Connect with us

Actueel

K3-Josje Huisman al drie keer gevraagd voor Special Forces: ‘Om deze reden doe ik niet mee!’

Published

on

Josje Huisman, de voormalige K3-zangeres, werd al drie keer benaderd om deel te nemen aan het populaire televisieprogramma Special Forces. Maar ondanks de aanhoudende verzoeken van de makers, heeft de Nederlandse zangeres het aanbod telkens afgewezen. Dit maakte ze zelf bekend via haar Instagram Stories, waar ze openhartig sprak over de reden achter haar keuze. “Is niks voor mij,” liet Josje duidelijk weten.

Geen interesse in fysieke uitdagingen

Josje kreeg de vraag van een van haar volgers of ze Special Forces wel zou overwegen. “Veel mensen denken dat het iets voor mij is,” gaf ze aan, maar ze benadrukte dat dit absoluut niet het geval was. “Ze hebben mij voor Special Forces ook al drie keer gebeld, maar het is echt niks voor mij,” aldus de zangeres. Josje, die bekendstaat om haar vrolijke persoonlijkheid, heeft duidelijk geen interesse in de extreme fysieke en mentale uitdagingen die het programma met zich meebrengt.

Geen schreeuwende instructeurs voor Josje

“Vroeger wel veel programma’s gedaan, maar nee, niemand hoeft tegen mij gaan lopen schreeuwen. En al zeker geen Special Forces-kerel, haha,” voegt Josje lachend toe. De harde trainingsmethoden en de veeleisende opdrachten van Special Forces lijken dus niet bepaald aan te spreken bij de voormalig K3-lid. Ook Expeditie Robinson, waarin deelnemers zichzelf moeten uithongeren op een onbewoond eiland, lijkt haar niet te kunnen bekoren. “Jezelf op een onbewoond eiland uithongeren is ook niet aan mij besteed,” laat Josje duidelijk weten.

Wel open voor andere programma’s

Hoewel Josje Special Forces en Expeditie Robinson afwijst, staat ze wel open voor andere tv-uitdagingen. “Wat ik wel zou overwegen is deelname aan De mol,” zegt ze. “Of een cool travelprogramma.” Josje lijkt dus wel in voor avontuurlijke programma’s, zolang deze niet zo fysiek en mentaal slopend zijn als de eerdere genoemde shows. “Maar alles waar je over je grenzen heen moet gaan en vervolgens met 100 grijze haren weer terug naar huis mag: nee, bedankt,” voegt ze er met een glimlach aan toe. Ze sluit af met een vrolijke oproep: “Bel mij gewoon voor Het perfecte plaatje of Dancing with the stars, dat zou leuk zijn!”

Josje’s solocarrière en comeback

Na haar afscheid van K3 in 2016 heeft Josje Huisman een veelzijdige solocarrière opgebouwd. In 2017 deed ze mee aan het tv-programma Liefde voor muziek, waarin ze meerdere nummers coverde. In datzelfde jaar bracht ze haar eerste solosingle Gasolina uit, gevolgd door Laat ze maar in 2019. Daarna volgde een periode van muzikale stilte, maar Josje maakte deze zomer haar comeback. Ze bracht muziek uit die ze jaren eerder had opgenomen voor een soloalbum dat nooit werd uitgebracht.

Terug op het podium

Eind deze maand keert Josje ook terug naar het podium. Op 27 september zal ze optreden in Play That Song, een interactief muziekprogramma dat te zien is op Proximus en MENT. “Ik dacht niet dat het ooit nog zou gebeuren, maar ik heb besloten de kansen te grijpen die op mijn pad komen, óók wat betreft muziek,” zegt Josje. Ze kijkt erg uit naar haar optreden en deelt enthousiast: “Ik heb er vet veel zin in, leuk als je komt kijken (toegang gratis).” Het lijkt erop dat Josje haar muziekcarrière opnieuw volop omarmt en haar fans opnieuw wil verrassen met nieuwe optredens.

Conclusie: Josje kiest voor haar eigen pad

Hoewel Josje niet geïnteresseerd is in fysieke uitdagingen zoals Special Forces, blijft ze een veelzijdige en gedreven persoonlijkheid die haar eigen pad volgt. Of het nu gaat om muziek, televisieprogramma’s of nieuwe avonturen, Josje blijft haar fans inspireren met haar positieve instelling en liefde voor wat ze doet. We zijn benieuwd naar wat de toekomst nog voor haar in petto heeft, zowel op muzikaal als op tv-gebied.

Actueel

‘VTM niet te spreken over Ruben Van Gucht’

Published

on

Na weken van speculatie is de kogel door de kerk: Ruben Van Gucht wordt de derde vaste presentator van De Tafel van Gert. Hoewel zijn naam al langer rondzingde, bleef een officiële bevestiging uit, waardoor velen dachten dat de plannen waren afgeblazen. Donderdag maakte Play alsnog bekend dat Van Gucht zich bij het presentatieteam voegt.

Verdeelde reacties achter de schermen

Volgens mediajournalist Pieter Dumon van De Morgen wordt de overstap niet overal met gejuich ontvangen. Vooral bij VTM zou de aankondiging voor gemengde gevoelens zorgen.

“Bij VTM, waar ze nog heel wat plannen hadden met Ruben Van Gucht, zullen ze het waarschijnlijk niet prettig vinden dat hij ook voor een andere zender aan de slag gaat,” aldus Dumon.

Ook bij de VRT klinkt niet overal enthousiasme

Niet alleen bij VTM zou de benoeming vragen oproepen. Dumon stelt dat ook binnen de VRT de reacties verdeeld zijn.

Volgens verschillende bronnen zou Van Gucht eerder niet langer welkom zijn geweest op de nieuwsredactie. Hij zou zich daar schuldig hebben gemaakt aan gedrag dat door collega’s als ‘diva-gedrag’ werd ervaren. Om die reden zou een terugkeer naar de nieuwsstudio geen optie meer zijn geweest.

Drukke agenda voor Van Gucht

Voor Ruben Van Gucht zelf betekent de nieuwe rol juist een flinke uitbreiding van zijn werkzaamheden. Hij blijft actief voor de VRT als sportjournalist en presenteert daarnaast het Radio 2-programma De Weekwatchers.

Tegelijkertijd bouwt hij ook zijn werkzaamheden buiten de openbare omroep verder uit.

Meerdere televisieprojecten

Bij VTM werkt Van Gucht momenteel samen met Mark Uytterhoeven aan een programma rond de Tour de France. Daarnaast staat er later dit jaar ook een wekelijkse talkshow op de planning bij dezelfde zender.

Met zijn komst naar De Tafel van Gert voegt hij daar nu opnieuw een prominent televisieproject aan toe.

Daardoor wordt Van Gucht één van de meest zichtbare televisiegezichten van Vlaanderen, met programma’s bij meerdere omroepen tegelijk. Zijn agenda raakt daarmee voller dan ooit.

Continue Reading