Connect with us

Actueel

Victor Reinier was eerder al woest over zwangerschap Angela Schijf

Avatar foto

Published

on

 

Victor Reinier uit Flikken Maastricht gezet: conflict met Angela Schijf loopt uit de hand

De soap rondom Flikken Maastricht heeft een nieuw hoofdstuk bereikt: Victor Reinier is niet langer onderdeel van de populaire politieserie. Het nieuws dat de acteur uit de serie is gezet, komt voor veel insiders niet als een verrassing. Al jaren gaan er geruchten over wrijving tussen Reinier en zijn tegenspeelster Angela Schijf. De spanningen tussen de twee zouden nu zo hoog zijn opgelopen dat een verdere samenwerking onmogelijk werd. Maar wat is er precies gebeurd? En wat betekent dit voor de toekomst van de serie?

Langdurige spanningen op de set

Volgens ingewijden hing de breuk al langer in de lucht. Reinier en Schijf, die jarenlang de hoofdrollen vertolkten als Wolfs en Eva, zouden al geruime tijd niet meer op één lijn zitten. Dit zou zich zowel op als naast de set hebben geuit in irritaties, onenigheid over werkethiek en onderhuidse spanningen.

Wat nu de definitieve druppel is geweest die de emmer deed overlopen, blijft onduidelijk, maar volgens meerdere bronnen was de relatie tussen de twee simpelweg niet meer te redden. De beslissing om Reinier uit de serie te schrijven, zou dan ook een bewuste keuze zijn geweest om verdere escalaties te voorkomen.

Ophef in 2011: zwangerschap als breekpunt

Het is niet de eerste keer dat er frictie was tussen Victor Reinier en Angela Schijf. In 2011 barstte er een flinke bom op de set van Flikken Maastricht, toen Angela bekendmaakte dat ze zwanger was. De reactie van Reinier op dit nieuws liet destijds veel te wensen over.

Volgens een insider reageerde hij gefrustreerd en riep hij: “Verdomme, hoe moet het dan met de opnamen van het volgende seizoen?!” Schijf was geschokt door zijn reactie en begreep niet waarom hij zo fel reageerde. “Ik dacht echt: we hebben het hier over een tv-serie en over een nieuw leven! Wat is nu belangrijker?” zou ze later hebben gezegd.

Excuses en verzoening?

Naar aanleiding van het incident bood Reinier later zijn excuses aan in TROS Kompas, het programmablad van de omroep achter de serie. “Dat was erg slecht en gemeen van mij,” erkende hij. “Het geeft maar aan dat ik soms iets te intens met mijn werk bezig kan zijn en misschien even toe ben aan vakantie.”

Schijf accepteerde destijds de excuses en verklaarde: “Ik vind het echt prettig dat tussen ons niets lang in de lucht blijft hangen.” Ondanks dit voorval werkten de twee nog jarenlang samen, maar de barsten in hun professionele relatie leken nooit volledig hersteld.

Waarom is Victor Reinier écht ontslagen?

De exacte reden waarom de stekker er nu definitief uit is getrokken, blijft speculatie. Er wordt gefluisterd dat de spanning tussen de twee hoofdrolspelers opnieuw opliep en dat dit keer geen verzoening mogelijk was. Andere geruchten suggereren dat er klachten waren over het gedrag van Reinier op de set en dat hij niet langer paste binnen de visie van de serie.

Productiebedrijven nemen tegenwoordig steeds minder risico met problematische samenwerkingen. Een productie als Flikken Maastricht heeft een stabiele en hechte cast nodig, en als spanningen te veel de boventoon voeren, kan dat ten koste gaan van de kwaliteit van de show.

Daarnaast speelt ook de commerciële kant een rol: een serie als Flikken Maastricht moet blijven vernieuwen en aantrekkelijk blijven voor de kijker. Wellicht zagen de makers het als een kans om met een frisse start de serie een nieuw elan te geven.

Wat betekent dit voor Flikken Maastricht?

Het vertrek van een hoofdrolspeler kan een serie maken of breken. Flikken Maastricht draait al sinds 2007 met Reinier en Schijf in de hoofdrollen, en hun dynamiek was een van de grote trekkers van de serie. Het verdwijnen van Wolfs zal dan ook ongetwijfeld impact hebben op de verhaallijn en de populariteit van de show.

De vraag is nu hoe de schrijvers dit vertrek gaan aanpakken. Wordt het personage Wolfs simpelweg overgeplaatst? Of krijgen we een dramatische exit, zoals een dood of mysterieuze verdwijning?

Daarnaast rijst de vraag wie zijn plek gaat opvullen. Wordt er een nieuw karakter geïntroduceerd als partner van Eva? Of grijpen de makers deze kans aan om de verhaallijn drastisch te vernieuwen?

Wat vindt het publiek?

Op sociale media is het nieuws over Reiniers vertrek een veelbesproken onderwerp. De reacties zijn verdeeld. Sommige fans vinden dat het tijd was voor vernieuwing:

“Flikken Maastricht was toe aan een frisse wind. Misschien brengt dit juist iets nieuws.”

Anderen zijn juist teleurgesteld en vrezen dat de serie zonder Wolfs niet hetzelfde zal zijn:

“Victor en Angela waren de ziel van de show. Zonder die chemie gaat het niet werken.”

Wat opvalt, is dat veel kijkers speculeren over de ware reden achter het ontslag. Was het echt puur professioneel, of speelde er meer achter de schermen?

De toekomst van Victor Reinier

Met zijn vertrek bij Flikken Maastricht rijst de vraag wat Victor Reinier nu gaat doen. Hij heeft een lange carrière in de Nederlandse televisiewereld en zal ongetwijfeld nieuwe projecten aangaan.

Misschien kiest hij ervoor om zich te richten op theater, een eigen productie, of een ander langlopend tv-project. Of hij ooit nog terugkeert naar Flikken Maastricht lijkt nu uitgesloten, maar in de televisiewereld weet je het nooit.

Conclusie: een einde na jaren vol spanning

Het ontslag van Victor Reinier markeert het einde van een tijdperk binnen Flikken Maastricht. Zijn rol als Wolfs was jarenlang een van de pijlers van de serie, maar interne spanningen lijken nu definitief de doorslag te hebben gegeven voor zijn vertrek.

De breuk tussen hem en Angela Schijf, die al langer in de lucht hing, was niet meer te lijmen. Of de serie zonder hem standhoudt, moet nog blijken, maar één ding is zeker: Flikken Maastricht zal nooit meer hetzelfde zijn.

Het is nu afwachten hoe de makers het vertrek van Wolfs gaan verwerken in de serie en of de fans de veranderingen zullen omarmen. Voor nu blijft er vooral veel speculatie en verdeeldheid onder de kijkers. Zal Flikken Maastricht blijven scoren, of betekent het vertrek van Reinier het begin van het einde? De tijd zal het leren.

 

Actueel

Jeroen Meus verklapt groot geheim achter Dagelijkse Kost: ‘We kijken heel anders nu!’

Avatar foto

Published

on

In een nieuwe aflevering van de podcast Achter de Schermen heeft tv-chef Jeroen Meus (47) enkele verrassende details onthuld over zijn populaire kookprogramma Dagelijkse kost. Wat op televisie lijkt op een simpele, vlotte bereiding van gerechten, blijkt achter de schermen een veel complexere operatie te zijn. Meus waarschuwt zelfs: “Als ik dit vertel, ga je nooit nog op dezelfde manier kijken.”

Simultane opnames van vier gerechten

Tijdens de opnames van een aflevering worden er per dag maar liefst vier verschillende gerechten bereid. Dit klinkt misschien als een logische taakverdeling, maar in werkelijkheid is de opnamestructuur veel intensiever. “Eigenlijk draaien we die recepten simultaan door elkaar,” legt Meus uit. “Ik verwissel dus voortdurend van T-shirt, zodat we aan iets anders kunnen werken wanneer bijvoorbeeld de goulash in de oven staat.”

Een principiële keuze

Meus benadrukt dat deze aanpak niet alleen tijdswinst oplevert, maar ook een principiële keuze is. “In sommige kookprogramma’s hebben ze al een afgewerkt gerecht klaarstaan, maar daar krijg ik iets van,” zegt Meus met afkeer. “Dat is toch niet hetzelfde? Ik wil dat het gerecht dat ik in de oven steek, ook daadwerkelijk het gerecht is dat de kijker te zien krijgt.” Deze werkwijze zorgt ervoor dat de show authentieker voelt voor het publiek.

Soms loopt het mis

Toch is het niet altijd makkelijk om deze werkwijze toe te passen. “Soms loopt het mis,” geeft Meus eerlijk toe. “Het is best verwarrend, en af en toe vergeet ik wel eens van T-shirt te veranderen.” Een klein risico dat hij graag neemt om het programma zo realistisch en eerlijk mogelijk te houden.

Luchtige anekdote over zijn telefoonnummer

Naast de werkwijze op de set deelde Meus in de podcast ook een grappige anekdote over zijn telefoonnummer. Na de ophef rond een aflevering van Plat Préféré over Adolf Hitler in 2008 besloot Meus zijn nummer te veranderen, omdat hij merkte dat iedere journalist zijn privé-nummer had.

Maar wat hij niet wist, was dat zijn oude nummer werd toegewezen aan niemand minder dan muzikant en producer Jean Blaute. “Tijdens de Nacht van de Vlaamse Televisiesterren sprak Jean me erover aan: ‘Zeg manneke, al uw maten bellen mij ’s nachts wakker,’” herinnert Meus zich lachend.

Door deze onthullingen krijgt Dagelijkse kost een nieuwe dimensie, en zal het publiek ongetwijfeld met andere ogen naar de volgende afleveringen kijken!

Continue Reading