Actueel
Josje Huisman deelt opnieuw sneer uit aan K3

Josje Huisman lanceert nieuw merk en reageert op gemiste uitnodiging voor K3-reünie
Josje Huisman, voormalig lid van de immens populaire meidengroep K3, heeft onlangs een nieuw lifestylemerk gelanceerd. Vol enthousiasme promoot ze haar nieuwe onderneming op social media. Tegelijkertijd maakt ze subtiel – maar voelbaar – duidelijk dat ze teleurgesteld is over haar afwezigheid bij de K3-reünie die gepland staat voor oktober. Waar haar voormalige collega’s Karen Damen, Kristel Verbeke en Kathleen Aerts weer samen op het podium zullen staan, blijft Josje opvallend buiten beeld.
In haar posts en video’s op Instagram en TikTok klinkt tussen de regels door een boodschap die haar fans niet ontgaat: Josje had graag deel uitgemaakt van het feest.
Nieuwe start: Josje’s persoonlijke merk ziet het levenslicht
Josje Huisman timmert al langer aan de weg als ondernemer, schrijver en creatieveling. Met de lancering van haar eigen merk zet ze nu een volgende stap. Op Instagram Stories kondigde ze de start aan met de tekst:
“Word niet als laatste gebeld en schrijf je nu alvast in, zodat je niks mist van de start van…”
Een opmerking die bij veel volgers direct associaties opriep met de recent aangekondigde reünie van K3, waarbij Josje – tot verbazing van velen – niet werd uitgenodigd. Het gebruik van de zin “word niet als laatste gebeld” lijkt dan ook meer dan een slimme marketingtekst; het is ook een subtiele knipoog naar haar persoonlijke ervaring.
De onverwachte teleurstelling: Josje wist van niets
In een openhartige video die Josje eerder deze week deelde, legt ze uit dat ze totaal niet op de hoogte was van de plannen van haar voormalige K3-collega’s. “Ik wist oprecht van niks,” zegt ze zichtbaar aangedaan. “Karen belde me om te zeggen dat er een reünie komt met z’n drieën. Ik dacht eerst dat ze belde om te vragen of ik ook een liedje wilde zingen, maar dat bleek niet zo te zijn.”
Deze uitspraak maakte veel los bij haar volgers, die hun onbegrip en steun massaal deelden in de reacties. Josje’s eerlijke en kwetsbare reactie werd al snel breed opgepikt op sociale media en in showbizzmedia in Nederland en België.
Josje stond wél open voor deelname aan reünie
Wat de situatie extra pijnlijk maakt, is dat Josje aangeeft graag te hebben willen deelnemen aan het optreden. “Ik wil met deze video vooral duidelijk maken dat ik geen ‘nee’ zou hebben gezegd. Ik had het leuk gevonden om erbij te zijn,” vertelt ze. “Natuurlijk, als zij het liever met z’n drieën doen, dan heb ik daar respect voor.”
Die laatste toevoeging toont de volwassenheid waarmee Josje de situatie probeert te benaderen. Maar het is duidelijk dat de teleurstelling diep zit. Ze vervolgt: “Ik heb altijd genoten van mijn tijd bij K3 en de kans die ik kreeg toen Kathleen stopte. Het zou mooi zijn als alle voormalige K3-leden een momentje kregen tijdens de shows.”
De geschiedenis van K3: een wisselend maar hecht gezelschap
De meidengroep K3 werd in 1998 opgericht en werd razend populair in zowel Nederland als Vlaanderen. De oorspronkelijke bezetting bestond uit Karen Damen, Kristel Verbeke en Kathleen Aerts. Toen Kathleen in 2009 besloot te stoppen, werd er via een groots opgezette talentenjacht een nieuwe K3-lid gezocht. Josje Huisman kwam als winnaar uit de bus en werd daarmee de opvolger van Kathleen.
Josje maakte van 2009 tot 2015 deel uit van de groep en was te zien in talloze clips, shows, films en televisieprogramma’s. In die periode droeg ze actief bij aan het succes van K3. Toch lijkt haar rol in de geschiedenis van de groep niet volledig erkend te worden door haar voormalige collega’s – althans, niet in het kader van de huidige reünie.
Fans reageren massaal: ‘Josje hoort erbij’
De afwezigheid van Josje in de reünie roept niet alleen bij haarzelf vragen op, maar ook bij een groot deel van de K3-fans. Op Instagram en X (voorheen Twitter) laten veel volgers weten dat ze het jammer vinden dat Josje buitenspel is gezet. Reacties als “Josje was een belangrijk deel van mijn jeugd” en “Een reünie zonder Josje voelt niet compleet” zijn veelvuldig te vinden.
Sommigen trekken zelfs een parallel met andere bekende reünies in de entertainmentwereld. “Stel je voor dat de Spice Girls een reünie houden en Mel B niet uitnodigen – zo voelt dit,” aldus een fan.
Zakelijk én persoonlijk gemotiveerd
Hoewel de pijn van de gemiste uitnodiging voelbaar is, laat Josje zich niet ontmoedigen. De lancering van haar nieuwe merk lijkt precies op het juiste moment te komen. Niet alleen als creatieve uitlaatklep, maar ook als manier om haar eigen verhaal te vertellen, los van K3.
Het merk richt zich op vrouwen die – net als Josje – op zoek zijn naar balans, zelfvertrouwen en creatieve expressie. In haar content spreekt Josje over onderwerpen als zelfzorg, identiteit en het volgen van je eigen pad. Daarmee spreekt ze een bredere doelgroep aan dan enkel de nostalgische K3-fans.
Josje laat zien dat er leven is ná K3
Met haar carrière als schrijfster, presentatrice, zangeres en nu ook ondernemer, laat Josje zien dat er leven is na K3. Ze heeft zichzelf opnieuw uitgevonden en bewijst dat ze ook zonder kinderpopgroep impact kan maken. Toch blijft haar verleden bij K3 een belangrijk onderdeel van haar identiteit – en dat is precies waarom de afwijzing zo hard aankomt.
In interviews uit het verleden gaf Josje al aan dat haar tijd bij K3 zowel magisch als uitdagend was. De intensiteit, het constante reizen en het drukke mediaschema maakten dat ze uiteindelijk koos voor een ander leven. Maar haar band met de muziek, de fans en de collega’s bleef altijd aanwezig.
Wat betekent dit voor de toekomst van K3?
De reünie met Karen, Kristel en Kathleen belooft een nostalgisch spektakel te worden. Toch is het de vraag of die nostalgie volledig aanvoelt zonder alle gezichten die K3 gevormd hebben. De oproep van Josje – hoe subtiel ook – lijkt een bredere discussie los te maken: wie bepaalt wat ‘de echte K3’ is?
Veel fans zouden graag zien dat ook Josje een moment krijgt om op het podium te staan en haar bijdrage aan het K3-verhaal te vieren. Of dat uiteindelijk zal gebeuren, is nog niet bekend. Maar één ding is zeker: Josje’s stem wordt gehoord – en niet alleen via muziek.

Actueel
Enige overlevende vliegramp India vertelt wat er direct na het opstijgen gebeurde

Vishwash Kumar Ramesh overleeft vliegtuigr*mp in India: “Ik stond op, keek om me heen en begon te rennen”
De nasleep van een zware vliegtuigcr*sh in India houdt de wereld in zijn greep. Een toestel van India Air, een Boeing 787, stortte kort na het opstijgen neer bij de stad Ahmedabad. Aan boord bevonden zich 242 mensen, onder wie twaalf bemanningsleden. De r*mp heeft het leven gekost aan bijna alle inzittenden én tientallen mensen op de grond. Slechts één passagier overleefde de cr*sh: Vishwash Kumar Ramesh, een 40-jarige man uit Londen.
Zijn getuigenis, gedeeld met de Hindustan Times, biedt een zeldzaam inkijkje in wat zich aan boord van het toestel afspeelde in de seconden vóór en ná de r*mp. Terwijl hij zelf nog herstellende is van zijn verw0ndingen in een z!ekenhuis in Ahmedabad, spreekt hij over angst, verwarring en hoop – en over zijn broer, die nog altijd vermist is.
Een reis om familie te bezoeken
Ramesh was enkele dagen in India om familie te bezoeken, samen met zijn broer Ajay Kumar Ramesh (45). De broers hadden samen het eiland Diu bezocht en vlogen op de dag van de r*mp terug naar hun woonplaats Londen. Ze zaten niet naast elkaar in het vliegtuig: Vishwash op stoel 11A, zijn broer enkele rijen verderop.
De vlucht leek aanvankelijk routineus te verlopen. Maar nauwelijks een halve minuut na het opstijgen ging het gruwelijk mis.
“Er klonk een knal. Toen werd alles zwart”
In zijn eerste gesprek met de pers beschrijft Ramesh het moment waarop alles veranderde. “Ongeveer dertig seconden na het opstijgen hoorde ik een luide knal. Daarna weet ik alleen nog dat alles donker werd en ik wakker werd tussen het puin.”
Wat volgt, is een beeld dat de meeste mensen enkel uit films kennen, maar voor Ramesh gruwelijke realiteit werd. “Toen ik opstond, lagen er overal lichamen. Ik was verward en in paniek. Maar ik wist dat ik moest bewegen. Ik begon te lopen, te rennen bijna, over brokstukken en bagage heen.”
Een omstander, vermoedelijk een hulpverlener, hielp hem uiteindelijk een ambulance in. Sindsdien ligt Ramesh in het z!ekenhuis. Hij heeft verw0ndingen aan zijn borst, ogen en voeten, maar is stabiel en bij kennis.
Zijn broer is nog steeds vermist
Wat Ramesh het meest bezighoudt, is het lot van zijn broer Ajay. De twee reisden samen, maar zaten gescheiden in het toestel. “Ik kan hem niet vinden. Niemand kan me vertellen waar hij is. Ik roep iedereen op: help me om mijn broer te vinden.”
De autoriteiten hebben tot nu toe geen melding gemaakt van andere 0verlevenden. Ajay staat op de lijst van passagiers, maar zijn lot blijft onzeker. De zoektocht naar vermiste personen is nog gaande, maar wordt bemoeilijkt door de enorme ravage op de plek van de cr*sh.
Ook slacht0ffers op de grond
De r*mp had niet alleen gevolgen voor de mensen aan boord. Het toestel kwam na de cr*sh neer op een gebouw in de stad Ahmedabad dat dienstdeed als hostel voor medische studenten en jonge artsen. Daarbij kwamen bijna 50 mensen op de grond om het leven, wat het totale aantal officiële slacht0ffers op 290 brengt.
De impact van de cr*sh is daarmee niet alleen persoonlijk, maar ook maatschappelijk groot. Families r0uwen niet alleen om passagiers, maar ook om geliefden die op het verkeerde moment op de verkeerde plaats waren.
Steun voor nabestaanden en gew0nden
In reactie op de tragedie heeft de Tata Group, eigenaar van India Air, aangekondigd de nabestaanden van de slacht0ffers financieel te ondersteunen. Elke familie ontvangt 10 miljoen roepies, omgerekend ruim 74.000 euro, als schadevergoeding.
Daarnaast zal het bedrijf ook de volledige medische kosten van gew0nden op zich nemen, waaronder die van Vishwash Kumar Ramesh. Ook heeft Tata toegezegd te helpen met de heropbouw van het hostel dat werd verwoest.
Deze maatregelen bieden financiële verlichting, maar voor veel nabestaanden zal het gemis nog lang voelbaar blijven.
Hoe kon dit gebeuren?
De precieze oorzaak van de cr*sh wordt nog onderzocht door luchtvaartautoriteiten. Eerste aanwijzingen wijzen op een technisch mankement kort na het opstijgen, maar er is nog geen officiële conclusie getrokken. Specialisten uit binnen- en buitenland zijn betrokken bij het onderzoek.
De Boeing 787 staat bekend als een veilig en modern toestel, wat de vragen rond de oorzaak des te urgenter maakt. India Air werkt intussen volledig mee aan het onderzoek en benadrukt dat veiligheid voorop staat.
Overleven als uitzondering
Vishwash Kumar Ramesh is de enige van 242 passagiers die het ongeluk tot nu toe heeft overleefd. Dat feit alleen al is bijna niet te bevatten. Zijn lichamelijke w0nden zijn ernstig, maar het mentale trauma is minstens zo groot. Hij moet herstellen van wat velen de zwaarste dag van zijn leven zouden noemen.
Zijn verhaal doet denken aan andere zeldzame overlevenden van r*mpen: mensen die door een samenloop van omstandigheden op het juiste moment op de juiste plek zaten. Maar Ramesh zelf spreekt niet over geluk. Hij denkt vooral aan zijn broer – en aan de andere families die nu in onzekerheid verkeren.
Een wereld die meeleeft
De r*mp in India heeft wereldwijd tot reacties geleid. Staatsleiders, luchtvaartinstanties en hulporganisaties spreken hun medeleven uit en roepen op tot grondig onderzoek. Ook op sociale media wordt massaal meegeleefd met de slacht0ffers en hun families.
Voor velen is het verhaal van Vishwash Kumar Ramesh een symbool van hoop temidden van verdriet. Zijn overleving is een lichtpuntje, maar ook een herinnering aan wat er verloren ging.
Wat nu?
Voor Vishwash Kumar Ramesh begint nu een lange weg van herstel – zowel fysiek als emotioneel. Terwijl hij in het z!ekenhuis wacht op nieuws over zijn broer, probeert hij zijn verhaal te delen. Hij hoopt dat dat anderen kan helpen om antwoorden te vinden.
De komende weken blijven onderzoekers werken aan het achterhalen van de oorzaak van de r*mp. Intussen buigt India zich over hoe dergelijke tragedies in de toekomst voorkomen kunnen worden – en hoe de getroffen families de steun krijgen die ze verdienen.