Connect with us

Actueel

Willeke Alberti zwaar onder vuur: ´Dit is wel een hele flauwe actie!´

Avatar foto

Published

on

Willeke Alberti heeft veel kritiek ontvangen na het delen van een winactie op Facebook, waarbij zorginstellingen een concert van haar kunnen winnen. Wat zij niet meteen vermeldde, is dat er een verplichting is: om deel te nemen, moet eerst 250 euro aan Knorr-producten worden besteld.

Winactie voor zorginstellingen

In een video op Facebook begint Willeke het bericht met de woorden: ,,Hallo allemaal, ik ben Willeke Alberti en ik ben weer gevraagd door Knorr Professional en ik kan niet wachten om weer op te treden voor mensen in zorgcentra die het zo hard nodig hebben. En dit is absoluut géén reclame, want ik meen dit uit de grond van mijn hart.”

Het gaat om de winactie ‘Samenzijn’, georganiseerd door Knorr, waarbij drie zorginstellingen de kans krijgen om een concert van Willeke Alberti te winnen. Het idee lijkt op het eerste gezicht een mooi gebaar van de zangeres, die zich inzet voor mensen in zorginstellingen. Maar de deelnamevoorwaarden roepen vraagtekens op.

De verborgen kosten

Wat Willeke niet meteen vermeldt, is dat zorginstellingen die willen deelnemen aan de actie eerst 250 euro aan Knorr-producten moeten bestellen. Deze vereiste heeft voor veel teleurstelling gezorgd onder fans, die het gevoel hebben dat het oorspronkelijke goede doel nu te maken heeft met commerciële belangen.

De actie werd door veel mensen als misleidend ervaren. Fans vonden het jammer dat een initiatief dat oorspronkelijk bedoeld leek om zorginstellingen te ondersteunen, nu gepaard gaat met financiële verplichtingen die voor sommige instellingen moeilijk te dragen kunnen zijn.

Teleurgestelde reacties

Veel reacties op de Facebook-post van Willeke zijn negatief. ,,Eerst voor 250 euro aan Knorr-producten kopen en dan pas maak je een kans. Jammer”, reageert een teleurgestelde fan. Een ander voegt eraan toe: ,,Het leek me heel erg leuk voor het huis waar mijn oom met Alzheimer woont. Ik kook nooit uit pakjes, potjes en zakjes, dus het feest gaat niet door. Heel flauwe actie van Knorr, bah.”

Het lijkt erop dat de bedoeling achter de winactie, namelijk het ondersteunen van zorginstellingen, nu een twijfelachtige indruk achterlaat. Veel fans vinden het onterecht om zorginstellingen onder druk te zetten om te investeren in producten die zij mogelijk niet nodig hebben, simpelweg om kans te maken op een optreden van Willeke.

Commerciële belangen of welgemeend gebaar?

De vraag blijft of deze actie een goedbedoeld initiatief is van Willeke en Knorr, of dat het vooral draait om commerciële belangen. Terwijl Willeke zelf zegt dat het absoluut geen reclame is, kan de eis om 250 euro aan producten te kopen moeilijk anders gezien worden dan een poging om de verkoop van Knorr te stimuleren.

Voor nu blijft het onduidelijk of Willeke en Knorr hun strategie zullen aanpassen of de kritiek zullen negeren. In ieder geval heeft de actie veel stof doen opwaaien en heeft het de verhoudingen tussen commercie en goede doelen opnieuw onder de aandacht gebracht.

Actueel

Ward Lemmelijn in shock door vrouwelijke fans: ‘Plots trok ze haar blouse omhoog’

Avatar foto

Published

on

Roeier Ward Lemmelijn (28), bekend van Dancing with the Stars en The Masked Singer, heeft op Radio 2 openhartig gesproken over de vreemde en soms ongemakkelijke avances die hij ontvangt van vrouwelijke fans sinds zijn bekendheid. De sporter is steeds vaker te zien op televisie en is volgens Goeiemorgen Morgen-presentator Peter Van de Veire uitgegroeid tot een ware vrouwenmagneet. Dit brengt helaas ook de nodige merkwaardige verzoeken met zich mee.

Van mama’s tot ChatGPT-gedichtjes

Ward benadrukt echter dat hij niet ingaat op deze privéberichten. “Maar ik antwoord niet op die DM’s,” zegt hij zelfverzekerd. De verzoeken die hij ontvangt variëren van mama’s die eerst zichzelf aanprijzen, maar later beseffen dat ze misschien te oud zijn en dan hun dochter naar voren schuiven, tot prachtige gedichtjes die volgens Ward duidelijk met ChatGPT zijn gemaakt. “Die waren niet eens zat hé!” voegt hij daar met een glimlach aan toe.

Bizarre ervaring op straat

De meest bizarre ervaring die Ward heeft meegemaakt, gebeurde op straat. “Ik wandelde gewoon op straat toen een groep vrouwen vroeg om een foto. Ik was vriendelijk, nam de foto en wenste hen nog een fijne dag.” Maar net toen hij wilde doorlopen, draaide één van de vrouwen zich om en trok plots haar blouse omhoog. “En die waren niet eens zat, hè. Dat was gewoon midden in de stad,” vertelt hij met een verbaasde blik. “En ik dacht alleen maar: wow… wat zeg je dan?”

Het omgekeerde #MeToo?

Peter Van de Veire reageerde met een grap: “Dit is het omgekeerde van #MeToo.” Het was een merkwaardige situatie voor Ward, die zich zichtbaar ongemakkelijk voelde bij de ongewenste benadering. “Nu weet je hoe het voelt om Ruben Van Gucht te zijn!” voegde Van de Veire er lachend aan toe, verwijzend naar de vele aandacht die vrouwelijke tv-persoonlijkheden vaak krijgen.

Reacties en ongemakkelijke situaties

Ward is duidelijk niet op zoek naar deze soort aandacht en laat weten dat hij dit soort avances het liefst negeert. Hoewel hij een vriendelijke en toegankelijke uitstraling heeft, toont hij zich bewust van de ongemakkelijke kanten van beroemd zijn. In de toekomst zal hij dus waarschijnlijk meer leren omgaan met zulke ongewenste situaties, waarbij hij in ieder geval benadrukt dat hij zijn privéleven graag privé houdt.

Een vrouwenmagneet met grenzen

Ward Lemmelijn blijft dus vriendelijk en beleefd, maar laat duidelijk weten dat er grenzen zijn. Fans kunnen hem best een foto vragen, maar dat betekent niet dat hij openstaat voor fysiek ongemakkelijke of intieme verzoeken. Hij blijft een charmeur, maar zoals iedere persoon met een publieke rol, heeft ook hij recht op respect en privacy.

Continue Reading