Connect with us

Actueel

Dit is de bizarre reden dat broer van Frans Bauer affaire met Sieneke verraadde: ´Droevig!´

Avatar foto

Published

on

Het nieuws over Frans Bauer en de geruchten rondom een affaire met zangeres Sieneke Peeters zorgt voor veel opschudding, vooral vanwege de rol van zijn eigen broer, Dorus Bauer. In een recente opname, gepubliceerd via RoddelPraat, doet Dorus opmerkelijke uitspraken over zijn broer Frans. Dat de broer van Frans deze geruchten lijkt te voeden, wordt als zeer pijnlijk ervaren door fans en bekenden van de familie Bauer. De vraag die bij velen leeft: waarom draagt Dorus zo actief bij aan dit pijnlijke publieke schandaal?

De Inhoud van de Tape

Het is opvallend dat Dorus in de tape met Jan Baum, de ex van Sieneke, vrijuit praat over de situatie. In het gesprek deelt Dorus zijn twijfels over de relatie tussen Frans en zijn vrouw Mariska en suggereert hij dat zij wellicht bij Frans blijft vanwege zijn bekendheid. Dit soort insinuaties wekken veel verbazing, zeker gezien de hechte familiebanden waar de familie Bauer altijd om bekendstond. Dorus’ opmerkingen over Frans’ beloften en Mariska’s loyaliteit doen vermoeden dat er een diepere wrijving tussen de broers bestaat.

Reactie van Mariska Bauer

Mariska Bauer, de vrouw van Frans, heeft inmiddels ook gereageerd. In gesprek met RoddelPraat uit zij haar verwondering over de situatie en benadrukt dat zij niets van de vermeende affaire weet. Mariska maakt duidelijk dat als er werkelijk iets aan de hand zou zijn, zij daar als eerste van op de hoogte zou zijn. Zij begrijpt niet waarom Dorus zich inlaat met deze roddels en wijst op de absurditeit van de geruchten.

Een Langdurige Familieruzie?

Het conflict tussen Frans en Dorus lijkt al langer te bestaan. Drie jaar geleden verschenen er al verhalen over spanningen binnen de familie Bauer, maar nu is de ruzie duidelijk naar buiten gekomen. Waar Dorus in eerste instantie leek mee te werken aan het verspreiden van deze roddels, krabbelde hij recent terug in een interview met het roddelblad Story. Daarin gaf hij aan dat hij niet kon bevestigen of de geruchten waar zijn, en verwees hij naar Frans en Sieneke als de “hoofdrolspelers” van dit verhaal.

Emile Hartkamp over de Situatie

Frans’ tekstschrijver, Emile Hartkamp, heeft zich in de media uitgesproken over de situatie. Hij benadrukt dat de commotie voortkomt uit een opmerking van Dorus in samenwerking met Jan Baum, maar gelooft niet dat Dorus echt bevestigt dat er sprake is van een affaire. Toch vindt hij dat Dorus beter had moeten weten en zich niet had moeten inlaten met dit soort uitspraken die schadelijk zijn voor zijn broer.

Wat Zit er Achter de Acties van Dorus?

De vraag waarom Dorus zo tegen Frans lijkt te keren, houdt veel mensen bezig. Emile suggereert dat dit soort problemen soms voorkomen in families. Volgens hem zijn de broers in de loop der jaren wat uit elkaar gegroeid, mede door de verschillende levens die zij leiden. Frans heeft een groot gezin en een druk bestaan, wat mogelijk tot verwijdering heeft geleid. Dit kan verklaren waarom de relatie tussen de broers de laatste jaren onder druk staat.

Een Oproep om de Ruzie te Staken

Emile Hartkamp hoopt dat de broers hun problemen niet via de media uitvechten. Hij benadrukt dat het voor niemand goed is om dit soort familieconflicten publiekelijk te bespreken en adviseert hen om de kwestie onderling op te lossen. Volgens Emile wordt niemand er beter van als dit conflict zich verder in de media afspeelt. Hij hoopt dat Dorus stopt met het voeden van de geruchten en dat de broers een manier vinden om hun problemen op een privé-manier te benaderen.

Geruchten over Breuk in de Familie

Er zijn speculaties dat Frans en Dorus al jaren geen contact meer hebben. Hoewel hierover weinig concrete informatie bekend is, bevestigt Emile dat er zaken zijn die privé blijven en binnenshuis worden besproken. Hij vindt dit een normale gang van zaken en benadrukt dat het beter is als families hun persoonlijke conflicten niet delen met de buitenwereld.

De Toekomst van de Familie Bauer

Het blijft onduidelijk hoe het verder zal gaan met de relatie tussen Frans en Dorus Bauer. De broers hebben een lange geschiedenis samen, maar de huidige situatie laat diepe wonden achter. Voor fans van Frans is het triest om te zien dat de harmonie binnen de familie Bauer verstoord is. Hopelijk vinden Frans en Dorus een manier om hun ruzie bij te leggen, zodat dit familieconflict niet nog verder in het publieke oog uitgespeeld wordt.

Actueel

Fatbike-verbod komt eraan: eerste stad maakt de gevaarlijke fietsen illegaal

Avatar foto

Published

on

Enschede verbiedt als eerste Nederlandse stad fatbikes in de binnenstad: “Onveilig, gevaarlijk en vaak opgevoerd”

Waar de landelijke politiek nog twijfelt over regelgeving rond fatbikes, neemt de gemeente Enschede het voortouw. De stad voert per 1 januari 2026 een verbod in op het gebruik van fatbikes in de binnenstad. De beslissing is het gevolg van toenemende zorgen over verkeersveiligheid, overlast en het gedrag van veelal jonge bestuurders.


Fatbike-overlast: van hip naar hinderlijk

Fatbikes zijn in korte tijd enorm populair geworden onder jongeren. De stoere e-bikes met brede banden en krachtige motoren zijn niet alleen opvallend, maar ook vaak opgevoerd. Waar ze oorspronkelijk bedoeld zijn voor off-road gebruik in bijvoorbeeld zand of sneeuw, rijden ze tegenwoordig massaal op stoepen, fietspaden en winkelstraten – met snelheden die kunnen oplopen tot boven de 40 kilometer per uur.

In Enschede leidde dit tot een groeiend aantal klachten van burgers en ondernemers. Bewoners voelen zich niet langer veilig in het centrum, en winkeliers spreken van “asociaal gedrag en gevaarlijke verkeerssituaties”. De gemeenteraad vond het genoeg geweest en nam een historisch besluit: een verbod op fatbikes in het hart van de stad.


Waarom Enschede ingrijpt

De motie voor het verbod kwam van Rachel Denneboom, fractievoorzitter van de VVD in Enschede. Zij kreeg bijval van partijen als Volt, CDA en Burgerbelangen Enschede. “Fatbikes zien eruit als fietsen, maar gedragen zich als scooters,” aldus Denneboom. “De snelheid is vaak te hoog, de controle ontbreekt en de bestuurders zijn vaak erg jong.”

Het voorstel werd met een meerderheid aangenomen. Het verbod zal worden opgenomen in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), waarin nu al staat dat scooters verboden zijn in het centrum. Volgens Denneboom is het een logische volgende stap om ook fatbikes onder die categorie te scharen.


Een scooter vermomd als fiets

“Wat je ziet, is dat deze fatbikes zich net als scooters gedragen: ze racen door voetgangerszones, veroorzaken gevaarlijke situaties en negeren verkeersregels,” licht Denneboom toe. “Alleen hebben ze het uiterlijk van een fiets, waardoor ze lastig te handhaven zijn met de huidige regels.”

Ze vervolgt: “Als het verbod er eenmaal is, kunnen handhavers effectiever optreden. We hebben dat eerder gezien bij het scooterverbod: in het begin was er veel discussie, maar uiteindelijk heeft het geleid tot een rustiger en veiliger stadscentrum.”


Wanneer gaat het fatbikeverbod in?

Het geplande verbod gaat op 1 januari 2026 in. Tot die tijd wordt gewerkt aan de juridische onderbouwing en de aanpassing van de APV. Ook zal de gemeente inzetten op voorlichting en communicatie richting inwoners, scholen en ouders.

De handhaving zal vergelijkbaar zijn met eerdere maatregelen tegen scooters: waarschuwingen in het begin, gevolgd door boetes en mogelijk inbeslagname van voertuigen bij herhaaldelijke overtreding. Er wordt verwacht dat het straatbeeld in de binnenstad van Enschede hierdoor drastisch zal veranderen.


Wethouder: “Geen makkelijke opgave”

Hoewel het voorstel brede steun kreeg, zijn er ook kritische geluiden. Wethouder Marc Teutelink steunde het initiatief, maar benadrukte de complexiteit: “Een juridisch waterdicht verbod op fatbikes is niet eenvoudig. Dit plan is vooral een aanzet tot verdere analyse van de verkeersveiligheid.”

Hij wees erop dat landelijke regelgeving wenselijk is, maar zolang die uitblijft, wil Enschede lokaal verantwoordelijkheid nemen. “We kunnen niet blijven wachten. De veiligheid van onze inwoners staat voorop.”


Politieke verdeeldheid: niet iedereen is overtuigd

Niet alle raadsleden zijn enthousiast over het verbod. Robin Wessels van GroenLinks noemde het plan “laakbaar” en vergeleek het met “stukken rood vlees voor de bühne in de arena”. Hij betwijfelt of een lokaal verbod juridisch standhoudt en vraagt zich af of er niet effectievere manieren zijn om de overlast aan te pakken.

“Wij willen ook iets doen aan de onveiligheid,” zei Wessels. “Maar dit is niet de manier. Je moet niet alleen verbieden, maar ook investeren in gedragscorrectie, toezicht en technische aanpassingen van voertuigen.”


Enschede als voorbeeld voor andere steden?

Met deze maatregel is Enschede de eerste stad in Nederland die daadwerkelijk een stap verder gaat dan alleen handhaving en voorlichting. De kans is groot dat andere gemeenten het voorbeeld zullen volgen, zeker als blijkt dat het verbod daadwerkelijk effect heeft op verkeersveiligheid en overlast.

Steeds meer steden worstelen namelijk met hetzelfde probleem: jongeren die met hoge snelheid op fatbikes door drukke straten scheuren, zonder verlichting of helm, en vaak op voertuigen die niet meer als reguliere fietsen gezien kunnen worden.


Wat betekent dit voor fatbikegebruikers?

Voor fatbikebezitters die regelmatig in het centrum van Enschede komen, betekent dit verbod dat zij hun vervoermiddel daar straks niet meer mogen gebruiken. Alternatieven zijn fietsenstallingen aan de rand van het centrum, of gebruik van reguliere fietsen die wel aan de regels voldoen.

Het verbod geldt in eerste instantie alleen voor het afgebakende stadscentrum. Of het later wordt uitgebreid naar andere delen van de stad, hangt af van het succes van de maatregel en het aantal overtredingen.


Wat zegt de landelijke politiek?

Op landelijk niveau is er nog altijd veel discussie over de status van fatbikes. Moeten ze worden geclassificeerd als bromfietsen? Moet er een helmplicht komen? Of volstaat betere handhaving?

Ministeries buigen zich momenteel over deze vragen, en er wordt gewerkt aan een aanpassing van de verkeerswetgeving die voertuigen zoals fatbikes beter moet reguleren. Tot die tijd nemen steeds meer gemeenten het heft in eigen handen.

Bekijk de video hieronder:


Conclusie: een duidelijke koerswijziging

Met het verbod op fatbikes in de binnenstad laat Enschede zien dat het veiligheid en leefbaarheid boven gemak en populariteit stelt. Hoewel de maatregel tot discussie leidt, is de boodschap helder: de stad kiest voor een veilig centrum, waarin voetgangers, fietsers en ondernemers zich prettig voelen.

Of dit initiatief navolging krijgt in andere steden, zal de komende jaren blijken. Maar duidelijk is dat de maat vol is: fatbikes zijn welkom, maar alleen als ze verantwoord worden gebruikt.

Continue Reading