dat het veiligheid en leefbaarheid boven gemak en populariteit stelt. Hoewel de maatregel tot discussie leidt, is de boodschap helder: de stad kiest voor een veilig centrum, waarin voetgangers, fietsers en ondernemers zich prettig voelen.
Of dit initiatief navolging krijgt in andere steden, zal de komende jaren blijken. Maar duidelijk is dat de maat vol is: fatbikes zijn welkom, maar alleen als ze verantwoord worden gebruikt.