Actueel
Hierom deed Antine écht mee aan Winter Vol Liefde

Het Winter Vol Liefde-avontuur van Mike en Antine leek aanvankelijk een romantisch succesverhaal, maar niets bleek minder waar. Zodra de camera’s verdwenen, veranderde de situatie drastisch. Volgens Antine lag het falen van hun relatie volledig bij Mike en zijn moeder Monique, maar had ze zelf wel de juiste intenties? Niet iedereen denkt van wel…
Liefde onder druk: de rol van moeder Monique
Tijdens de opnames van Winter Vol Liefde leek het erop dat Mike en Antine smoorverliefd waren. De vonken spatten ervan af, maar achter de schermen begon de spanning al snel op te lopen. Een grote oorzaak? Mike’s moeder Monique, die maar niet kon ophouden over Denise – een andere kandidate die ook interesse in Mike had.
Volgens Antine bleef Monique Denise aanprijzen en ging Mike zelfs nog met haar afspreken, iets wat hij echter ontkent. Deze voortdurende bemoeienis zorgde voor grote frustratie bij Antine en werd uiteindelijk een breekpunt in hun relatie.
De saga van de Prada-zonnebril
Bij de reünie-aflevering maakte Antine duidelijk dat ze definitief een punt achter de relatie had gezet. Maar hoewel ze beweerde verder te gaan, bleef ze Mike in de media bekritiseren. Eén onderwerp dat al weken de krantenkoppen haalt? Een Prada-zonnebril die Antine zelf bij Mike heeft laten liggen.
Het bizarre aan dit verhaal is dat Antine meerdere keren terug is geweest in Seefeld, maar nooit de moeite heeft genomen om haar zonnebril op te halen. Mike beweert dat hij de bril wil opsturen, maar dat hij haar niet kan bereiken omdat ze hem geblokkeerd heeft. Het blijft een onduidelijke situatie, die vooral lijkt te dienen als extra voer voor de media-aandacht.
Mike houdt zich afzijdig
Door alle uitspraken van Antine wordt Mike niet alleen afgeschilderd als een vreemdganger, maar ook als een dief. Mike zelf lijkt er genoeg van te hebben en wil niet langer reageren op de aantijgingen. “Ik wil gedoetjes geen podium geven,” laat hij weten. Hiermee lijkt hij zich volledig af te willen sluiten van het media-circus dat zich rondom hem heeft gevormd.
Moddergooien en media-aandacht
Hoewel Winter Vol Liefde inmiddels is afgelopen, lijkt het drama nog in volle gang. De constante stroom aan beschuldigingen en roddels houdt kijkers op het puntje van hun stoel. En als je het aan sommige mensen vraagt, dan geniet Antine daar net zo van.
Door de voortdurende aandacht mag ze aanschuiven bij Shownieuws, staat ze inmiddels voor de tweede keer op de cover van Story, en is haar TikTok-account plotseling razend populair. Dit leidt tot speculaties over haar ware intenties.
Wil Antine een influencer worden?
Mike’s moeder Monique riep het weken geleden al: “Antine wil gewoon een influencer worden met heel veel volgers.” En met de hoeveelheid media-aandacht die ze momenteel genereert, lijkt dat helemaal niet zo’n onwaarschijnlijk scenario.
Verrassend? Misschien niet. Maar het zorgt wel voor een hoop drama, iets waar reality-tv-fans geen genoeg van kunnen krijgen. Het lijkt erop dat de soap rondom Mike en Antine voorlopig nog niet ten einde is.
Eén ding is zeker: dit verhaal biedt genoeg stof voor het volgende seizoen. Tijd om de popcorn klaar te zetten!

Actueel
Fatbike-verbod komt eraan: eerste stad maakt de gevaarlijke fietsen illegaal

Enschede verbiedt als eerste Nederlandse stad fatbikes in de binnenstad: “Onveilig, gevaarlijk en vaak opgevoerd”
Waar de landelijke politiek nog twijfelt over regelgeving rond fatbikes, neemt de gemeente Enschede het voortouw. De stad voert per 1 januari 2026 een verbod in op het gebruik van fatbikes in de binnenstad. De beslissing is het gevolg van toenemende zorgen over verkeersveiligheid, overlast en het gedrag van veelal jonge bestuurders.
Fatbike-overlast: van hip naar hinderlijk
Fatbikes zijn in korte tijd enorm populair geworden onder jongeren. De stoere e-bikes met brede banden en krachtige motoren zijn niet alleen opvallend, maar ook vaak opgevoerd. Waar ze oorspronkelijk bedoeld zijn voor off-road gebruik in bijvoorbeeld zand of sneeuw, rijden ze tegenwoordig massaal op stoepen, fietspaden en winkelstraten – met snelheden die kunnen oplopen tot boven de 40 kilometer per uur.
In Enschede leidde dit tot een groeiend aantal klachten van burgers en ondernemers. Bewoners voelen zich niet langer veilig in het centrum, en winkeliers spreken van “asociaal gedrag en gevaarlijke verkeerssituaties”. De gemeenteraad vond het genoeg geweest en nam een historisch besluit: een verbod op fatbikes in het hart van de stad.
Waarom Enschede ingrijpt
De motie voor het verbod kwam van Rachel Denneboom, fractievoorzitter van de VVD in Enschede. Zij kreeg bijval van partijen als Volt, CDA en Burgerbelangen Enschede. “Fatbikes zien eruit als fietsen, maar gedragen zich als scooters,” aldus Denneboom. “De snelheid is vaak te hoog, de controle ontbreekt en de bestuurders zijn vaak erg jong.”
Het voorstel werd met een meerderheid aangenomen. Het verbod zal worden opgenomen in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), waarin nu al staat dat scooters verboden zijn in het centrum. Volgens Denneboom is het een logische volgende stap om ook fatbikes onder die categorie te scharen.
Een scooter vermomd als fiets
“Wat je ziet, is dat deze fatbikes zich net als scooters gedragen: ze racen door voetgangerszones, veroorzaken gevaarlijke situaties en negeren verkeersregels,” licht Denneboom toe. “Alleen hebben ze het uiterlijk van een fiets, waardoor ze lastig te handhaven zijn met de huidige regels.”
Ze vervolgt: “Als het verbod er eenmaal is, kunnen handhavers effectiever optreden. We hebben dat eerder gezien bij het scooterverbod: in het begin was er veel discussie, maar uiteindelijk heeft het geleid tot een rustiger en veiliger stadscentrum.”
Wanneer gaat het fatbikeverbod in?
Het geplande verbod gaat op 1 januari 2026 in. Tot die tijd wordt gewerkt aan de juridische onderbouwing en de aanpassing van de APV. Ook zal de gemeente inzetten op voorlichting en communicatie richting inwoners, scholen en ouders.
De handhaving zal vergelijkbaar zijn met eerdere maatregelen tegen scooters: waarschuwingen in het begin, gevolgd door boetes en mogelijk inbeslagname van voertuigen bij herhaaldelijke overtreding. Er wordt verwacht dat het straatbeeld in de binnenstad van Enschede hierdoor drastisch zal veranderen.
Wethouder: “Geen makkelijke opgave”
Hoewel het voorstel brede steun kreeg, zijn er ook kritische geluiden. Wethouder Marc Teutelink steunde het initiatief, maar benadrukte de complexiteit: “Een juridisch waterdicht verbod op fatbikes is niet eenvoudig. Dit plan is vooral een aanzet tot verdere analyse van de verkeersveiligheid.”
Hij wees erop dat landelijke regelgeving wenselijk is, maar zolang die uitblijft, wil Enschede lokaal verantwoordelijkheid nemen. “We kunnen niet blijven wachten. De veiligheid van onze inwoners staat voorop.”
Politieke verdeeldheid: niet iedereen is overtuigd
Niet alle raadsleden zijn enthousiast over het verbod. Robin Wessels van GroenLinks noemde het plan “laakbaar” en vergeleek het met “stukken rood vlees voor de bühne in de arena”. Hij betwijfelt of een lokaal verbod juridisch standhoudt en vraagt zich af of er niet effectievere manieren zijn om de overlast aan te pakken.
“Wij willen ook iets doen aan de onveiligheid,” zei Wessels. “Maar dit is niet de manier. Je moet niet alleen verbieden, maar ook investeren in gedragscorrectie, toezicht en technische aanpassingen van voertuigen.”
Enschede als voorbeeld voor andere steden?
Met deze maatregel is Enschede de eerste stad in Nederland die daadwerkelijk een stap verder gaat dan alleen handhaving en voorlichting. De kans is groot dat andere gemeenten het voorbeeld zullen volgen, zeker als blijkt dat het verbod daadwerkelijk effect heeft op verkeersveiligheid en overlast.
Steeds meer steden worstelen namelijk met hetzelfde probleem: jongeren die met hoge snelheid op fatbikes door drukke straten scheuren, zonder verlichting of helm, en vaak op voertuigen die niet meer als reguliere fietsen gezien kunnen worden.
Wat betekent dit voor fatbikegebruikers?
Voor fatbikebezitters die regelmatig in het centrum van Enschede komen, betekent dit verbod dat zij hun vervoermiddel daar straks niet meer mogen gebruiken. Alternatieven zijn fietsenstallingen aan de rand van het centrum, of gebruik van reguliere fietsen die wel aan de regels voldoen.
Het verbod geldt in eerste instantie alleen voor het afgebakende stadscentrum. Of het later wordt uitgebreid naar andere delen van de stad, hangt af van het succes van de maatregel en het aantal overtredingen.
Wat zegt de landelijke politiek?
Op landelijk niveau is er nog altijd veel discussie over de status van fatbikes. Moeten ze worden geclassificeerd als bromfietsen? Moet er een helmplicht komen? Of volstaat betere handhaving?
Ministeries buigen zich momenteel over deze vragen, en er wordt gewerkt aan een aanpassing van de verkeerswetgeving die voertuigen zoals fatbikes beter moet reguleren. Tot die tijd nemen steeds meer gemeenten het heft in eigen handen.
Bekijk de video hieronder:
Conclusie: een duidelijke koerswijziging
Met het verbod op fatbikes in de binnenstad laat Enschede zien dat het veiligheid en leefbaarheid boven gemak en populariteit stelt. Hoewel de maatregel tot discussie leidt, is de boodschap helder: de stad kiest voor een veilig centrum, waarin voetgangers, fietsers en ondernemers zich prettig voelen.
Of dit initiatief navolging krijgt in andere steden, zal de komende jaren blijken. Maar duidelijk is dat de maat vol is: fatbikes zijn welkom, maar alleen als ze verantwoord worden gebruikt.