Connect with us

Actueel

Roxeanne Hazes dreigt over haar moeder Rachel: ´Dit is grensoverschrijdend gedrag!´

Avatar foto

Published

on

Roxeanne Hazes heeft laten weten dat ze absoluut niet van plan is om publiekelijk over het conflict met haar moeder, Rachel Hazes, te praten. In tegenstelling tot haar broer André Hazes jr., die openhartig is over de familieruzie, trekt Roxeanne een duidelijke grens. Ze beschermt haar privéleven met strikte voorwaarden en ziet het bespreken van haar familie als een overtreding van haar grenzen.

Strikte controle over interviews

Roxeanne stelt altijd voorwaarden voordat ze interviews geeft. Het bespreken van haar familiezaken is daarin een duidelijke no-go. In een interview met Grazia legt ze uit:

“Ik praat nooit over de dingen die in mijn privéleven spelen. Die afspraken zijn cruciaal voor mijn eigen welzijn. Het bepaalt hoe ik me voel in de week na het interview.”

Journalisten die deze afspraken negeren, kunnen rekenen op scherpe kritiek. Roxeanne noemt het zelfs grensoverschrijdend als journalisten toch vragen stellen over Rachel Hazes.

Dreigement met ‘grensoverschrijdend gedrag’

De term ‘grensoverschrijdend gedrag’ is de afgelopen jaren veel in de media geweest, en Roxeanne past deze term toe op journalisten die haar persoonlijke leven proberen te bespreken.

“Voor mij is het grensoverschrijdend als iemand familiezaken toch aankaart, onder het mom van: ‘Ja, maar dit moeten we even bespreken.’ Waarom eigenlijk? Van wie moet dat?”

Met deze uitspraken maakt Roxeanne duidelijk dat haar grenzen niet overschreden mogen worden.


Muziek boven sensatie

De zangeres benadrukt dat haar media-optredens in het teken staan van haar muziek. Ze vindt het frustrerend dat persoonlijke kwesties steeds weer naar boven komen.

“De kijkers zijn dat hele sensatiegedoe zat. Waarom zou ik mijn kostbare vier minuten aan een talkshowtafel besteden aan familiedrama’s, terwijl ik daar ben om over mijn muziek te praten?”

Haar prioriteit ligt bij het delen van haar passie voor muziek, niet bij het voeden van roddelverhalen. Deze keuze laat zien dat Roxeanne haar carrière en creatieve werk boven sensatiejournalistiek stelt.


Spanning tussen publiciteit en privacy

Roxeanne’s standpunt benadrukt de spanning tussen haar behoefte aan privacy en de realiteit van het publieke leven. Verhalen over bekende Nederlanders trekken onvermijdelijk veel aandacht, en die aandacht kan ook worden gebruikt om haar muziek onder de aandacht te brengen. Ze erkent dat dit een moeilijke balans is:

“Het is geven en nemen, maar ik blijf vasthouden aan mijn grenzen.”

Haar vastberadenheid om haar privéleven af te schermen, laat zien dat ze weigert zichzelf als een “open boek” te laten gebruiken door de media.


Persoonlijke verhalen in muziek

Hoewel Roxeanne zich in interviews terughoudend opstelt, verweeft ze persoonlijke thema’s in haar muziek.

“In mijn liedjes zit vaak een boodschap, zij het cryptisch,” zegt ze. “Ik ben een open mens, maar ik probeer het altijd chic te houden. Mijn kind kan deze verhalen later teruglezen, en ik wil niet dat hij dingen tegenkomt waarvan ik denk: dat had ik beter niet kunnen zeggen.”

Dit laat zien dat haar kunst een veilige plek is om haar emoties en ervaringen te delen, zonder dat ze haar persoonlijke grenzen overschrijdt.


Sterke grenzen in een publiek leven

Roxeanne heeft een unieke balans gevonden tussen openheid in haar muziek en bescherming van haar persoonlijke leven. Haar duidelijke grenzen zorgen ervoor dat ze zichzelf blijft in een industrie die vaak persoonlijke verhalen exploiteert. Deze aanpak is niet alleen een vorm van zelfbescherming, maar ook een krachtig statement over hoe artiesten hun publieke leven kunnen navigeren.


Het publiek en de nieuwsgierigheid

Roxeanne’s afwijzing van sensatiejournalistiek heeft gemengde reacties opgeroepen. Aan de ene kant waarderen fans haar focus op muziek en haar vastberadenheid om grenzen te stellen. Aan de andere kant blijft de nieuwsgierigheid naar haar relatie met Rachel Hazes groot. Het publiek is gewend om persoonlijke verhalen van BN’ers te horen, wat het nog uitdagender maakt om die aspecten af te schermen.

Toch blijft Roxeanne bij haar keuze. Voor haar is het belangrijk dat haar muziek centraal staat en dat haar persoonlijke leven beschermd blijft.


Conclusie

Roxeanne Hazes laat zien dat het mogelijk is om je eigen grenzen te bewaken in een wereld die vaak draait om sensatie en publiciteit. Ze kiest ervoor om haar energie te richten op haar muziek, terwijl ze haar persoonlijke leven zorgvuldig beschermt. Door duidelijke voorwaarden te stellen en trouw te blijven aan haar waarden, bewijst Roxeanne dat succes en privacy hand in hand kunnen gaan. Haar verhaal is een voorbeeld voor iedereen die in de schijnwerpers staat en zich niet wil laten meeslepen door de druk van de media.

Actueel

Olcay Gulsen en Victor Vlam in vurige tv-ruzie: ‘Jij bent een vieze narcist!’

Avatar foto

Published

on

Felle woordenwisseling tussen Olcay Gulsen en Victor Vlam bij De Oranjezomer: “Greta Thunberg is géén narcist”

De talkshow De Oranjezomer stond maandagavond bol van de emoties toen een discussie over activisme escaleerde in een verhitte woordenwisseling tussen Olcay Gulsen en Victor Vlam. Wat begon als een reflectie op een tv-interview, mondde uit in een fel debat over wereldproblematiek, empathie en de rol van publieke figuren in de maatschappij.

Een duidelijk voorbeeld van hoe televisie soms meer raakt dan enkel de oppervlakte – met maatschappelijke thema’s die zelfs de tafelgasten even uit balans brengen.


Botsende karakters aan tafel

Olcay Gulsen en Victor Vlam zijn allebei uitgesproken persoonlijkheden met een scherpe mening. De een heeft een achtergrond in de modewereld en televisie, de ander is een politiek commentator en mediakenner. Wat hen bindt: ze nemen geen blad voor de mond. Dat bleek ook deze aflevering, waar het gesprek onverwachts een heel andere wending kreeg dan gepland.

Tijdens het bespreken van uitspraken van acteur Victor Reinier over zijn vertrek bij Flikken Maastricht, brak Olcay plotseling in met een onderwerp dat haar zichtbaar hoog zat: de behandeling van klimaatactiviste Greta Thunberg in de media.


Emotioneel statement van Olcay

Olcay greep haar kans om aandacht te vragen voor iets dat volgens haar onderbelicht blijft: de situatie in Gaza. Ze refereerde aan een groep activisten, waaronder Greta Thunberg, die onlangs per boot richting Gaza reisden om aandacht te vragen voor de humanitaire situatie daar. De reis werd vroegtijdig gestopt door Israëlische autoriteiten.

Wat haar vooral dwarszat, was een artikel in De Telegraaf, waarin de activisten zouden zijn weggezet als ‘aandachtszoekers’. “Dat mensen die zich inzetten voor anderen, worden neergezet als sensatiezoekers… Ik vind dat intens verdrietig,” zei ze. “We hebben het hier over miljoenen mensen die in onmenselijke omstandigheden leven.”


“Wij moeten ons schamen”

Volgens Olcay zouden we ons als samenleving moeten schamen voor de manier waarop betrokkenheid soms belachelijk wordt gemaakt. “In plaats van weg te kijken, kiezen sommige mensen ervoor om íets te doen. Dat zouden we moeten waarderen,” stelde ze fel. “In plaats daarvan gaan we ze veroordelen en uitlachen. Dat is onterecht.”

Greta Thunberg is volgens Olcay allesbehalve een narcist. “Ze is dapper. Ze strijdt al haar hele jonge leven lang voor een betere wereld. Of je het met haar eens bent of niet, haar bedoelingen zijn oprecht.”


Victor Vlam: “Ze zoekt zelf het podium”

Victor Vlam liet zich niet onbetuigd en gaf aan dat hij de acties van Thunberg vooral ziet als zelfverheerlijking. “Ze zet zichzelf telkens in het middelpunt van de belangstelling. Dat is geen toeval, dat is een bewuste strategie,” zei hij. “Ze is een beroepsactivist en weet dondersgoed hoe ze de aandacht naar zich toe moet trekken.”

Zijn opmerking dat Thunberg ‘een narcist’ zou zijn, viel bij Olcay en ook bij andere tafelgasten totaal verkeerd.


“Nee Victor, jíj bent de narcist”

Olcay was zichtbaar geraakt door de kwalificatie en beet fel van zich af. “Nee, jíj bent een narcist,” riep ze, terwijl ze Victor fel aankeek. “Jij roept maar wat vanaf de zijlijn. Greta doet tenminste íets. Zij gebruikt haar invloed en volgers om mensen wakker te schudden.”

Ook Sinan Can, documentairemaker en tafelgast, sloot zich aan bij Olcay. “Je kunt niet zomaar iemand die zich inzet voor vrede en rechtvaardigheid wegzetten als een narcist,” stelde hij. “Dat doet afbreuk aan waar ze voor staat.”


Kritiek en nuance

Politiek journalist Thomas van Groningen probeerde wat nuance aan te brengen en vroeg zich hardop af wat de actie van Thunberg precies had opgeleverd voor de mensen in Gaza. Olcay reageerde geëmotioneerd maar helder: “Het gaat niet om directe hulpgoederen. Het gaat om zichtbaarheid. Om ervoor zorgen dat deze situatie niet wordt vergeten. En dat kan wél verschil maken.”

Victor hield voet bij stuk: “Ze doet het ter meerdere eer en glorie van zichzelf. Er zijn andere manieren om impact te maken, zonder de spotlight steeds op jezelf te richten.”


Een lastig gesprek, een gedeelde intentie

Toen de spanningen aan tafel opliepen, probeerde presentator Johnny de Mol het gesprek in goede banen te leiden. “Mensen, kunnen we hier misschien toch de vredespijp roken?” vroeg hij met een glimlach.

Victor en Olcay leken het ondanks hun felle meningsverschillen nog altijd goed met elkaar te kunnen vinden. “We mogen elkaar gewoon graag,” zei Olcay uiteindelijk met een knipoog, al voegde ze er plagend aan toe: “Maar jij blijft een narcist.” Waarop Sinan lachend toevoegde: “Een grote! Geen kleintje.”


Het belang van het debat

Wat deze aflevering van De Oranjezomer zo bijzonder maakte, was dat het een gesprek liet ontsporen op een manier die tegelijk pijnlijk én waardevol was. In een tijd waarin activisme, media en publieke opinie steeds vaker botsen, is het niet vreemd dat zulke discussies op scherp staan.

De kernvraag die bleef hangen: Hoe ver mag en moet je gaan om aandacht te vragen voor onrecht? En hoe beoordelen we mensen die hun stem gebruiken voor een groter doel?

Wat je ook van Greta Thunberg of de acties van andere activisten vindt, de uitzending maakte één ding duidelijk: betrokkenheid roept emotie op, en dat is precies waarom het onderwerp aandacht verdient.


Reflectie na de uitzending

Na afloop van de uitzending stroomden de reacties op sociale media binnen. Sommigen steunden Victor in zijn sceptische kijk op publieke activisten, terwijl anderen zich juist volledig achter Olcay schaarden en haar pleidooi voor compassie en bewustwording prezen.

Het debat mag dan pittig zijn geweest, het raakte een snaar. En dat is uiteindelijk wat goede televisie doet: aanzetten tot nadenken, en soms ook tot voelen.


Wil je zelf reageren of je mening delen? De discussie is in volle gang op X, Instagram en diverse talkradio-programma’s. Maar één ding is zeker: dit gesprek is voorlopig nog niet voorbij.

Continue Reading