Connect with us

Actueel

André Hazes zorgt voor enorme kijkcijferramp: ´In één klap 300.000 kijkers minder!´

Avatar foto

Published

on

Tina Nijkamp, bekend om haar dagelijkse updates van kijkcijfers op Instagram, deelde afgelopen zondag opvallende cijfers over Shownieuws. Volgens haar stemden slechts 285.000 kijkers af op het programma, een forse daling ten opzichte van de dag ervoor. Een volger merkte op: “Enorme kijkcijferdip voor Shownieuws. Merkwaardig.” Tina bevestigde dit: “Ja vond ik ook! 300.000 kijkers minder dan de dag ervoor met interview André Hazes.”

André Hazes over zijn Moeder Rachel

De daling in kijkcijfers komt na een veelbesproken interview van André Hazes in Shownieuws, waarin hij sprak over zijn complexe relatie met zijn moeder Rachel.

André gaf aan dat hun band bekoeld is en uitte zijn gevoelens hierover: “Rachel is een van de allerleukste mensen op aarde. Je kunt ontzettend met haar lachen en ze is leuk om in je omgeving te hebben. Totdat het tegenzit. Dan draait het om en kan ze koud zijn. Soms zie ik mezelf als een wees.”

Dagvaarding tijdens Kerst

André’s gevoelens ten opzichte van zijn moeder kwamen ook naar voren tijdens de feestdagen. Op kerstavond deelde hij via Instagram dat hij een dagvaarding van Rachel had ontvangen.

“Kerstavond staat in het teken van liefde,” schreef hij. “En voor sommigen die het breed genoeg hebben, het geven van cadeautjes. Ik heb die van mijn verwekker ook vandaag ontvangen. Een brief waarmee ze me gaat dagvaarden. Fijne kerst allemaal.”

Impact op Shownieuws

De inhoud van het interview en de persoonlijke onthullingen van André lijken de kijkcijfers van Shownieuws op zaterdag omhoog te hebben gedreven. Het gebrek aan vergelijkbare sensatie op zondag kan mogelijk de oorzaak zijn van de aanzienlijke daling in kijkersaantallen.

Actueel

Tom Waes heeft dringende waarschuwing over luchtvaartmaatschappij – “Dit nooit meer!”

Avatar foto

Published

on

In de nieuwste aflevering van 22 minuten stomme vragen kwam Tom Waes aan het woord over een onvoorstelbare ervaring met Ryanair die hem zo erg is bijgebleven dat hij er nog steeds over praat. In een Instagram-verhaal uit 2023, dat inmiddels twee jaar op zijn profiel staat, uitte de populaire tv-presentator zijn frustratie met een duidelijke boodschap: “Fuck Ryanair. Tot nooit meer. Nooit.” Het feit dat deze story nog steeds zichtbaar is, zegt genoeg over hoe diep deze ervaring voor Tom zat.

Urenlange vertraging zonder uitleg

Wat was er nu precies gebeurd? Tom Waes lichtte het toe tijdens zijn interview. Hij vertelde dat hij samen met andere passagiers urenlang in de vertrekhal had staan wachten zonder enige informatie van de luchtvaartmaatschappij. “Er waren mensen met baby’s, mensen die kinderen moesten voeden”, vertelt hij. De situatie werd steeds frustrerender naarmate de tijd verstreek.

Toen de passagiers eindelijk het vliegtuig in werden geduwd, dachten ze dat ze naar hun bestemming zouden kunnen vertrekken. Maar zelfs in het vliegtuig was het niet veel beter. “Daar zaten we nog eens twee uur. Zonder airco, op een luchthaven waar de zon scheen”, zegt Tom. Het werd duidelijk dat de communicatie van Ryanair in deze situatie niet optimaal was, en de passagiers waren machteloos.

Keulen in plaats van Charleroi

Na de twee uur wachten, was het eindelijk tijd om te vertrekken, dacht iedereen. Maar de problemen stopten daar niet. “Eens we in de lucht hingen, zeiden ze: ‘We kunnen op Charleroi niet landen, we gaan naar Keulen.’ Toen dacht ik: nu is het echt gedaan”, vertelt Tom, met nog steeds merkbare frustratie in zijn stem.

Eenmaal aangekomen in Keulen, werd er weinig uitleg gegeven. Ryanair stelde dat er bussen werden geregeld om de passagiers naar hun uiteindelijke bestemming te brengen. Maar het leek erop dat de luchtvaartmaatschappij die regeling pas op het laatste moment in gang zette. “Je voelde aan alles dat ze dat nog moesten regelen”, aldus Tom.

Duur alternatief: een taxi naar Brussel

Omdat het voor Tom duidelijk was dat de situatie in Keulen niet snel opgelost zou worden, besloot hij samen met drie andere passagiers om een taxi naar Brussel te nemen. “Dat was redelijk duur, maar achteraf kreeg ik telefoon van iemand die in Keulen was gebleven om op de bus te wachten, en die stonden daar nog”, vertelt Tom. Het was een duidelijk geval van slechte organisatie van Ryanair, wat Tom deed besluiten: “Ik dacht: nu is het echt nooit meer.”

“Nooit meer met Ryanair”

Sindsdien heeft Tom Waes nooit meer met Ryanair gevlogen. “En dat is heel stom, want ik moet binnenkort naar Marokko en dat is eigenlijk het gemakkelijkst met Ryanair”, geeft hij lachend toe. Maar de ervaring met de luchtvaartmaatschappij was voor hem duidelijk genoeg: “Nooit meer.” Het lijkt erop dat de frustratie over de slechte dienstverlening zo groot is, dat het zelfs zijn reiskeuzes beïnvloedt.

Hoewel Tom Waes zijn ervaring met humor en relativering vertelt, is het duidelijk dat hij nog steeds teleurgesteld is over de manier waarop Ryanair met zijn passagiers omging. Het incident is een herinnering aan hoe belangrijk goede klantenservice en communicatie zijn, vooral in stressvolle situaties zoals vertragingen.

Continue Reading