Connect with us

Actueel

Ontdek de magie van het kleine blauwe doosje: 10 verrassende manieren om Nivea-crème te gebruiken!

Avatar foto

Published

on

Waarom NIVEA Crème al decennialang mijn ultieme verzorgingsfavoriet is – en dat van mijn hele gezin

In vrijwel elke Nederlandse badkamer staat wel een klein, rond blauw blikje: NIVEA Crème. Voor sommigen is het gewoon een hydraterende crème, maar voor velen – waaronder ikzelf – is het veel meer dan dat. In mijn badkamer staat NIVEA Crème al jaren trouw op de plank. Wat begon als een simpele gezichtscrème, is uitgegroeid tot een onmisbare alles-in-één verzorgingsoplossing voor mij en mijn gezin.

Een vertrouwde klassieker

De geur van NIVEA Crème is als een herinnering aan vroeger. Mijn moeder gebruikte het al dagelijks – op haar handen, gezicht en ellebogen – en nu doe ik hetzelfde. Het voelt als een warme, vertrouwde routine die generaties verbindt. Wat deze crème bijzonder maakt, is de eenvoud én veelzijdigheid. Waar veel huidverzorgingsproducten inspelen op trends, blijft NIVEA trouw aan wat echt werkt.

Veel meer dan alleen een gezichtscrème

Hoewel veel mensen NIVEA Crème alleen kennen als gezichtsverzorging, is het product in werkelijkheid breed inzetbaar. Dankzij verzorgende ingrediënten zoals jojoba-olie en vitamine E biedt het niet alleen hydratatie, maar ondersteunt het ook het natuurlijke herstel van de huid. Jojoba-olie lijkt qua structuur op het talg dat onze huid zelf produceert, waardoor de crème snel wordt opgenomen en de huid niet vet aanvoelt.

Of je nu last hebt van droge wangen in de winter, ruwe handen na het tuinieren of schrale lippen, dit blauwe blikje biedt altijd verlichting.

Mijn persoonlijke verzorgingstip voor een stralende huid

Naarmate ik ouder werd, merkte ik kleine lijntjes rond mijn ogen en mond. In plaats van een kast vol dure serums aan te schaffen, greep ik terug naar wat ik al kende en vertrouwde: NIVEA Crème. Door mijn huid dagelijks na het reinigen in te smeren, zag ik al snel verschil. Mijn huid werd gladder, soepeler en voelde steviger aan.

Extra tip: voor een stralende glow meng ik een klein beetje NIVEA met kokosolie. Deze combinatie voedt intens en geeft een gezonde glans. Vooral op winterse dagen werkt dit als een mini-spa behandeling voor mijn gezicht.

Tijdens de zwangerschap: pure verlichting

Toen ik zwanger was van mijn tweede kindje, voelde mijn huid gespannen – vooral rond mijn buik en dijen. Een vriendin tipte mij om twee keer per dag NIVEA Crème te gebruiken. Dat advies was goud waard. De crème verzachtte mijn huid, voorkwam een trekkerig gevoel en gaf me een ontspannen momentje voor mezelf.

Het is meer dan alleen verzorging: het is ook een ritueel van aandacht voor je eigen lichaam. Zeker in drukke periodes is dat onbetaalbaar.

De beste winterverzorger

Zodra de herfst zich aandient, merk ik het aan mijn huid. Droge handen, ruwe ellebogen, schilferige plekken. Sinds ik trouw gebruik maak van NIVEA Crème, zijn die klachten sterk verminderd. Een dun laagje op mijn handen voordat ik naar buiten ga, houdt de huid zacht en beschermd.

Ook mijn kinderen profiteren ervan. Even snel een beetje crème op hun gezichtje voordat ze de kou in gaan, en ik weet dat hun tere huid beschermd is tegen gure wind en lage temperaturen.

Verwen je voeten

Na een lange werkdag zijn mijn voeten vaak vermoeid en droog. Dan is het tijd voor een mini-verwenmomentje. Ik smeer mijn hielen en tenen royaal in met NIVEA Crème en trek zachte sokken aan voordat ik ga slapen. De volgende ochtend zijn mijn voeten weer zijdezacht – klaar voor een nieuwe dag.

Ook gebruik ik het voor mijn nagelriemen, knieën en ellebogen. Alles wat extra liefde nodig heeft, krijgt een laagje NIVEA. Eén potje, eindeloze toepassingen.

Altijd bij de hand

In mijn handtas zit standaard een klein blikje NIVEA. Of ik nu onderweg ben, in de trein zit of even pauze heb op het werk: ik gebruik het voor droge lippen, schrale plekjes, of zelfs om mijn wenkbrauwen in model te brengen. Het is mijn geheime wapen tegen onverwachte huidproblemen, altijd en overal.

De mini-verpakkingen maken het nog makkelijker om de crème overal mee naartoe te nemen. Geen excuus meer om je huid te laten uitdrogen.

De favoriete crème van het hele gezin

Wat NIVEA Crème écht bijzonder maakt, is dat het niet alleen míjn favoriet is, maar die van het hele gezin. Mijn dochter gebruikt het als ze droge plekjes heeft op haar benen, mijn partner smeert zijn gezicht ermee na het scheren, en zelfs mijn moeder – inmiddels oma – vertrouwt er nog dagelijks op.

We hebben in huis allerlei moderne verzorgingsproducten geprobeerd, maar uiteindelijk grijpen we toch steeds terug naar dit ene, klassieke potje. Waarom? Omdat het werkt. Eenvoudig, doeltreffend en betaalbaar.

Universele schoonheid in een blauw blik

In een wereld vol nieuwe crèmes, serums en formules, is NIVEA Crème een verademing. Het bewijst dat je geen eindeloze lijst aan producten nodig hebt om je huid gezond en mooi te houden. Eén betrouwbaar potje, dat generatie na generatie mee gaat.

Of je nu jong bent en een eenvoudige crème zoekt voor je eerste verzorgingsroutine, of ouder bent en op zoek bent naar een bewezen product dat doet wat het belooft – NIVEA Crème stelt nooit teleur.


Samenvattend: waarom NIVEA Crème onmisbaar is

  • Veelzijdig gebruik: van gezicht tot voeten, geschikt voor elk huidtype

  • Verzorgend en beschermend: met jojoba-olie en vitamine E

  • Ideaal bij zwangerschap en gevoelige huid

  • Perfect voor winterse verzorging

  • Verzacht ruwe plekken zoals hielen, ellebogen en nagelriemen

  • Altijd bij de hand in handig reisformaat

  • Favoriet van jong en oud binnen het gezin

  • Eenvoudig, betaalbaar en effectief

Wie op zoek is naar een verzorgingsproduct dat echt alles aankan, hoeft niet verder te kijken. NIVEA Crème is de stille held in mijn badkamer – en inmiddels ook in die van mijn familie en vrienden.

Ben jij al fan? Deel jouw favoriete toepassing van NIVEA Crème in de reacties en inspireer anderen!

Actueel

Fatbike-verbod komt eraan: eerste stad maakt de gevaarlijke fietsen illegaal

Avatar foto

Published

on

Enschede verbiedt als eerste Nederlandse stad fatbikes in de binnenstad: “Onveilig, gevaarlijk en vaak opgevoerd”

Waar de landelijke politiek nog twijfelt over regelgeving rond fatbikes, neemt de gemeente Enschede het voortouw. De stad voert per 1 januari 2026 een verbod in op het gebruik van fatbikes in de binnenstad. De beslissing is het gevolg van toenemende zorgen over verkeersveiligheid, overlast en het gedrag van veelal jonge bestuurders.


Fatbike-overlast: van hip naar hinderlijk

Fatbikes zijn in korte tijd enorm populair geworden onder jongeren. De stoere e-bikes met brede banden en krachtige motoren zijn niet alleen opvallend, maar ook vaak opgevoerd. Waar ze oorspronkelijk bedoeld zijn voor off-road gebruik in bijvoorbeeld zand of sneeuw, rijden ze tegenwoordig massaal op stoepen, fietspaden en winkelstraten – met snelheden die kunnen oplopen tot boven de 40 kilometer per uur.

In Enschede leidde dit tot een groeiend aantal klachten van burgers en ondernemers. Bewoners voelen zich niet langer veilig in het centrum, en winkeliers spreken van “asociaal gedrag en gevaarlijke verkeerssituaties”. De gemeenteraad vond het genoeg geweest en nam een historisch besluit: een verbod op fatbikes in het hart van de stad.


Waarom Enschede ingrijpt

De motie voor het verbod kwam van Rachel Denneboom, fractievoorzitter van de VVD in Enschede. Zij kreeg bijval van partijen als Volt, CDA en Burgerbelangen Enschede. “Fatbikes zien eruit als fietsen, maar gedragen zich als scooters,” aldus Denneboom. “De snelheid is vaak te hoog, de controle ontbreekt en de bestuurders zijn vaak erg jong.”

Het voorstel werd met een meerderheid aangenomen. Het verbod zal worden opgenomen in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), waarin nu al staat dat scooters verboden zijn in het centrum. Volgens Denneboom is het een logische volgende stap om ook fatbikes onder die categorie te scharen.


Een scooter vermomd als fiets

“Wat je ziet, is dat deze fatbikes zich net als scooters gedragen: ze racen door voetgangerszones, veroorzaken gevaarlijke situaties en negeren verkeersregels,” licht Denneboom toe. “Alleen hebben ze het uiterlijk van een fiets, waardoor ze lastig te handhaven zijn met de huidige regels.”

Ze vervolgt: “Als het verbod er eenmaal is, kunnen handhavers effectiever optreden. We hebben dat eerder gezien bij het scooterverbod: in het begin was er veel discussie, maar uiteindelijk heeft het geleid tot een rustiger en veiliger stadscentrum.”


Wanneer gaat het fatbikeverbod in?

Het geplande verbod gaat op 1 januari 2026 in. Tot die tijd wordt gewerkt aan de juridische onderbouwing en de aanpassing van de APV. Ook zal de gemeente inzetten op voorlichting en communicatie richting inwoners, scholen en ouders.

De handhaving zal vergelijkbaar zijn met eerdere maatregelen tegen scooters: waarschuwingen in het begin, gevolgd door boetes en mogelijk inbeslagname van voertuigen bij herhaaldelijke overtreding. Er wordt verwacht dat het straatbeeld in de binnenstad van Enschede hierdoor drastisch zal veranderen.


Wethouder: “Geen makkelijke opgave”

Hoewel het voorstel brede steun kreeg, zijn er ook kritische geluiden. Wethouder Marc Teutelink steunde het initiatief, maar benadrukte de complexiteit: “Een juridisch waterdicht verbod op fatbikes is niet eenvoudig. Dit plan is vooral een aanzet tot verdere analyse van de verkeersveiligheid.”

Hij wees erop dat landelijke regelgeving wenselijk is, maar zolang die uitblijft, wil Enschede lokaal verantwoordelijkheid nemen. “We kunnen niet blijven wachten. De veiligheid van onze inwoners staat voorop.”


Politieke verdeeldheid: niet iedereen is overtuigd

Niet alle raadsleden zijn enthousiast over het verbod. Robin Wessels van GroenLinks noemde het plan “laakbaar” en vergeleek het met “stukken rood vlees voor de bühne in de arena”. Hij betwijfelt of een lokaal verbod juridisch standhoudt en vraagt zich af of er niet effectievere manieren zijn om de overlast aan te pakken.

“Wij willen ook iets doen aan de onveiligheid,” zei Wessels. “Maar dit is niet de manier. Je moet niet alleen verbieden, maar ook investeren in gedragscorrectie, toezicht en technische aanpassingen van voertuigen.”


Enschede als voorbeeld voor andere steden?

Met deze maatregel is Enschede de eerste stad in Nederland die daadwerkelijk een stap verder gaat dan alleen handhaving en voorlichting. De kans is groot dat andere gemeenten het voorbeeld zullen volgen, zeker als blijkt dat het verbod daadwerkelijk effect heeft op verkeersveiligheid en overlast.

Steeds meer steden worstelen namelijk met hetzelfde probleem: jongeren die met hoge snelheid op fatbikes door drukke straten scheuren, zonder verlichting of helm, en vaak op voertuigen die niet meer als reguliere fietsen gezien kunnen worden.


Wat betekent dit voor fatbikegebruikers?

Voor fatbikebezitters die regelmatig in het centrum van Enschede komen, betekent dit verbod dat zij hun vervoermiddel daar straks niet meer mogen gebruiken. Alternatieven zijn fietsenstallingen aan de rand van het centrum, of gebruik van reguliere fietsen die wel aan de regels voldoen.

Het verbod geldt in eerste instantie alleen voor het afgebakende stadscentrum. Of het later wordt uitgebreid naar andere delen van de stad, hangt af van het succes van de maatregel en het aantal overtredingen.


Wat zegt de landelijke politiek?

Op landelijk niveau is er nog altijd veel discussie over de status van fatbikes. Moeten ze worden geclassificeerd als bromfietsen? Moet er een helmplicht komen? Of volstaat betere handhaving?

Ministeries buigen zich momenteel over deze vragen, en er wordt gewerkt aan een aanpassing van de verkeerswetgeving die voertuigen zoals fatbikes beter moet reguleren. Tot die tijd nemen steeds meer gemeenten het heft in eigen handen.

Bekijk de video hieronder:


Conclusie: een duidelijke koerswijziging

Met het verbod op fatbikes in de binnenstad laat Enschede zien dat het veiligheid en leefbaarheid boven gemak en populariteit stelt. Hoewel de maatregel tot discussie leidt, is de boodschap helder: de stad kiest voor een veilig centrum, waarin voetgangers, fietsers en ondernemers zich prettig voelen.

Of dit initiatief navolging krijgt in andere steden, zal de komende jaren blijken. Maar duidelijk is dat de maat vol is: fatbikes zijn welkom, maar alleen als ze verantwoord worden gebruikt.

Continue Reading