Connect with us

Actueel

Monique en André beroofd in het centrum van Londen: ´Superdom´

Avatar foto

Published

on

Het jaar sluit rampzalig af voor Monique Westenberg en André Hazes jr. Tijdens een luxe gezinsreis naar Londen, bedoeld om de feestdagen op een bijzondere manier te vieren, werden ze geconfronteerd met pech en tegenslagen. Het dieptepunt? Monique werd beroofd in het hart van de Londense uitgaanswijk West End.

Reisschema Vol Problemen

De reis begon al moeizaam. Het gezin miste hun vlucht naar Londen door tijdsdruk bij de security en werd vervolgens geconfronteerd met een geannuleerde vlucht. “We waren te laat, maar uiteindelijk was de vlucht toch gecanceld,” vertelt André op Instagram. De enige optie om alsnog in Londen te geraken was via een omweg langs Milaan. “De hele dag was gewoon weg.”

Geen Bagage, Geen Rust

Eenmaal aangekomen in Londen bleek hun bagage nog in Amsterdam te staan. “Ik heb niet eens een schone onderbroek,” grapte André, ondanks de frustratie. Toch probeerde hij het beste van de situatie te maken voor zijn gezin.

De Beroving in West End

’s Avonds bezocht het gezin de musical The Lion King in West End. Voor de deur van het theater werd Monique echter beroofd. Haar telefoon werd uit haar zak gestolen, een veelvoorkomend probleem in Londen waar elke tien minuten een mobieltje verdwijnt. Tijdens de show ging het ook mis: een bezoeker viel flauw, waardoor de voorstelling tijdelijk werd stilgelegd.

Peperdure Rit

Na de musical probeerde André de dag toch nog positief af te sluiten met een fietstaxi naar het hotel. Maar ook dit liep uit op een teleurstelling. Voor de korte rit werd een bedrag van maar liefst 252 pond gerekend. “Ik ben er helemaal klaar mee,” aldus André.

Een Dag om Nooit te Vergeten

Wat begon als een feestelijke familietrip, eindigde in chaos en pech. Toch lijken André en Monique vastberaden om er het beste van te maken, ondanks de ongelukkige start van hun reis. Eén ding is zeker: deze dag zullen ze niet snel vergeten.

Actueel

Jeroen Meus verklapt groot geheim achter Dagelijkse Kost: ‘We kijken heel anders nu!’

Avatar foto

Published

on

In een nieuwe aflevering van de podcast Achter de Schermen heeft tv-chef Jeroen Meus (47) enkele verrassende details onthuld over zijn populaire kookprogramma Dagelijkse kost. Wat op televisie lijkt op een simpele, vlotte bereiding van gerechten, blijkt achter de schermen een veel complexere operatie te zijn. Meus waarschuwt zelfs: “Als ik dit vertel, ga je nooit nog op dezelfde manier kijken.”

Simultane opnames van vier gerechten

Tijdens de opnames van een aflevering worden er per dag maar liefst vier verschillende gerechten bereid. Dit klinkt misschien als een logische taakverdeling, maar in werkelijkheid is de opnamestructuur veel intensiever. “Eigenlijk draaien we die recepten simultaan door elkaar,” legt Meus uit. “Ik verwissel dus voortdurend van T-shirt, zodat we aan iets anders kunnen werken wanneer bijvoorbeeld de goulash in de oven staat.”

Een principiële keuze

Meus benadrukt dat deze aanpak niet alleen tijdswinst oplevert, maar ook een principiële keuze is. “In sommige kookprogramma’s hebben ze al een afgewerkt gerecht klaarstaan, maar daar krijg ik iets van,” zegt Meus met afkeer. “Dat is toch niet hetzelfde? Ik wil dat het gerecht dat ik in de oven steek, ook daadwerkelijk het gerecht is dat de kijker te zien krijgt.” Deze werkwijze zorgt ervoor dat de show authentieker voelt voor het publiek.

Soms loopt het mis

Toch is het niet altijd makkelijk om deze werkwijze toe te passen. “Soms loopt het mis,” geeft Meus eerlijk toe. “Het is best verwarrend, en af en toe vergeet ik wel eens van T-shirt te veranderen.” Een klein risico dat hij graag neemt om het programma zo realistisch en eerlijk mogelijk te houden.

Luchtige anekdote over zijn telefoonnummer

Naast de werkwijze op de set deelde Meus in de podcast ook een grappige anekdote over zijn telefoonnummer. Na de ophef rond een aflevering van Plat Préféré over Adolf Hitler in 2008 besloot Meus zijn nummer te veranderen, omdat hij merkte dat iedere journalist zijn privé-nummer had.

Maar wat hij niet wist, was dat zijn oude nummer werd toegewezen aan niemand minder dan muzikant en producer Jean Blaute. “Tijdens de Nacht van de Vlaamse Televisiesterren sprak Jean me erover aan: ‘Zeg manneke, al uw maten bellen mij ’s nachts wakker,’” herinnert Meus zich lachend.

Door deze onthullingen krijgt Dagelijkse kost een nieuwe dimensie, en zal het publiek ongetwijfeld met andere ogen naar de volgende afleveringen kijken!

Continue Reading