Connect with us

Actueel

Slachtoffer Gers Pardoel doet boekje open: ´Met gezicht in hete pan´

Avatar foto

Published

on

Rapper Gers Pardoel, die al eerder in opspraak kwam door onthullingen van zijn ex Sélina van Gool, wordt nu opnieuw beschuldigd van mishandeling. Juicechannel beweert dat een andere ex-vriendin slachtoffer is geworden van ernstig geweld door de artiest. Volgens de berichten trok Gers haar aan haar haren en zou hij haar gezicht in een hete pan hebben geduwd.

Beschuldigingen van een zorgwekkend incident

De vermeende mishandeling begon toen de vriendin aan Gers vertelde dat ze naar een evenement van een vriendin wilde gaan. Dit zou een woede-uitbarsting bij de rapper hebben veroorzaakt. Hij zou haar vervolgens aan haar haren naar de keuken hebben gesleept en haar gezicht in een hete pan hebben gedrukt. De reden voor dit gedrag? Gers beweerde dat hij dacht dat zij hem wilde vergiftigen.

De gevolgen voor het slachtoffer

De gevolgen voor het slachtoffer waren ernstig. Volgens het juicekanaal ontdekte ze na haar vlucht kale plekken op haar hoofd door het geweld. Dit incident zou voor haar de doorslag hebben gegeven om de relatie met Gers definitief te beëindigen.

Zorgwekkende verhalen van Sélina van Gool

Deze nieuwe beschuldigingen komen bovenop de onthullingen van Gers’ ex-partner Sélina van Gool. In haar boek beschrijft ze hoe Gers haar en hun kinderen slecht behandelde. Een van de meest schokkende verhalen gaat over hoe hij zijn kinderen opsloot in een afgesloten omkleedcontainer tijdens optredens. Volgens Sélina noemden de kinderen deze container een “kooi,” waar ze zonder ventilatie opgesloten zaten, zelfs in de hitte van de zomer.

Het verhaal van Sélina’s ontdekking

Sélina ontdekte deze praktijken naar eigen zeggen pas later. Tijdens een bezoek aan een tv-opname met een comfortabele backstage-ruimte voor de kinderen, reageerde een van hen geschokt: “Ik ga niet weer in een kooi!” Dit moment bracht de pijnlijke waarheid naar boven over de omstandigheden waarin de kinderen verkeerden tijdens Gers’ optredens.

Een zorgwekkend patroon

De beschuldigingen tegen Gers Pardoel lijken een patroon van zorgwekkend gedrag te laten zien. De verhalen van zowel Sélina als het nieuwe slachtoffer wijzen op controle, agressie en een gebrek aan respect voor grenzen. Het beeld dat hierdoor ontstaat, is verontrustend en roept vragen op over zijn gedrag in relaties en als vader.

Publieke en juridische reacties

Hoewel Gers Pardoel zelf niet heeft gereageerd op de nieuwe beschuldigingen, neemt de publieke druk toe. Op sociale media wordt opgeroepen tot verantwoording. Het is onduidelijk of de slachtoffers juridische stappen hebben ondernomen tegen de rapper, maar de ernst van de beschuldigingen maakt verdere onderzoek wenselijk.

Toekomstig imago en carrière

Deze onthullingen zullen ongetwijfeld gevolgen hebben voor het imago en de carrière van Gers Pardoel. Of hij zijn publiek en de muziekwereld kan overtuigen van zijn onschuld, hangt grotendeels af van hoe hij met deze beschuldigingen omgaat. Voorlopig blijft zijn reputatie echter ernstig beschadigd door deze zorgwekkende verhalen.

Actueel

Fatbike-verbod komt eraan: eerste stad maakt de gevaarlijke fietsen illegaal

Avatar foto

Published

on

Enschede verbiedt als eerste Nederlandse stad fatbikes in de binnenstad: “Onveilig, gevaarlijk en vaak opgevoerd”

Waar de landelijke politiek nog twijfelt over regelgeving rond fatbikes, neemt de gemeente Enschede het voortouw. De stad voert per 1 januari 2026 een verbod in op het gebruik van fatbikes in de binnenstad. De beslissing is het gevolg van toenemende zorgen over verkeersveiligheid, overlast en het gedrag van veelal jonge bestuurders.


Fatbike-overlast: van hip naar hinderlijk

Fatbikes zijn in korte tijd enorm populair geworden onder jongeren. De stoere e-bikes met brede banden en krachtige motoren zijn niet alleen opvallend, maar ook vaak opgevoerd. Waar ze oorspronkelijk bedoeld zijn voor off-road gebruik in bijvoorbeeld zand of sneeuw, rijden ze tegenwoordig massaal op stoepen, fietspaden en winkelstraten – met snelheden die kunnen oplopen tot boven de 40 kilometer per uur.

In Enschede leidde dit tot een groeiend aantal klachten van burgers en ondernemers. Bewoners voelen zich niet langer veilig in het centrum, en winkeliers spreken van “asociaal gedrag en gevaarlijke verkeerssituaties”. De gemeenteraad vond het genoeg geweest en nam een historisch besluit: een verbod op fatbikes in het hart van de stad.


Waarom Enschede ingrijpt

De motie voor het verbod kwam van Rachel Denneboom, fractievoorzitter van de VVD in Enschede. Zij kreeg bijval van partijen als Volt, CDA en Burgerbelangen Enschede. “Fatbikes zien eruit als fietsen, maar gedragen zich als scooters,” aldus Denneboom. “De snelheid is vaak te hoog, de controle ontbreekt en de bestuurders zijn vaak erg jong.”

Het voorstel werd met een meerderheid aangenomen. Het verbod zal worden opgenomen in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), waarin nu al staat dat scooters verboden zijn in het centrum. Volgens Denneboom is het een logische volgende stap om ook fatbikes onder die categorie te scharen.


Een scooter vermomd als fiets

“Wat je ziet, is dat deze fatbikes zich net als scooters gedragen: ze racen door voetgangerszones, veroorzaken gevaarlijke situaties en negeren verkeersregels,” licht Denneboom toe. “Alleen hebben ze het uiterlijk van een fiets, waardoor ze lastig te handhaven zijn met de huidige regels.”

Ze vervolgt: “Als het verbod er eenmaal is, kunnen handhavers effectiever optreden. We hebben dat eerder gezien bij het scooterverbod: in het begin was er veel discussie, maar uiteindelijk heeft het geleid tot een rustiger en veiliger stadscentrum.”


Wanneer gaat het fatbikeverbod in?

Het geplande verbod gaat op 1 januari 2026 in. Tot die tijd wordt gewerkt aan de juridische onderbouwing en de aanpassing van de APV. Ook zal de gemeente inzetten op voorlichting en communicatie richting inwoners, scholen en ouders.

De handhaving zal vergelijkbaar zijn met eerdere maatregelen tegen scooters: waarschuwingen in het begin, gevolgd door boetes en mogelijk inbeslagname van voertuigen bij herhaaldelijke overtreding. Er wordt verwacht dat het straatbeeld in de binnenstad van Enschede hierdoor drastisch zal veranderen.


Wethouder: “Geen makkelijke opgave”

Hoewel het voorstel brede steun kreeg, zijn er ook kritische geluiden. Wethouder Marc Teutelink steunde het initiatief, maar benadrukte de complexiteit: “Een juridisch waterdicht verbod op fatbikes is niet eenvoudig. Dit plan is vooral een aanzet tot verdere analyse van de verkeersveiligheid.”

Hij wees erop dat landelijke regelgeving wenselijk is, maar zolang die uitblijft, wil Enschede lokaal verantwoordelijkheid nemen. “We kunnen niet blijven wachten. De veiligheid van onze inwoners staat voorop.”


Politieke verdeeldheid: niet iedereen is overtuigd

Niet alle raadsleden zijn enthousiast over het verbod. Robin Wessels van GroenLinks noemde het plan “laakbaar” en vergeleek het met “stukken rood vlees voor de bühne in de arena”. Hij betwijfelt of een lokaal verbod juridisch standhoudt en vraagt zich af of er niet effectievere manieren zijn om de overlast aan te pakken.

“Wij willen ook iets doen aan de onveiligheid,” zei Wessels. “Maar dit is niet de manier. Je moet niet alleen verbieden, maar ook investeren in gedragscorrectie, toezicht en technische aanpassingen van voertuigen.”


Enschede als voorbeeld voor andere steden?

Met deze maatregel is Enschede de eerste stad in Nederland die daadwerkelijk een stap verder gaat dan alleen handhaving en voorlichting. De kans is groot dat andere gemeenten het voorbeeld zullen volgen, zeker als blijkt dat het verbod daadwerkelijk effect heeft op verkeersveiligheid en overlast.

Steeds meer steden worstelen namelijk met hetzelfde probleem: jongeren die met hoge snelheid op fatbikes door drukke straten scheuren, zonder verlichting of helm, en vaak op voertuigen die niet meer als reguliere fietsen gezien kunnen worden.


Wat betekent dit voor fatbikegebruikers?

Voor fatbikebezitters die regelmatig in het centrum van Enschede komen, betekent dit verbod dat zij hun vervoermiddel daar straks niet meer mogen gebruiken. Alternatieven zijn fietsenstallingen aan de rand van het centrum, of gebruik van reguliere fietsen die wel aan de regels voldoen.

Het verbod geldt in eerste instantie alleen voor het afgebakende stadscentrum. Of het later wordt uitgebreid naar andere delen van de stad, hangt af van het succes van de maatregel en het aantal overtredingen.


Wat zegt de landelijke politiek?

Op landelijk niveau is er nog altijd veel discussie over de status van fatbikes. Moeten ze worden geclassificeerd als bromfietsen? Moet er een helmplicht komen? Of volstaat betere handhaving?

Ministeries buigen zich momenteel over deze vragen, en er wordt gewerkt aan een aanpassing van de verkeerswetgeving die voertuigen zoals fatbikes beter moet reguleren. Tot die tijd nemen steeds meer gemeenten het heft in eigen handen.

Bekijk de video hieronder:


Conclusie: een duidelijke koerswijziging

Met het verbod op fatbikes in de binnenstad laat Enschede zien dat het veiligheid en leefbaarheid boven gemak en populariteit stelt. Hoewel de maatregel tot discussie leidt, is de boodschap helder: de stad kiest voor een veilig centrum, waarin voetgangers, fietsers en ondernemers zich prettig voelen.

Of dit initiatief navolging krijgt in andere steden, zal de komende jaren blijken. Maar duidelijk is dat de maat vol is: fatbikes zijn welkom, maar alleen als ze verantwoord worden gebruikt.

Continue Reading