Connect with us

Actueel

Albert Verlinde getroffen door immens verlies

Published

on

Albert Verlinde is in diepe r0uw na het verlies van zijn trouwe viervoeter Moos. De presentator en mediapersoonlijkheid deelde via Instagram het verdrietige nieuws dat zijn geliefde hond, die negen jaar lang aan zijn zijde stond, is 0verleden. Het verlies raakt hem diep, en zijn volgers leven massaal met hem mee.

Afscheid van Moos

Bij een foto van Moos schrijft Albert een emotioneel bericht:

“Dag lieve Moos. Na negen mooie jaren samen is het nu mooi geweest.”

Moos kwam destijds als asielhond in het gezin van Albert en heeft uiteindelijk de respectabele leeftijd van zestien jaar mogen bereiken. Verlinde is dankbaar voor de tijd die ze samen hebben gehad:

“Vanuit het asiel kwam je bij ons en je hebt zestien mogen worden. Dank voor alle liefde.”

Zijn verdriet is voelbaar en de post wordt overspoeld met steunbetuigingen van collega’s, vrienden en volgers.

Moos was een geliefd huisdier

Albert Verlinde was dol op Moos en deelde regelmatig foto’s van zijn hond met zijn volgers. Moos was niet zomaar een huisdier; hij werd gezien als een volwaardig gezinslid en verscheen zelfs meerdere keren in de media. Zo was er ooit een foto van Albert en Moos te zien in De Volkskrant, en op sociale media werd het hondje geregeld gespot achter een laptop – een knipoog naar het drukke leven van zijn baasje.

Het 0verlijden van Moos laat een grote leegte achter bij Albert, die in eerdere interviews al eens aangaf dat zijn hond een enorme steun voor hem was in moeilijke tijden.

Steun van bekende Nederlanders

Onder de post stromen de reacties binnen van vrienden en bekende Nederlanders die hun steun betuigen aan Verlinde.

Enkele reacties:

  • “Lieve Albert, wat een verdriet. Veel sterkte met het verlies van je maatje.”
  • “Wat een mooie leeftijd, maar dat maakt het verlies niet minder zwaar.”
  • “Ik weet hoe belangrijk Moos voor je was. Veel kracht gewenst!”

Het verlies van een huisdier is vaak intens, zeker als het jarenlang een vast onderdeel van het gezin is geweest. Voor Albert betekent dit afscheid een emotionele klap, maar hij put troost uit de vele mooie herinneringen die hij met Moos heeft mogen maken.

Albert Verlinde bij Vandaag Inside

Ondanks het persoonlijke verdriet blijft Albert Verlinde actief op televisie. Sinds begin dit jaar schuift hij wekelijks aan bij Vandaag Inside, waar hij op woensdag de vaste vervanger is van René van der Gijp.

Van der Gijp gaf eerder aan dat vijf dagen per week werken hem te veel werd, en koos ervoor om woensdag vrij te nemen. Dit bood een kans voor Verlinde, die zich inmiddels prima thuis voelt bij Wilfred Genee en Johan Derksen.

Albert Verlinde

Kijkers lyrisch over Verlinde bij Vandaag Inside

De toevoeging van Verlinde aan het programma is een schot in de roos gebleken. Kijkers zijn lyrisch over zijn optredens en velen pleiten ervoor om hem vaker aan tafel te laten zitten.

Enkele reacties van fans op social media:

  • “Albert brengt echt iets nieuws in Vandaag Inside. Hij mag wat mij betreft vaker aanschuiven.”
  • “Die woensdag met Albert is echt top! Meer van dit!”
  • “Zoveel chemie tussen Johan, Wilfred en Albert. Waarom niet standaard een vierde vaste kracht?”

Blijft Albert vaker aan tafel zitten?

Hoewel Verlinde goed in de smaak valt bij de kijkers, is de kans klein dat hij een grotere rol krijgt bij Vandaag Inside. Het contract tussen Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp staat vast, en grote wijzigingen worden niet snel doorgevoerd.

 

 

Toch blijft het enthousiasme over zijn optredens groot, en met zijn journalistieke achtergrond en scherpe analyses brengt hij een frisse dynamiek in het programma.

Blik op de toekomst

Terwijl Verlinde r0uwt om zijn geliefde Moos, blijft hij professioneel doorgaan met zijn televisiecarrière. Met zijn nieuwe rol bij Vandaag Inside blijft hij een veelbesproken figuur in de media.

 

 

Voor nu ligt de focus op het verwerken van het verlies van zijn trouwe viervoeter, een afscheid dat hem en zijn volgers niet onberoerd laat.

Actueel

Steeds meer mensen komen uit de kast als ‘berriseksueel’: dit is wat het betekent

Published

on

Binnen de LGBTQIA+-gemeenschap ontstaan regelmatig nieuwe termen die mensen helpen om hun seksuele oriëntatie of genderidentiteit nauwkeuriger te omschrijven. Een van de begrippen die de laatste tijd steeds vaker opduikt op sociale media en online platforms is ‘berriseksueel’.

Hoewel de term nog relatief onbekend is, herkennen sommige mensen zich er juist beter in dan in bestaande labels zoals biseksueel of panseksueel.

Wat betekent berriseksueel?

Volgens definities die onder meer op online platforms als Reddit en Urban Dictionary circuleren, verwijst berriseksualiteit naar een seksuele oriëntatie waarbij iemand zich aangetrokken kan voelen tot meerdere of alle genders, maar waarbij die aantrekkingskracht doorgaans sterker is richting vrouwen, vrouwelijke, non-binaire of androgyne personen dan richting mannen.

Dat betekent niet dat iemand zich helemaal niet tot mannen aangetrokken voelt, maar wel dat die aantrekkingskracht minder vaak voorkomt of minder sterk wordt ervaren.

Microlabel binnen het spectrum

Berriseksualiteit wordt vaak omschreven als een zogenoemd microlabel. Dat zijn specifiekere termen die binnen bredere seksuele oriëntaties worden gebruikt.

Sommige mensen vinden begrippen als biseksueel, panseksueel of omniseksueel te algemeen om hun gevoelens goed te beschrijven. Een microlabel kan dan meer nuance bieden en beter aansluiten bij hun persoonlijke ervaring.

Steeds meer bekendheid online

Op sociale media en discussieplatforms laten verschillende gebruikers weten blij te zijn met de term.

Sommigen schrijven dat zij zich jarenlang niet volledig herkenden in bestaande omschrijvingen van hun seksuele oriëntatie. Volgens hen biedt berriseksueel een nauwkeurigere beschrijving van hoe zij aantrekkingskracht ervaren.

Een aantal gebruikers noemt de term daarom een waardevolle aanvulling op de bestaande begrippen binnen de LGBTQIA+-gemeenschap.

Vergelijkbaar met panseksualiteit

Op verschillende online informatieplatforms wordt berriseksualiteit omschreven als een oriëntatie die overeenkomsten vertoont met panseksualiteit en omniseksualiteit.

Bij al deze oriëntaties kunnen mensen zich aangetrokken voelen tot personen van verschillende genders. Het onderscheid zit vooral in de voorkeur of intensiteit van die aantrekkingskracht.

Bij berriseksualiteit ligt die volgens de meest gebruikte omschrijvingen vaker bij vrouwen, non-binaire of androgyne personen dan bij mannen.

Niet officieel erkende term

Hoewel de term online steeds vaker wordt gebruikt, is berriseksueel geen officieel vastgelegde of universeel geaccepteerde seksuele oriëntatie. De betekenis kan per persoon of gemeenschap verschillen.

Zoals bij veel microlabels geldt dat mensen zelf bepalen welk begrip het beste past bij hoe zij hun gevoelens en identiteit ervaren.

Voor een kleine groep mensen biedt berriseksueel precies de nuance die zij zochten, terwijl anderen zich blijven herkennen in bekendere termen als biseksueel of panseksueel.

De opkomst van dergelijke begrippen laat zien dat taal voortdurend in ontwikkeling is en dat sommige mensen behoefte hebben aan woorden die hun persoonlijke ervaringen zo nauwkeurig mogelijk beschrijven.

Bron: Showblad

Continue Reading