Connect with us

Actueel

Een kijkje in het harde en uitdagende leven van Pattie Mallette

Avatar foto

Published

on

Pattie Mellette is scenarioschrijfster en producer – maar vandaag de dag is ze het meest bekend als de moeder van popsensatie Justin Bieber.

Weinig mensen weten echter veel over haar en de uitdagingen waar ze in de loop van haar leven mee te maken heeft gehad…

Justin Bieber is een van de grootste sterren ter wereld en in de ogen van velen heeft de Canadese ster alles wat je je maar kunt wensen.

Maar zelfs beroemde mensen hebben problemen en lijden onder crises – vaak zonder dat het publiek zich daar volledig bewust van is. De relatie tussen Justin Bieber en zijn moeder, Pattie Malette, is niet altijd even goed geweest – en gezien haar moeilijke achtergrond is het niet zo schokkend dat de dingen ingewikkeld werden.

Pattie Mallette werd geboren op 2 april 1975 in Stratford, Ontario, en heeft een Frans-Canadese achtergrond. Tragisch genoeg werd haar vroege jeugd gekenmerkt door een onvoorstelbaar verlies. Toen Pattie net 2 jaar oud was, werd haar 5-jarige zusje Sally aangereden door een auto toen ze de straat overstak en kwam helaas om het leven. Deze verwoestende gebeurtenis zou voor altijd een stempel drukken op Pattie’s familie en haar eerste jaren.

Pattie beviel van Justin op de jonge leeftijd van 17. Ze was toen vrijgezel en was niet onbekend met het omgaan met obstakels. Volgens Daily Mail voedde Pattie Justin helemaal alleen op in een woning met een laag inkomen in Canada. Ze had wat hulp van haar ouders, Justin’s grootouders.

Volgens Pattie heeft ze jarenlang te maken gehad met verschillende gevallen van misbruik en geweld, te beginnen op 3-jarige leeftijd. Ze legde uit:

“Tot mijn daders behoorden een mannelijke babysitter, de opa van een van mijn vrienden en kinderen uit de buurt die naar verluidt volwassener waren dan hun jaren,” zegt ze.

Toen ze 14 werd, begon ze verschillende middelen te gebruiken. Rond die tijd begon ze ook winkeld!efstal te plegen en werd ze van school gestuurd omdat ze brand had gesticht in de toiletten. Helaas ging het s*ksueel m!sbruik door. In haar boek beschrijft Patti date rape op 15-jarige leeftijd.

“Ik werd zo vaak s*ksueel m!sbruikt dat het met de jaren normaal begon te voelen. Het is een vreemd huwelijk – weten dat er iets mis is en het tegelijkertijd vertrouwd en gewoon vinden,” zei ze.

Als kind ontwikkelde Mallette een passie voor acteren en zingen. Toen ze negen was, trad ze al op in lokale tv-programma’s zoals Romper Room en Big Top Talent, een talentenprogramma voor kinderen dat in haar omgeving werd uitgezonden.

Op 15-jarige leeftijd begon ze te daten met Jeremy Bieber. Hun relatie duurde vier jaar, maar de tiener liep op haar 16e van huis weg. Ze kwam rond door d!efstal en de verkoop van dr*gs.

“Mijn leven was echt pijnlijk als kind,” vertelde Mallette aan George Stroumboulopoulos, zoals geciteerd door Cosmopolitan. “Ik had een liefde voor kunst die ik deel met Justin, en daar hebben we een soort band over.”

Met haar verleden en huidige gewoontes die haar inhaalden, verslechterde haar geestelijke gezondheid verder.

Na een lange periode van wanhoop en zelfm00rdgedachten probeerde de 17-jarige zichzelf van het leven te ber0ven. Ze werd opgenomen in een psychiatrische inrichting waar christelijke bekeringstherapie werd toegepast.

Nadat ze uit het ziekenhuis was ontslagen, zocht Mallette contact met voormalige vrienden en collega’s die niet dezelfde nieuw ontdekte religie volgden als zij. Toen kwam ze weer in contact met Jeremy Bieber.

Nadat het stel zes maanden had gedatet, realiseerde Pattie zich dat ze zwanger was. Justin werd geboren in Londen, Ontario, op 1 maart 1994.

Hoewel Pattie en Jeremy in eerste instantie bleven daten na de geboorte van hun zoon, besloten ze uiteindelijk al na een paar maanden uit elkaar te gaan.

Ondanks alle ontberingen die ze had meegemaakt, was Pattie een ondersteunende en aanwezige moeder. Ze hielp Justin bij het nastreven van zijn muzikale interesses en hielp hem uiteindelijk om mee te doen aan de Stratford Star talentenjacht 2007 toen Justin nog een tiener was.

De nu ster-zanger werd tweede met zijn vertolking van Ne-Yo’s “So Sick” en Pattie plaatste de video van zijn winnende optreden op Youtube. De video, naast de video’s die ze daarna online bleef zetten, won na verloop van tijd aan populariteit.

Mallette’s autobiografie werd in september 2012 gepubliceerd door de christelijke uitgeverij Revell.

Het boek, getiteld “Nowhere But Up,” ging niet alleen over Pattie’s moeilijke opvoeding, maar ook over hoe ze geloof en liefde gebruikte om optimistisch te worden en de beste alleenstaande ouder voor haar zoon te zijn.

Vandaag de dag is hun relatie veranderd

“Wanneer je kinderen een bepaalde leeftijd bereiken, verandert je opvoedingsstijl en is het moeilijk om los te laten,” vertelde Mallette aan People in 2013, toen haar zoon 19 jaar werd.

“Zijn leven was mijn leven en nu moest ik hem een beetje loslaten en hem onafhankelijk laten zijn. Het is moeilijk om niet alles te kunnen controleren wat je volwassen kind doet.”

Na zijn enorme doorbraak kreeg Justin Bieber problemen met de wet. Hij werd in 2014 gearr*steerd toen p0litieagenten hem rond 4 uur ’s nachts aan de kant moesten zetten terwijl hij aan het straatracen was.

Dat incident leidde tot een breuk in de moeder-zoon relatie.

“Ik wilde nooit dat mijn moeder teleurgesteld in me zou zijn en ik wist dat ze dat was. We hebben een tijd niet met elkaar gepraat, dus het kost tijd om dat vertrouwen weer op te bouwen… het is moeilijk, maar het gaat steeds beter. Ze is een geweldige vrouw en ik hou van haar,” vertelde de ster Billboard in 2015, zoals geciteerd door Cosmopolitan.

Maar tegenwoordig is die periode in Justins leven bijna vergeten en Pattie is erg trots op haar zoon.

“Ik ben zo trots op de geweldige jongeman die je bent en op de jongeman die je aan het worden bent. Niemand van ons is perfect en zal dat ook nooit worden (dus we zullen altijd geduld en genade voor elkaar nodig hebben), maar je oprechte groeiende relatie met Jezus is duidelijk te zien in de keuzes die je dagelijks maakt en de goede ‘vruchten’ die je draagt. Ik bewonder je karakter en integriteit. Je wordt prachtig volwassen en bent wijser dan je jaren,” deelde ze op Instagram.

Hoewel Pattie zeker werd uitgedaagd in haar jonge jaren, is haar wending naar genade echt een inspiratie. Deel dit verhaal op Facebook als je het ermee eens bent!

Actueel

Delta-verkoper zorgt opnieuw voor ophef: Shock om wat hij aan de deur tegen meisje (13) zegt

Avatar foto

Published

on

Nieuwe video van deur-aan-deurverkoper zet Delta opnieuw in het middelpunt van de aandacht

Een nieuwe video van de inmiddels veelbesproken Delta-deur-aan-deurverkoper zorgt opnieuw voor talloze reacties op sociale media. De man werd eerder landelijk bekend door zijn opvallende en dwingende stijl, waarin de inmiddels beruchte uitspraak “Broer, wil je overstappen of niet?” centraal stond. Nu er opnieuw beelden zijn opgedoken waarin dezelfde verkoper aan de deur staat, lijkt het onderwerp opnieuw op te waaien en te zorgen voor veel gesprekken in buurten door het hele land.

De nieuwe video bevestigt voor veel kijkers wat zij al dachten: de verkoper trekt al langere tijd met dezelfde energieke, maar door sommigen als intimiderend ervaren manier door Nederlandse woonwijken. Het moment waarin hij bij een 13-jarig meisje aan de deur verschijnt, maakt extra veel los.


Nieuwe beelden zorgen voor onrust

De recent gedeelde video komt van een gezin uit het midden van Nederland. De moeder van het gezin was op het moment van aanbellen niet thuis, waardoor de 13-jarige dochter de deur opendeed. Via de deurbelcamera is duidelijk te zien hoe de verkoper meteen begint met een haast gehaaste introductie. Hij vraagt in gebrekkig Nederlands of de ouders thuis zijn en zegt dat hij “even voor het internet” komt.

Ondanks het feit dat het meisje duidelijk aangeeft dat haar ouders er niet zijn, blijft de man voor de deur staan. Hij wiebelt heen en weer, herhaalt meerdere keren luid het woord “broer” en vraagt vervolgens: “Wil je overstappen ja of nee?”

Voor veel kijkers voelt dat moment ongemakkelijk, juist omdat het meisje alleen thuis is. Online wordt benadrukt dat kinderen zich in zo’n situatie overvallen kunnen voelen. Sommige kijkers geven aan dat ze vinden dat een verkoper zich bewust moet zijn van dit soort situaties, vooral wanneer er geen volwassene aanwezig is.


Buurtbewoners herkennen de man meteen

De buurt reageert opvallend eensgezind: verschillende bewoners herkennen de verkoper direct als dezelfde persoon uit de video die eerder viral ging. Meerdere mensen melden dat hij de afgelopen weken bij diverse huizen in de straat heeft aangebeld.

Een bewoner vertelt:

“Hij heeft hier minstens bij zes of zeven huizen gestaan. Je herkent hem direct aan zijn manier van praten en hoe hij staat te wachten.”

Een andere buurtbewoner deelt dat de man bij hem aanbelde, terwijl hij op zijn tablet druk bezig was met het intikken van gegevens. De verkoper zou daarbij gezegd hebben dat overstappen “toch wel verstandig zou zijn, omdat alles anders veel duurder zou worden”.

Toen de bewoner aangaf al glasvezel te hebben, zou de verkoper licht geïrriteerd hebben gereageerd met de woorden: “Ja joh, succes ermee.”

Voor veel mensen voelt de conversatiestijl van de verkoper ongemakkelijk. In de video is ook te zien dat hij een klein dansachtig wiebeldansje maakt terwijl hij wacht. Hoewel het moment door sommigen humoristisch wordt omschreven, vinden anderen het juist ongepast en een tikkeltje “eng”.


Herinnering aan de eerste virale video

De verkoper werd een bekende verschijning nadat een eerdere video – waarin hij met stevige directheid om een overstap vraagt – massaal werd gedeeld op TikTok, Instagram en X. De uitspraak “Broer, wil je overstappen of niet?” groeide uit tot een meme, complete met remixvideo’s, imitaties en talloze reacties.

Hoewel de video voor sommige kijkers grappig bedoeld was, zorgde het ook voor zorgen over verkoopmethodes en de vraag hoe ver deur-aan-deurverkopers mogen gaan in hun benadering. De nieuwe beelden lijken die discussie opnieuw aan te wakkeren.


Delta reageert: ‘Dit past absoluut niet bij ons’

Delta, het bedrijf waarvan de verkoper in naam diensten zou verkopen, laat in een nieuwe verklaring aan het AD weten “diep geschokt” te zijn door de nieuwe video’s.

Een woordvoerder benadrukt dat deze vorm van benadering niet aansluit bij hoe het bedrijf wil communiceren:

“Dit past absoluut niet bij de vriendelijke en respectvolle manier waarop wij willen dat klanten worden benaderd.”

Volgens Delta is er direct contact opgenomen met het externe verkoopbureau dat verantwoordelijk is voor de inzet van deur-aan-deurverkopers. Het bedrijf zegt dat er “passende maatregelen” zijn genomen, maar vanwege privacywetgeving kan Delta niet concreet aangeven om welke maatregelen het gaat.

Dat zorgt bij sommige volgers voor vragen. Ze willen weten of de verkoper nog steeds actief is, of dat hij voorlopig niet meer namens Delta langs de deuren gaat. Het bedrijf laat echter niets los over de persoonlijke situatie van de man in kwestie.

 

 


Meldingen stromen binnen uit heel Nederland

De discussie blijft niet beperkt tot één wijk. Inmiddels melden mensen uit allerlei regio’s dat zij dezelfde man hebben gezien. Op Facebook delen tientallen gebruikers hun ervaringen, vaak met opvallend vergelijkbare verhalen.

Een van de reacties luidt:

“Hij was twee weken geleden bij ons aan de deur. Hij zei dat Ziggo binnenkort zou verdwijnen en dat iedereen verplicht naar glasvezel moest. Dat klopte natuurlijk helemaal niet.”

Meerdere bewoners benadrukken dat de man met zelfvertrouwen praat en soms informatie deelt die niet altijd juist lijkt te zijn. Voor veel mensen voelt dat alsof er druk wordt gezet om snel een beslissing te nemen, terwijl ze dat niet willen.


Kritiek op agressieve verkoopmethodes al langer aanwezig

De situatie staat niet op zichzelf. In verschillende delen van Nederland klagen inwoners al langer over deur-aan-deurteams die namens Delta, of andere providers, actief zijn. Vooral in drukke woonwijken ervaren bewoners dat verkopers regelmatig, soms zelfs meerdere keren per avond, aanbellen.

Een vrouw uit de Randstad vertelt:

“Zelfs met een nee-nee-sticker blijven ze aanbellen. Dan zeggen ze doodleuk dat het geen verkoopgesprek is maar een ‘informatieronde’. Dat voelt niet eerlijk.”

Delta erkent in haar verklaring dat het hier “volledig mis is gegaan” en belooft dat er strenger toezicht komt op de externe verkooppartner die deze verkopers inzet. Het bedrijf roept mensen die zich ongemakkelijk hebben gevoeld of zich onder druk gezet voelden op om zich te melden. Delta zegt persoonlijk contact aan te bieden om excuses te maken.


Waarom bedrijven vaak externe verkoopteams inzetten

Het gebruik van externe verkoopbureaus is in Nederland niet uniek. Veel bedrijven in de energie- en telecomsector werken met externe teams die op provisiebasis werken. Hoe meer klanten zij binnenhalen, hoe aantrekkelijker dat voor hen kan zijn.

Dat resulteert soms in verkoopmethodes die als te direct worden ervaren. Waar sommige verkopers vriendelijk en duidelijk zijn, zijn er anderen die vanwege tijdsdruk of prestatiedruk te ver gaan in hun pogingen om klanten te overtuigen.

Delta geeft aan dat het doel van hun deur-aan-deurcampagnes is om mensen “op een enthousiaste en transparante manier” kennis te laten maken met hun netwerk. Maar bij de huidige situatie is dat volgens het bedrijf niet geslaagd.


Een video die het hele land bezighoudt

Binnen enkele dagen is de nieuwste video al richting de half miljoen weergaven gegaan. In talloze appgroepen, buurtchats, socialmediapagina’s en fora wordt erover gesproken. Veel mensen delen het als waarschuwing, anderen puur omdat ze de bijzondere manier van communiceren opvallend of ongemakkelijk vinden.

Ondertussen blijft de vraag hangen: hoe gaat Delta om met het vertrouwen dat beschadigd is? En welke maatregelen worden er daadwerkelijk genomen om herhaling te voorkomen?

Dat de video veel aandacht genereert, staat vast. Maar voor Delta is het waarschijnlijk niet de vorm van publiciteit waarop het bedrijf had gehoopt.


Conclusie: discussie over verkoopmethodes is nog lang niet klaar

De nieuwe beelden hebben opnieuw aangewakkerd hoe gevoelig het onderwerp van huis-aan-huisverkoop ligt in Nederland. Bewoners willen duidelijkheid, transparantie en een vriendelijke benadering — en vooral géén druk.

Delta belooft beterschap, maar veel mensen wachten af hoe de situatie zich ontwikkelt en of de werkwijze van het verkoopbureau daadwerkelijk verandert.

Eén ding staat vast: de deur-aan-deurverkoper die het internet stormenderhand veroverde, heeft Nederland in ieder geval duidelijk gemaakt dat verkoopmethodes anno 2025 kritisch worden bekeken. En dat die aandacht, zelfs als het viral gaat, niet altijd positief hoeft uit te pakken voor een bedrijf.

Continue Reading