Connect with us

Actueel

Wilfred Genee zet een punt achter Vandaag Inside: ‘De koek is op…’

Published

on

Er was weer opnieuw een flinke ruzie bij Vandaag Inside, het populaire praatprogramma waar discussies en conflicten tussen de vaste gezichten soms uit de hand lopen.

Wilfred Genee

Deze keer was het zelfs zo hoog opgelopen dat Johan Derksen na slechts twee minuten de studio verliet en naar huis reed. Het lijkt een terugkerend patroon te worden, want de afgelopen tijd zijn de spanningen regelmatig te snijden.

Ook René van der Gijp heeft al laten weten dat hij steeds meer moeite heeft met de intensiteit van het programma, vooral met het idee om vijf avonden per week in de studio te zitten. Hij zou het liefst wat minder doen en er is zelfs gesproken over een mogelijke invaller, namelijk Albert Verlinde.

Het is echter Wilfred Genee die de situatie serieus onder de loep heeft genomen. Hij besprak zijn gedachtes vrijuit bij Radio 538 en kwam met een opvallende suggestie: het huidige seizoen gewoon afmaken en dan stoppen met het programma.

“Weet je wat ik vind dat we moeten doen? We moeten dit seizoen gewoon afmaken, misschien enigszins met frisse tegenzin,” zegt hij. Genee benadrukt dat hij zelf niet het probleem wil vormen en geen ego-issues heeft, ondanks wat sommige mensen denken: “Ik voel me echt niet te groot, dat moet je van me aannemen.”

Wilfred Genee stelt einde Vandaag Inside voor

Wilfred pleit ervoor om het huidige seizoen af te ronden en dan een punt achter het programma te zetten: “Ik kan alleen niet altijd de verstandigste zijn en steeds denken: ach, laat maar gaan. Af en toe moet je gewoon een beetje prikken en duwen. Meer is het ook niet. Maar laten we het seizoen afmaken, ook met frisse tegenzin.”

Hoewel Genee aangeeft dat het af en toe lastig is, gelooft hij niet dat de chemie tussen de drie volledig verdwenen is. Hij verwijst naar recente uitzendingen die hij bijzonder geslaagd vond en waarin veel gelachen werd.

Een voorbeeld dat hij aanhaalt is het moment waarop René met zijn zogenaamde ‘konthoepelen’ de lachers op zijn hand kreeg. “Hij was en is in topvorm. Hij is net zo essentieel voor het programma als Johan is,” benadrukt Genee.

Wilfred legt ook uit dat hij zichzelf in de rol van de ‘bad guy’ ziet, wat volgens hem bijdraagt aan de dynamiek van het programma. “Ik ben de aangever, de bad guy.

Mensen vinden mij een l*l, dus ze zullen altijd voor Johan en René kiezen. Dat snap ik en ik snap de rolverdeling helemaal,” legt Genee uit. Hij vindt dat de ego’s binnen het team vaak wel meevallen en dat het programma juist door deze dynamiek al jarenlang geslaagd is.

Spanningen blijven toenemen

Ondanks het plezier dat ze soms nog hebben in de uitzendingen, erkent Wilfred dat de situatie steeds moeilijker wordt en de irritaties vaker naar boven komen. “Hoe goed het ook ging de afgelopen weken, de koek is op volgens Wilfred. Het gebeurt nu wel steeds vaker…” legt hij uit. Wilfred stelt voor dat ze allemaal proberen om nog even door te gaan tot het einde van het seizoen.

Daarna zouden ze elkaar een hand kunnen geven en terugkijken op wat ze samen hebben neergezet: “Geef elkaar dan een hand en zeg: ‘Jezus, wat hebben wij fantastische televisie gemaakt met z’n drieën.’ Zo zou het moeten zijn.”

Het lijkt een bewuste en doordachte stap van Genee, die het belangrijk vindt om op een goede manier af te sluiten. Door de seizoensfinale als eindpunt te nemen, hoopt hij dat er geen bitterheid of negatieve gevoelens blijven hangen, en dat zowel hij, René als Johan met een goed gevoel terug kunnen kijken op de vele jaren Vandaag Inside.

Actueel

‘VTM niet te spreken over Ruben Van Gucht’

Published

on

Na weken van speculatie is de kogel door de kerk: Ruben Van Gucht wordt de derde vaste presentator van De Tafel van Gert. Hoewel zijn naam al langer rondzingde, bleef een officiële bevestiging uit, waardoor velen dachten dat de plannen waren afgeblazen. Donderdag maakte Play alsnog bekend dat Van Gucht zich bij het presentatieteam voegt.

Verdeelde reacties achter de schermen

Volgens mediajournalist Pieter Dumon van De Morgen wordt de overstap niet overal met gejuich ontvangen. Vooral bij VTM zou de aankondiging voor gemengde gevoelens zorgen.

“Bij VTM, waar ze nog heel wat plannen hadden met Ruben Van Gucht, zullen ze het waarschijnlijk niet prettig vinden dat hij ook voor een andere zender aan de slag gaat,” aldus Dumon.

Ook bij de VRT klinkt niet overal enthousiasme

Niet alleen bij VTM zou de benoeming vragen oproepen. Dumon stelt dat ook binnen de VRT de reacties verdeeld zijn.

Volgens verschillende bronnen zou Van Gucht eerder niet langer welkom zijn geweest op de nieuwsredactie. Hij zou zich daar schuldig hebben gemaakt aan gedrag dat door collega’s als ‘diva-gedrag’ werd ervaren. Om die reden zou een terugkeer naar de nieuwsstudio geen optie meer zijn geweest.

Drukke agenda voor Van Gucht

Voor Ruben Van Gucht zelf betekent de nieuwe rol juist een flinke uitbreiding van zijn werkzaamheden. Hij blijft actief voor de VRT als sportjournalist en presenteert daarnaast het Radio 2-programma De Weekwatchers.

Tegelijkertijd bouwt hij ook zijn werkzaamheden buiten de openbare omroep verder uit.

Meerdere televisieprojecten

Bij VTM werkt Van Gucht momenteel samen met Mark Uytterhoeven aan een programma rond de Tour de France. Daarnaast staat er later dit jaar ook een wekelijkse talkshow op de planning bij dezelfde zender.

Met zijn komst naar De Tafel van Gert voegt hij daar nu opnieuw een prominent televisieproject aan toe.

Daardoor wordt Van Gucht één van de meest zichtbare televisiegezichten van Vlaanderen, met programma’s bij meerdere omroepen tegelijk. Zijn agenda raakt daarmee voller dan ooit.

Continue Reading