Actueel
Peter Gillis in grote problemen: ´Adverteerders trekken handen massaal van hem af´
Het lijkt erop dat Peter Gillis, ondanks de grote kans op een gevangenisstraf, gewoon met zijn realityserie Massa is Kassa op televisie blijft. Talpa heeft besloten om het veertiende seizoen uit te zenden, maar volgens media-expert Tina Nijkamp zou dit weleens het laatste seizoen kunnen zijn. De reden? Een gebrek aan adverteerders die nog met het programma geassocieerd willen worden.

Controversiële terugkeer
Dat Peter Gillis in ernstige juridische problemen zit, is al langer bekend. De realityster is verwikkeld in een rechtszaak waarin hij verdacht wordt van mishandeling. Dit zou normaal gesproken een reden kunnen zijn voor een tv-zender om afstand te nemen, maar SBS6 kiest er toch voor om het nieuwe seizoen van Massa is Kassa uit te zenden.

Volgens reclamevakblad Adformatie heeft Talpa hiermee een groot risico genomen. Niet alleen vanwege de reputatieschade, maar vooral omdat veel bedrijven niet meer geassocieerd willen worden met Peter Gillis. Dit betekent dat het voor SBS6 een grote uitdaging wordt om de reclameblokken rond het programma gevuld te krijgen.

Adverteerders stappen op
Veel bedrijven houden tegenwoordig rekening met hoe hun merk overkomt bij het publiek. Waar vroeger alleen financiële cijfers telden, wordt nu ook gekeken naar de reputatie en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Een controversiële tv-persoonlijkheid als Peter Gillis past daar niet in, en dat merken de reclamemakers.

Volgens Adformatie hebben veel grote adverteerders al aangegeven dat zij niet willen dat hun merk te zien is in de reclameblokken rondom Massa is Kassa. De Bond van Adverteerders heeft zelfs een officieel advies uitgebracht waarin bedrijven worden afgeraden om te adverteren in de buurt van programma’s die niet stroken met hun merkwaarden.

Financiële gevolgen voor Talpa
Tina Nijkamp, oud-zenderbaas van SBS6, denkt dat deze situatie het einde van Massa is Kassa kan betekenen. “Zonder adverteerders is een tv-programma nauwelijks rendabel”, schrijft ze op Instagram. “In plaats van dat het programma geld oplevert, zal het nu waarschijnlijk geld kosten.”

SBS6 en Talpa Network lijken zich weinig aan te trekken van de negatieve publiciteit rondom Peter Gillis, maar Nijkamp voorspelt dat de gevolgen groter zijn dan ze nu inschatten. “Als je geen advertenties verkoopt, verdien je niets. En als je geen inkomsten hebt, is een programma niet meer houdbaar.”

Laatste seizoen?
Het lijkt er sterk op dat SBS6 nog een laatste poging doet om Massa is Kassa te laten slagen, maar zonder inkomsten uit advertenties zal het moeilijk worden om het programma in de toekomst te blijven uitzenden. Volgens Nijkamp is de kans groot dat dit veertiende seizoen ook meteen het laatste is.

Met een afbrokkelende reputatie, juridische problemen en een dalend aantal adverteerders is de toekomst van Massa is Kassa onzeker. De komende maanden zullen uitwijzen of het programma nog levensvatbaar is, of dat het definitief van de buis verdwijnt.
Actueel
Nieuw seizoen Down The Road bijna op televisie: ‘Dit mogen we verwachten’

Down The Road keert terug voor een zevende seizoen, en fans kunnen zich opmaken voor nieuwe avonturen! Vanaf zondag 9 november gaan Dieter Coppens, begeleidster Saar en zes deelnemers samen op reis. De reeks blijft trouw aan haar kern: ontdekken, groeien en elkaar steunen, met een bijzondere bestemming als decor voor hun reis.

Een bijzondere reis met zes deelnemers
In het nieuwe seizoen nemen Charlotte (28), Laurence (36), Kaat (27), Noa (19), Kris (45) en Ward (24) het avontuur aan. Samen met Dieter en Saar trekken ze de wereld in, waarbij sommigen al ervaring hebben met reizen, terwijl anderen voor het eerst in een vliegtuig stappen. De deelnemers hebben verschillende achtergronden en interesses, maar wat hen bindt, is hun gezamenlijke nieuwsgierigheid naar het onbekende en hun dromen voor de toekomst.

Verschillende kijk op de reis
De manier waarop de deelnemers de reis ervaren, is heel uiteenlopend. De ene houdt van de eenvoud van kamperen, terwijl de ander liever wat meer comfort zoekt.

Sommige deelnemers zitten nog op school, terwijl anderen even oud zijn als Dieter, wat zorgt voor een interessante mix van ervaringen en perspectieven. Dit maakt de dynamiek in de groep extra bijzonder en zorgt voor waardevolle interacties en persoonlijke groei.

Avontuur op indrukwekkende locaties
Dit seizoen brengt de groep naar unieke en indrukwekkende locaties. Ze zullen dichter bij wilde dieren komen, door uitgestrekte natuurgebieden trekken en samen nieuwe uitdagingen aangaan. De reis leidt hen langs adembenemende landschappen, waar ze onder leiding van lokale experts meer leren over de omgeving. Deze ervaringen zullen ongetwijfeld herinneringen opleveren die de deelnemers nog lang zullen koesteren.

Meer dan spektakel
Zoals altijd draait Down The Road om veel meer dan alleen de reis zelf. De deelnemers krijgen de kans om zichzelf te laten zien en ontdekken wie ze werkelijk zijn. De reis is een kans voor zelfreflectie, persoonlijke groei en het versterken van de band tussen de deelnemers. Door samen op pad te gaan, leren ze niet alleen de wereld beter kennen, maar ook elkaar en zichzelf.

Het nieuwe seizoen belooft dus opnieuw een bijzondere ervaring te worden, vol avontuur, vriendschap en persoonlijke ontwikkeling.