Actueel
Antine uit Winter Vol Liefde zal ook geen moeite hebben met het vinden van een man met deze foto’s!

De spanning in Winter Vol Liefde is voelbaar nu Antine haar opwachting maakt als de nieuwste deelnemer. Ze vervangt Denise, die aanvankelijk de grote kanshebber leek voor Mike. Vooral Monique, de uitgesproken moeder van Mike, was dol op Denise. Toch nam het verhaal een verrassende wending toen Mike een beslissing nam die alles veranderde.
Het Einde voor Denise en Mike
Denise had zichzelf al helemaal gesetteld in het Oostenrijkse winterparadijs. Ze leek de ideale match voor Mike, met goedkeuring van Monique, die duidelijk een grote invloed heeft op haar zoon. Maar Mike voelde het niet. Na zes dagen gaf hij eerlijk toe dat hij geen toekomst zag met Denise.
“Je bent hier nu zes dagen, we hebben het heel gezellig en veel raakvlakken. Maar ik voel het niet en dan moet je gewoon eerlijk zijn,” zei Mike. “Als het na zes dagen niet komt, vraag ik me af of we nog verder moeten gaan. Dus ik denk dat we het hierbij moeten laten.”
Denise was compleet overdonderd door het besluit. Ze liet haar emoties de vrije loop op Instagram en noemde haar ervaring een Winter Vol Tranen.
“Ik ben nou eenmaal een enthousiast, gekkig persoon,” schreef ze. “Als ik ergens in geloof of erdoor geraakt word, straalt het van me af. Alles is nou eenmaal leuk, behalve afscheid nemen.”
Ook Monique, die zo hoog opliep met Denise, was duidelijk aangeslagen door Mike’s keuze. Toch bleef de show doorgaan, en het duurde niet lang voordat een nieuwe vrouw haar intrede deed in het leven van Mike.
Antine: Een Nieuw Begin
Antine arriveerde in Oostenrijk om Denise te vervangen. Ze bracht niet alleen een frisse wind, maar ook een nieuwe dynamiek in Mike’s zoektocht naar liefde. Op Instagram stelde Antine zichzelf voor:
“Hoi! Ik ben Antine, een 33-jarige vrouw uit het prachtige Leeuwarden, met een gezonde dosis zelfspot en een ‘klein’ hoorbaar Fries accent. En ja, ik heb mezelf opgegeven voor Winter Vol Liefde, dat heerlijke programma waarin romantiek, sneeuw en lichte ongemakkelijkheid samenkomen.”
Antine’s nieuwsgierigheid naar Mike werd gewekt toen een vriendin haar wees op de oproep. Ze besloot een voorstelvideo op te nemen waarin ze zichzelf en haar leven voorstelde.
“Mijn werk? Check. Mijn geweldige familie en vrienden? Check. Mijn hobby’s? Check. En natuurlijk stelde ik mijn hond Fay ook even voor,” vertelde ze. Haar spontaniteit en humor spraken meteen tot de verbeelding.
De Eerste Stappen in Seefeld
Met koffers vol thermokleding en een gezonde dosis zenuwen reisde Antine af naar Seefeld, een wintersportplaats in Oostenrijk die in Winter Vol Liefde het decor vormt voor romantiek en avontuur.
“Daar stond ik dan, in een wit sprookje van sneeuw en romantiek, klaar om de mysterieuze vrijgezelle man te ontmoeten. Spannend, ja. Eng? Ook ja,” schreef ze. Haar strategie? Simpel: zichzelf zijn en de ervaring omarmen met haar kenmerkende humor.
Antine’s frisse en optimistische houding is direct een verademing. Haar luchtige manier van omgaan met ongemakkelijkheden maakt haar een opvallende verschijning.
“Fast forward naar het moment van vertrek: koffers gepakt, thermokleding ingeslagen, Fay een dikke knuffel gegeven, en hop, daar ging ik – naar Seefeld!” grapte ze. Of de reis een succes wordt, houdt Antine nog even geheim.
Hoe Zal Het Afloop?
Hoewel Antine’s avontuur nog in volle gang is, vragen kijkers zich af of zij wél de vonk bij Mike kan laten overslaan. Haar spontane karakter en humor lijken een goede match te kunnen zijn voor Mike, maar zal Monique haar ook goedkeuren? En misschien nog belangrijker: zal Mike nu eindelijk een vrouw vinden waarmee hij écht een toekomst ziet?
Denise heeft inmiddels afscheid genomen, maar het lijkt erop dat Antine klaar is om haar plek in te nemen en de uitdaging aan te gaan.
Een Nieuw Lichtpunt voor Mike
Mike’s reis in Winter Vol Liefde heeft al veel onverwachte wendingen gekend. Van Monique’s uitgesproken voorkeuren tot Denise’s abrupte vertrek, het avontuur is allesbehalve voorspelbaar. Antine brengt echter nieuwe hoop. Haar nuchtere aanpak en charme zouden wel eens precies kunnen zijn wat Mike nodig heeft om de liefde te vinden.
De vraag blijft: zal deze frisse start leiden tot een blijvende connectie? Of blijft Mike’s zoektocht naar de ware liefde doorgaan? Kijkers blijven gespannen volgen hoe dit romantische avontuur zich ontvouwt.
Antine heeft in ieder geval de juiste instelling: ze is zichzelf, ad rem en vol humor. En mocht het niets worden met Mike, dan lijkt het erop dat er genoeg andere mannen in de rij staan om haar te ontmoeten. Want één ding is zeker: Antine heeft indruk gemaakt, niet alleen op Mike, maar ook op de kijkers.

Actueel
Fatbike-verbod komt eraan: eerste stad maakt de gevaarlijke fietsen illegaal

Enschede verbiedt als eerste Nederlandse stad fatbikes in de binnenstad: “Onveilig, gevaarlijk en vaak opgevoerd”
Waar de landelijke politiek nog twijfelt over regelgeving rond fatbikes, neemt de gemeente Enschede het voortouw. De stad voert per 1 januari 2026 een verbod in op het gebruik van fatbikes in de binnenstad. De beslissing is het gevolg van toenemende zorgen over verkeersveiligheid, overlast en het gedrag van veelal jonge bestuurders.
Fatbike-overlast: van hip naar hinderlijk
Fatbikes zijn in korte tijd enorm populair geworden onder jongeren. De stoere e-bikes met brede banden en krachtige motoren zijn niet alleen opvallend, maar ook vaak opgevoerd. Waar ze oorspronkelijk bedoeld zijn voor off-road gebruik in bijvoorbeeld zand of sneeuw, rijden ze tegenwoordig massaal op stoepen, fietspaden en winkelstraten – met snelheden die kunnen oplopen tot boven de 40 kilometer per uur.
In Enschede leidde dit tot een groeiend aantal klachten van burgers en ondernemers. Bewoners voelen zich niet langer veilig in het centrum, en winkeliers spreken van “asociaal gedrag en gevaarlijke verkeerssituaties”. De gemeenteraad vond het genoeg geweest en nam een historisch besluit: een verbod op fatbikes in het hart van de stad.
Waarom Enschede ingrijpt
De motie voor het verbod kwam van Rachel Denneboom, fractievoorzitter van de VVD in Enschede. Zij kreeg bijval van partijen als Volt, CDA en Burgerbelangen Enschede. “Fatbikes zien eruit als fietsen, maar gedragen zich als scooters,” aldus Denneboom. “De snelheid is vaak te hoog, de controle ontbreekt en de bestuurders zijn vaak erg jong.”
Het voorstel werd met een meerderheid aangenomen. Het verbod zal worden opgenomen in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), waarin nu al staat dat scooters verboden zijn in het centrum. Volgens Denneboom is het een logische volgende stap om ook fatbikes onder die categorie te scharen.
Een scooter vermomd als fiets
“Wat je ziet, is dat deze fatbikes zich net als scooters gedragen: ze racen door voetgangerszones, veroorzaken gevaarlijke situaties en negeren verkeersregels,” licht Denneboom toe. “Alleen hebben ze het uiterlijk van een fiets, waardoor ze lastig te handhaven zijn met de huidige regels.”
Ze vervolgt: “Als het verbod er eenmaal is, kunnen handhavers effectiever optreden. We hebben dat eerder gezien bij het scooterverbod: in het begin was er veel discussie, maar uiteindelijk heeft het geleid tot een rustiger en veiliger stadscentrum.”
Wanneer gaat het fatbikeverbod in?
Het geplande verbod gaat op 1 januari 2026 in. Tot die tijd wordt gewerkt aan de juridische onderbouwing en de aanpassing van de APV. Ook zal de gemeente inzetten op voorlichting en communicatie richting inwoners, scholen en ouders.
De handhaving zal vergelijkbaar zijn met eerdere maatregelen tegen scooters: waarschuwingen in het begin, gevolgd door boetes en mogelijk inbeslagname van voertuigen bij herhaaldelijke overtreding. Er wordt verwacht dat het straatbeeld in de binnenstad van Enschede hierdoor drastisch zal veranderen.
Wethouder: “Geen makkelijke opgave”
Hoewel het voorstel brede steun kreeg, zijn er ook kritische geluiden. Wethouder Marc Teutelink steunde het initiatief, maar benadrukte de complexiteit: “Een juridisch waterdicht verbod op fatbikes is niet eenvoudig. Dit plan is vooral een aanzet tot verdere analyse van de verkeersveiligheid.”
Hij wees erop dat landelijke regelgeving wenselijk is, maar zolang die uitblijft, wil Enschede lokaal verantwoordelijkheid nemen. “We kunnen niet blijven wachten. De veiligheid van onze inwoners staat voorop.”
Politieke verdeeldheid: niet iedereen is overtuigd
Niet alle raadsleden zijn enthousiast over het verbod. Robin Wessels van GroenLinks noemde het plan “laakbaar” en vergeleek het met “stukken rood vlees voor de bühne in de arena”. Hij betwijfelt of een lokaal verbod juridisch standhoudt en vraagt zich af of er niet effectievere manieren zijn om de overlast aan te pakken.
“Wij willen ook iets doen aan de onveiligheid,” zei Wessels. “Maar dit is niet de manier. Je moet niet alleen verbieden, maar ook investeren in gedragscorrectie, toezicht en technische aanpassingen van voertuigen.”
Enschede als voorbeeld voor andere steden?
Met deze maatregel is Enschede de eerste stad in Nederland die daadwerkelijk een stap verder gaat dan alleen handhaving en voorlichting. De kans is groot dat andere gemeenten het voorbeeld zullen volgen, zeker als blijkt dat het verbod daadwerkelijk effect heeft op verkeersveiligheid en overlast.
Steeds meer steden worstelen namelijk met hetzelfde probleem: jongeren die met hoge snelheid op fatbikes door drukke straten scheuren, zonder verlichting of helm, en vaak op voertuigen die niet meer als reguliere fietsen gezien kunnen worden.
Wat betekent dit voor fatbikegebruikers?
Voor fatbikebezitters die regelmatig in het centrum van Enschede komen, betekent dit verbod dat zij hun vervoermiddel daar straks niet meer mogen gebruiken. Alternatieven zijn fietsenstallingen aan de rand van het centrum, of gebruik van reguliere fietsen die wel aan de regels voldoen.
Het verbod geldt in eerste instantie alleen voor het afgebakende stadscentrum. Of het later wordt uitgebreid naar andere delen van de stad, hangt af van het succes van de maatregel en het aantal overtredingen.
Wat zegt de landelijke politiek?
Op landelijk niveau is er nog altijd veel discussie over de status van fatbikes. Moeten ze worden geclassificeerd als bromfietsen? Moet er een helmplicht komen? Of volstaat betere handhaving?
Ministeries buigen zich momenteel over deze vragen, en er wordt gewerkt aan een aanpassing van de verkeerswetgeving die voertuigen zoals fatbikes beter moet reguleren. Tot die tijd nemen steeds meer gemeenten het heft in eigen handen.
Bekijk de video hieronder:
Conclusie: een duidelijke koerswijziging
Met het verbod op fatbikes in de binnenstad laat Enschede zien dat het veiligheid en leefbaarheid boven gemak en populariteit stelt. Hoewel de maatregel tot discussie leidt, is de boodschap helder: de stad kiest voor een veilig centrum, waarin voetgangers, fietsers en ondernemers zich prettig voelen.
Of dit initiatief navolging krijgt in andere steden, zal de komende jaren blijken. Maar duidelijk is dat de maat vol is: fatbikes zijn welkom, maar alleen als ze verantwoord worden gebruikt.