Actueel
Sylvie Meis geeft breuk toe: ´Vierde Valentijn moederziel alleen´

Sylvie Meis lijkt opnieuw single te zijn. Op Instagram plaatst ze een opvallend bericht, waarin ze benadrukt dat Valentijnsdag niet alleen om koppels draait. Dit lijkt een duidelijke aanwijzing dat haar relatie met de Duitse zakenman Patrick Gruhn voorbij is. Het nieuws komt niet geheel onverwacht, aangezien de twee al maanden niet samen gespot zijn.
Veelzeggend bericht op Instagram
Op de dag van de liefde deelt Sylvie een foto van zichzelf met de tekst: “Valentijnsdag hoeft niet alleen om koppels te draaien. Waarom zou je deze dag niet gebruiken om jezelf te vieren? De beste relatie is die met jezelf.”
Met deze woorden laat ze doorschemeren dat ze de dag zonder partner doorbrengt. Haar volgers vragen zich dan ook af of dit betekent dat haar relatie met Patrick officieel ten einde is.
Geruchten over een relatiebreuk
Hoewel Sylvie niet expliciet bevestigt dat ze single is, spreken de omstandigheden voor zich. De afgelopen maanden werd ze niet meer samen met Patrick gezien. Fans merkten op dat hij niet langer opdook in haar Instagram-posts en dat er geen gezamenlijke uitstapjes meer gedeeld werden. Dit voedde de speculaties dat hun relatie op de klippen was gelopen.
Patroon van korte relaties
Als de geruchten kloppen, betekent dit opnieuw een breuk in het liefdesleven van Sylvie. Begin 2023 kondigde ze haar scheiding aan van kunstenaar Niclas Castello, na een huwelijk van slechts 2,5 jaar. Kort daarna kreeg ze een relatie met ondernemer Wim Beelen, maar ook die romance hield niet lang stand en strandde na drie maanden. Nu lijkt haar relatie met Patrick Gruhn ook tot het verleden te behoren.
Focus op zelfliefde
Ondanks haar vele liefdesbreuken blijft Sylvie positief en gefocust op zichzelf. Haar Instagram-post suggereert dat ze zich niet laat ontmoedigen door haar mislukte relaties. Integendeel, ze moedigt anderen aan om zelfliefde te omarmen en Valentijnsdag niet alleen als een dag voor koppels te zien. Dit sluit aan bij haar sterke, onafhankelijke imago dat ze de afgelopen jaren heeft opgebouwd.
Toekomst op liefdesgebied?
De vraag blijft natuurlijk of Sylvie binnenkort weer een nieuwe liefde zal vinden. Ze heeft in het verleden laten zien dat ze zich snel kan openstellen voor een nieuwe relatie. Toch lijkt ze voorlopig vooral bezig met haar eigen geluk. Haar carrière en rol als moeder van zoon Damián blijven een belangrijke prioriteit.
Wat ging er mis met Patrick?
Over de reden van de mogelijke breuk tussen Sylvie en Patrick is weinig bekend. De twee leken aanvankelijk gelukkig samen, maar zoals vaker in haar liefdesleven, bleek de relatie uiteindelijk niet blijvend. Of er sprake is van een conflict of dat ze simpelweg uit elkaar zijn gegroeid, blijft onduidelijk.
Sylvie blijft sterk
Wat er ook gebeurd is, één ding is zeker: Sylvie laat zich niet klein krijgen door een liefdesbreuk. Ze blijft zich richten op haar carrière, familie en zelfontwikkeling. Voor nu lijkt ze Valentijnsdag alleen te vieren, maar de toekomst zal uitwijzen of er binnenkort een nieuwe liefde in haar leven komt.

Actueel
Fatbike-verbod komt eraan: eerste stad maakt de gevaarlijke fietsen illegaal

Enschede verbiedt als eerste Nederlandse stad fatbikes in de binnenstad: “Onveilig, gevaarlijk en vaak opgevoerd”
Waar de landelijke politiek nog twijfelt over regelgeving rond fatbikes, neemt de gemeente Enschede het voortouw. De stad voert per 1 januari 2026 een verbod in op het gebruik van fatbikes in de binnenstad. De beslissing is het gevolg van toenemende zorgen over verkeersveiligheid, overlast en het gedrag van veelal jonge bestuurders.
Fatbike-overlast: van hip naar hinderlijk
Fatbikes zijn in korte tijd enorm populair geworden onder jongeren. De stoere e-bikes met brede banden en krachtige motoren zijn niet alleen opvallend, maar ook vaak opgevoerd. Waar ze oorspronkelijk bedoeld zijn voor off-road gebruik in bijvoorbeeld zand of sneeuw, rijden ze tegenwoordig massaal op stoepen, fietspaden en winkelstraten – met snelheden die kunnen oplopen tot boven de 40 kilometer per uur.
In Enschede leidde dit tot een groeiend aantal klachten van burgers en ondernemers. Bewoners voelen zich niet langer veilig in het centrum, en winkeliers spreken van “asociaal gedrag en gevaarlijke verkeerssituaties”. De gemeenteraad vond het genoeg geweest en nam een historisch besluit: een verbod op fatbikes in het hart van de stad.
Waarom Enschede ingrijpt
De motie voor het verbod kwam van Rachel Denneboom, fractievoorzitter van de VVD in Enschede. Zij kreeg bijval van partijen als Volt, CDA en Burgerbelangen Enschede. “Fatbikes zien eruit als fietsen, maar gedragen zich als scooters,” aldus Denneboom. “De snelheid is vaak te hoog, de controle ontbreekt en de bestuurders zijn vaak erg jong.”
Het voorstel werd met een meerderheid aangenomen. Het verbod zal worden opgenomen in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), waarin nu al staat dat scooters verboden zijn in het centrum. Volgens Denneboom is het een logische volgende stap om ook fatbikes onder die categorie te scharen.
Een scooter vermomd als fiets
“Wat je ziet, is dat deze fatbikes zich net als scooters gedragen: ze racen door voetgangerszones, veroorzaken gevaarlijke situaties en negeren verkeersregels,” licht Denneboom toe. “Alleen hebben ze het uiterlijk van een fiets, waardoor ze lastig te handhaven zijn met de huidige regels.”
Ze vervolgt: “Als het verbod er eenmaal is, kunnen handhavers effectiever optreden. We hebben dat eerder gezien bij het scooterverbod: in het begin was er veel discussie, maar uiteindelijk heeft het geleid tot een rustiger en veiliger stadscentrum.”
Wanneer gaat het fatbikeverbod in?
Het geplande verbod gaat op 1 januari 2026 in. Tot die tijd wordt gewerkt aan de juridische onderbouwing en de aanpassing van de APV. Ook zal de gemeente inzetten op voorlichting en communicatie richting inwoners, scholen en ouders.
De handhaving zal vergelijkbaar zijn met eerdere maatregelen tegen scooters: waarschuwingen in het begin, gevolgd door boetes en mogelijk inbeslagname van voertuigen bij herhaaldelijke overtreding. Er wordt verwacht dat het straatbeeld in de binnenstad van Enschede hierdoor drastisch zal veranderen.
Wethouder: “Geen makkelijke opgave”
Hoewel het voorstel brede steun kreeg, zijn er ook kritische geluiden. Wethouder Marc Teutelink steunde het initiatief, maar benadrukte de complexiteit: “Een juridisch waterdicht verbod op fatbikes is niet eenvoudig. Dit plan is vooral een aanzet tot verdere analyse van de verkeersveiligheid.”
Hij wees erop dat landelijke regelgeving wenselijk is, maar zolang die uitblijft, wil Enschede lokaal verantwoordelijkheid nemen. “We kunnen niet blijven wachten. De veiligheid van onze inwoners staat voorop.”
Politieke verdeeldheid: niet iedereen is overtuigd
Niet alle raadsleden zijn enthousiast over het verbod. Robin Wessels van GroenLinks noemde het plan “laakbaar” en vergeleek het met “stukken rood vlees voor de bühne in de arena”. Hij betwijfelt of een lokaal verbod juridisch standhoudt en vraagt zich af of er niet effectievere manieren zijn om de overlast aan te pakken.
“Wij willen ook iets doen aan de onveiligheid,” zei Wessels. “Maar dit is niet de manier. Je moet niet alleen verbieden, maar ook investeren in gedragscorrectie, toezicht en technische aanpassingen van voertuigen.”
Enschede als voorbeeld voor andere steden?
Met deze maatregel is Enschede de eerste stad in Nederland die daadwerkelijk een stap verder gaat dan alleen handhaving en voorlichting. De kans is groot dat andere gemeenten het voorbeeld zullen volgen, zeker als blijkt dat het verbod daadwerkelijk effect heeft op verkeersveiligheid en overlast.
Steeds meer steden worstelen namelijk met hetzelfde probleem: jongeren die met hoge snelheid op fatbikes door drukke straten scheuren, zonder verlichting of helm, en vaak op voertuigen die niet meer als reguliere fietsen gezien kunnen worden.
Wat betekent dit voor fatbikegebruikers?
Voor fatbikebezitters die regelmatig in het centrum van Enschede komen, betekent dit verbod dat zij hun vervoermiddel daar straks niet meer mogen gebruiken. Alternatieven zijn fietsenstallingen aan de rand van het centrum, of gebruik van reguliere fietsen die wel aan de regels voldoen.
Het verbod geldt in eerste instantie alleen voor het afgebakende stadscentrum. Of het later wordt uitgebreid naar andere delen van de stad, hangt af van het succes van de maatregel en het aantal overtredingen.
Wat zegt de landelijke politiek?
Op landelijk niveau is er nog altijd veel discussie over de status van fatbikes. Moeten ze worden geclassificeerd als bromfietsen? Moet er een helmplicht komen? Of volstaat betere handhaving?
Ministeries buigen zich momenteel over deze vragen, en er wordt gewerkt aan een aanpassing van de verkeerswetgeving die voertuigen zoals fatbikes beter moet reguleren. Tot die tijd nemen steeds meer gemeenten het heft in eigen handen.
Bekijk de video hieronder:
Conclusie: een duidelijke koerswijziging
Met het verbod op fatbikes in de binnenstad laat Enschede zien dat het veiligheid en leefbaarheid boven gemak en populariteit stelt. Hoewel de maatregel tot discussie leidt, is de boodschap helder: de stad kiest voor een veilig centrum, waarin voetgangers, fietsers en ondernemers zich prettig voelen.
Of dit initiatief navolging krijgt in andere steden, zal de komende jaren blijken. Maar duidelijk is dat de maat vol is: fatbikes zijn welkom, maar alleen als ze verantwoord worden gebruikt.