Actueel
Gordon sliep met Ajax-speler: “Hij heeft een vrouw en kinderen” 🧐

Zanger Gordon is terug van weggeweest en laat dat luid en duidelijk merken. In een openhartig interview met Andy van der Meijde in zijn populaire YouTube-show Bij Andy in de Auto, deed hij enkele spraakmakende onthullingen.
Zo bekende hij intieme relaties te hebben gehad met meerdere voetballers, waaronder een speler van Ajax. Daarnaast gaf hij eindelijk opheldering over zijn veelbesproken breuk met Gerard Joling.
Gordon en voetballers: ‘Ook een Ajacied’
Gordon staat bekend als iemand die geen blad voor de mond neemt. Dat levert hem soms kritiek op, maar zorgt er ook voor dat hij altijd oprecht is. Tijdens het gesprek met Andy werd er dan ook niet omheen gedraaid: Gordon gaf toe dat hij het bed had gedeeld met enkele voetballers.
Andy vroeg hem recht op de man af:
“Heb jij weleens iets gehad met een voetballer?”
Gordon gaf zonder aarzelen toe:
“Ja, het zijn er wel een paar geweest. Ook van Ajax, ja. Wanneer? Een tijd terug.”
Andy’s ogen werden groot van verbazing en hij kon zijn lachen niet inhouden. Maar Gordon ging nog verder:
“Een paar jaar geleden kwam ik hem weer tegen op Mykonos. Hij was daar met zijn vrouw en kinderen…”
Hierop barstte Andy in lachen uit en riep:
“Dat meen je niet… Wat erg, hè?!”
Gordon lachte mee, maar gaf ook toe dat hij soms moeite heeft om deze situaties te begrijpen:
“Het merendeel van mijn vriendjes heeft vrouwen en kinderen. Ik snap dat eigenlijk nooit zo goed. Ik denk dat ik gewoon een cockblocker ben.”
Zijn opmerking zorgde voor hilariteit in de auto, maar liet ook een diepere laag zien in hoe hij naar zijn liefdesleven kijkt.
Gerard Joling: ‘Hij naaide me keihard’
Naast zijn onthullingen over voetballers, sprak Gordon ook over zijn slechte band met Gerard Joling. Jarenlang waren de twee onafscheidelijk en vormden ze een iconisch duo in de showbizz, maar tegenwoordig kunnen ze elkaar niet meer luchten of zien.
Volgens Gordon ligt de oorzaak van hun breuk volledig bij Joling.
“We zouden samen overstappen naar SBS, maar hij is achter mijn rug om naar RTL gegaan en heeft daar gewoon getekend.”
Dat zat Gordon dwars, omdat ze eerder afspraken hadden gemaakt.
“Ik had nee gezegd tegen RTL, en we zouden samen ‘Geer en Goor’ blijven doen. Maar toen ik niet meeging, is hij gewoon in zijn eentje gegaan.”
Alsof dat nog niet genoeg was, voelde Gordon zich ook financieel bedrogen:
“Wat ik ook later hoorde: hij heeft jarenlang extra geld gekregen voor het werk dat we samen deden, terwijl dat nooit de afspraak was. Dat is gewoon gebeurd, zonder dat ik het wist.”
Dit soort zaken zorgden ervoor dat hun vriendschap uiteindelijk definitief op de klippen liep.
‘Ik ben klaar met neppe mensen’
Gordon lijkt tegenwoordig geen behoefte meer te hebben aan vriendschappen die niet oprecht zijn. Hij benadrukte in het interview dat hij in zijn leven vaak teleurgesteld is door mensen die alleen maar aan zichzelf denken.
Zijn openhartige gesprek met Andy van der Meijde gaf niet alleen inzicht in zijn liefdesleven, maar ook in de complexiteit van zijn carrière en vriendschappen.
“Ik zeg altijd wat ik denk. Dat vinden mensen niet altijd leuk, maar ik ben liever eerlijk dan nep.”
Met deze uitspraken bewees Gordon wederom dat hij een van de meest uitgesproken persoonlijkheden in de Nederlandse showbizz blijft. Of het nu over voetballers, showbizzvrienden of oude liefdes gaat: Gordon neemt geen blad voor de mond en blijft het gesprek domineren.

Actueel
Fatbike-verbod komt eraan: eerste stad maakt de gevaarlijke fietsen illegaal

Enschede verbiedt als eerste Nederlandse stad fatbikes in de binnenstad: “Onveilig, gevaarlijk en vaak opgevoerd”
Waar de landelijke politiek nog twijfelt over regelgeving rond fatbikes, neemt de gemeente Enschede het voortouw. De stad voert per 1 januari 2026 een verbod in op het gebruik van fatbikes in de binnenstad. De beslissing is het gevolg van toenemende zorgen over verkeersveiligheid, overlast en het gedrag van veelal jonge bestuurders.
Fatbike-overlast: van hip naar hinderlijk
Fatbikes zijn in korte tijd enorm populair geworden onder jongeren. De stoere e-bikes met brede banden en krachtige motoren zijn niet alleen opvallend, maar ook vaak opgevoerd. Waar ze oorspronkelijk bedoeld zijn voor off-road gebruik in bijvoorbeeld zand of sneeuw, rijden ze tegenwoordig massaal op stoepen, fietspaden en winkelstraten – met snelheden die kunnen oplopen tot boven de 40 kilometer per uur.
In Enschede leidde dit tot een groeiend aantal klachten van burgers en ondernemers. Bewoners voelen zich niet langer veilig in het centrum, en winkeliers spreken van “asociaal gedrag en gevaarlijke verkeerssituaties”. De gemeenteraad vond het genoeg geweest en nam een historisch besluit: een verbod op fatbikes in het hart van de stad.
Waarom Enschede ingrijpt
De motie voor het verbod kwam van Rachel Denneboom, fractievoorzitter van de VVD in Enschede. Zij kreeg bijval van partijen als Volt, CDA en Burgerbelangen Enschede. “Fatbikes zien eruit als fietsen, maar gedragen zich als scooters,” aldus Denneboom. “De snelheid is vaak te hoog, de controle ontbreekt en de bestuurders zijn vaak erg jong.”
Het voorstel werd met een meerderheid aangenomen. Het verbod zal worden opgenomen in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), waarin nu al staat dat scooters verboden zijn in het centrum. Volgens Denneboom is het een logische volgende stap om ook fatbikes onder die categorie te scharen.
Een scooter vermomd als fiets
“Wat je ziet, is dat deze fatbikes zich net als scooters gedragen: ze racen door voetgangerszones, veroorzaken gevaarlijke situaties en negeren verkeersregels,” licht Denneboom toe. “Alleen hebben ze het uiterlijk van een fiets, waardoor ze lastig te handhaven zijn met de huidige regels.”
Ze vervolgt: “Als het verbod er eenmaal is, kunnen handhavers effectiever optreden. We hebben dat eerder gezien bij het scooterverbod: in het begin was er veel discussie, maar uiteindelijk heeft het geleid tot een rustiger en veiliger stadscentrum.”
Wanneer gaat het fatbikeverbod in?
Het geplande verbod gaat op 1 januari 2026 in. Tot die tijd wordt gewerkt aan de juridische onderbouwing en de aanpassing van de APV. Ook zal de gemeente inzetten op voorlichting en communicatie richting inwoners, scholen en ouders.
De handhaving zal vergelijkbaar zijn met eerdere maatregelen tegen scooters: waarschuwingen in het begin, gevolgd door boetes en mogelijk inbeslagname van voertuigen bij herhaaldelijke overtreding. Er wordt verwacht dat het straatbeeld in de binnenstad van Enschede hierdoor drastisch zal veranderen.
Wethouder: “Geen makkelijke opgave”
Hoewel het voorstel brede steun kreeg, zijn er ook kritische geluiden. Wethouder Marc Teutelink steunde het initiatief, maar benadrukte de complexiteit: “Een juridisch waterdicht verbod op fatbikes is niet eenvoudig. Dit plan is vooral een aanzet tot verdere analyse van de verkeersveiligheid.”
Hij wees erop dat landelijke regelgeving wenselijk is, maar zolang die uitblijft, wil Enschede lokaal verantwoordelijkheid nemen. “We kunnen niet blijven wachten. De veiligheid van onze inwoners staat voorop.”
Politieke verdeeldheid: niet iedereen is overtuigd
Niet alle raadsleden zijn enthousiast over het verbod. Robin Wessels van GroenLinks noemde het plan “laakbaar” en vergeleek het met “stukken rood vlees voor de bühne in de arena”. Hij betwijfelt of een lokaal verbod juridisch standhoudt en vraagt zich af of er niet effectievere manieren zijn om de overlast aan te pakken.
“Wij willen ook iets doen aan de onveiligheid,” zei Wessels. “Maar dit is niet de manier. Je moet niet alleen verbieden, maar ook investeren in gedragscorrectie, toezicht en technische aanpassingen van voertuigen.”
Enschede als voorbeeld voor andere steden?
Met deze maatregel is Enschede de eerste stad in Nederland die daadwerkelijk een stap verder gaat dan alleen handhaving en voorlichting. De kans is groot dat andere gemeenten het voorbeeld zullen volgen, zeker als blijkt dat het verbod daadwerkelijk effect heeft op verkeersveiligheid en overlast.
Steeds meer steden worstelen namelijk met hetzelfde probleem: jongeren die met hoge snelheid op fatbikes door drukke straten scheuren, zonder verlichting of helm, en vaak op voertuigen die niet meer als reguliere fietsen gezien kunnen worden.
Wat betekent dit voor fatbikegebruikers?
Voor fatbikebezitters die regelmatig in het centrum van Enschede komen, betekent dit verbod dat zij hun vervoermiddel daar straks niet meer mogen gebruiken. Alternatieven zijn fietsenstallingen aan de rand van het centrum, of gebruik van reguliere fietsen die wel aan de regels voldoen.
Het verbod geldt in eerste instantie alleen voor het afgebakende stadscentrum. Of het later wordt uitgebreid naar andere delen van de stad, hangt af van het succes van de maatregel en het aantal overtredingen.
Wat zegt de landelijke politiek?
Op landelijk niveau is er nog altijd veel discussie over de status van fatbikes. Moeten ze worden geclassificeerd als bromfietsen? Moet er een helmplicht komen? Of volstaat betere handhaving?
Ministeries buigen zich momenteel over deze vragen, en er wordt gewerkt aan een aanpassing van de verkeerswetgeving die voertuigen zoals fatbikes beter moet reguleren. Tot die tijd nemen steeds meer gemeenten het heft in eigen handen.
Bekijk de video hieronder:
Conclusie: een duidelijke koerswijziging
Met het verbod op fatbikes in de binnenstad laat Enschede zien dat het veiligheid en leefbaarheid boven gemak en populariteit stelt. Hoewel de maatregel tot discussie leidt, is de boodschap helder: de stad kiest voor een veilig centrum, waarin voetgangers, fietsers en ondernemers zich prettig voelen.
Of dit initiatief navolging krijgt in andere steden, zal de komende jaren blijken. Maar duidelijk is dat de maat vol is: fatbikes zijn welkom, maar alleen als ze verantwoord worden gebruikt.