Connect with us

Actueel

Willeke Alberti zwaar onder vuur: ´Dit is wel een hele flauwe actie!´

Avatar foto

Published

on

Willeke Alberti heeft veel kritiek ontvangen na het delen van een winactie op Facebook, waarbij zorginstellingen een concert van haar kunnen winnen. Wat zij niet meteen vermeldde, is dat er een verplichting is: om deel te nemen, moet eerst 250 euro aan Knorr-producten worden besteld.

Winactie voor zorginstellingen

In een video op Facebook begint Willeke het bericht met de woorden: ,,Hallo allemaal, ik ben Willeke Alberti en ik ben weer gevraagd door Knorr Professional en ik kan niet wachten om weer op te treden voor mensen in zorgcentra die het zo hard nodig hebben. En dit is absoluut géén reclame, want ik meen dit uit de grond van mijn hart.”

Het gaat om de winactie ‘Samenzijn’, georganiseerd door Knorr, waarbij drie zorginstellingen de kans krijgen om een concert van Willeke Alberti te winnen. Het idee lijkt op het eerste gezicht een mooi gebaar van de zangeres, die zich inzet voor mensen in zorginstellingen. Maar de deelnamevoorwaarden roepen vraagtekens op.

De verborgen kosten

Wat Willeke niet meteen vermeldt, is dat zorginstellingen die willen deelnemen aan de actie eerst 250 euro aan Knorr-producten moeten bestellen. Deze vereiste heeft voor veel teleurstelling gezorgd onder fans, die het gevoel hebben dat het oorspronkelijke goede doel nu te maken heeft met commerciële belangen.

De actie werd door veel mensen als misleidend ervaren. Fans vonden het jammer dat een initiatief dat oorspronkelijk bedoeld leek om zorginstellingen te ondersteunen, nu gepaard gaat met financiële verplichtingen die voor sommige instellingen moeilijk te dragen kunnen zijn.

Teleurgestelde reacties

Veel reacties op de Facebook-post van Willeke zijn negatief. ,,Eerst voor 250 euro aan Knorr-producten kopen en dan pas maak je een kans. Jammer”, reageert een teleurgestelde fan. Een ander voegt eraan toe: ,,Het leek me heel erg leuk voor het huis waar mijn oom met Alzheimer woont. Ik kook nooit uit pakjes, potjes en zakjes, dus het feest gaat niet door. Heel flauwe actie van Knorr, bah.”

Het lijkt erop dat de bedoeling achter de winactie, namelijk het ondersteunen van zorginstellingen, nu een twijfelachtige indruk achterlaat. Veel fans vinden het onterecht om zorginstellingen onder druk te zetten om te investeren in producten die zij mogelijk niet nodig hebben, simpelweg om kans te maken op een optreden van Willeke.

Commerciële belangen of welgemeend gebaar?

De vraag blijft of deze actie een goedbedoeld initiatief is van Willeke en Knorr, of dat het vooral draait om commerciële belangen. Terwijl Willeke zelf zegt dat het absoluut geen reclame is, kan de eis om 250 euro aan producten te kopen moeilijk anders gezien worden dan een poging om de verkoop van Knorr te stimuleren.

Voor nu blijft het onduidelijk of Willeke en Knorr hun strategie zullen aanpassen of de kritiek zullen negeren. In ieder geval heeft de actie veel stof doen opwaaien en heeft het de verhoudingen tussen commercie en goede doelen opnieuw onder de aandacht gebracht.

Actueel

Koen Wauters is er het hart van in na droevig nieuws over dochter Zita: “Ik lig hier echt wakker van”

Avatar foto

Published

on

Koen Wauters prijst weerbaarheid van dochter Zita tegen online kritiek

Koen Wauters mag dan vooral bekendstaan als trouwe Anderlecht-supporter, in het dagelijks leven wordt hij ook geconfronteerd met uitdagingen die niets met voetbal te maken hebben. Zo wordt zijn dochter Zita op sociale media geregeld het mikpunt van negatieve reacties over haar uiterlijk. Dat raakt hem als vader diep, al blijkt Zita daar zelf opvallend goed mee om te gaan.

In een gesprek met De Morgen vertelt Koen dat hij zijn dochter vroeg of ze erover wilde praten. Haar antwoord was helder: ze wilde geen seconde besteden aan “zielige types” die haar proberen neer te halen. Voor Koen was dat een opluchting, al geeft hij toe dat hij zelf minder makkelijk afstand kan nemen van zulke situaties.

Sterke houding bij de jongste generatie
Ook zoon Nono lijkt stevig in zijn schoenen te staan. “Stamp je hem figuurlijk tegen de schenen, dan reageert hij gewoon met een kwinkslag en gaat hij verder,” vertelt Koen met een mengeling van trots en bewondering.

Zelf heeft de zanger en presentator daar meer moeite mee. “Ik wou dat ik dat kon, maar ik lig soms wakker van zulke dingen,” bekent hij. Toch ziet hij bij zijn kinderen een nieuwe generatie opgroeien die, net als sommige jonge spelers bij Anderlecht, geleerd heeft om zich niet uit balans te laten brengen door negatieve stemmen.

Met deze houding laten Zita en Nono zien dat veerkracht en zelfvertrouwen krachtige wapens zijn tegen online kritiek. Iets waar hun vader, ondanks zijn jarenlange ervaring in de spotlights, nog altijd bewondering voor heeft.

Continue Reading