Actueel
Meilandjes: zwemmen in rijkdom, terwijl Nadège vernederd wordt met slechts 100 euro wel héél karig!
Nadège Coffinet, de huishoudster uit het eerste seizoen van Chateau Meiland, heeft onthuld hoeveel zij betaald kreeg voor haar optredens in het programma. Haar verhaal doet opnieuw stof opwaaien over de manier waarop de Meilandjes met haar zijn omgegaan. Hoewel de familie inmiddels miljonair is geworden dankzij het programma, kreeg Nadège zelf slechts een schamele vergoeding. “Voor miljonairs is dit wel heel karig,” aldus Nadège.
Een rol voor de amusementsfactor
In 2019 maakten de Meilandjes Nadège onderdeel van hun show. Ze werd gepresenteerd als een integraal lid van het gezin, wat voor haar een enorme steun was in haar eenzame leven. Nadège genoot van haar werk en van het gevoel ergens bij te horen. Maar wat ze niet wist, was dat dit alles vooral bedoeld was voor de amusementswaarde van de serie.
Toen de familie besloot terug te keren naar Nederland, stuurden ze Nadège naar huis. Ze kreeg doorbetaald, maar dat had niets met financiële overwegingen te maken. Volgens Nadège wilden de Meilandjes simpelweg van haar af. “Ze hadden geen zin meer in me,” vertelt ze in Shownieuws. Dit kwam hard aan. “Ik dacht dat ik onderdeel was van een gezin, maar uiteindelijk was ik gewoon een pion in hun tv-show.”
Minimale vergoedingen
Nadège werd sinds haar ontslag nog twee keer gevraagd voor opnames in het programma. Maar de vergoedingen hiervoor waren allesbehalve royaal. “Toen ze me in Frankrijk bezochten voor tien minuten opnames, kreeg ik slechts 100 euro,” vertelt Nadège. “Ik voelde me echt in de zeik genomen.”
Een andere keer reisde Nadège naar Nederland om deel te nemen aan een opname. Daarvoor kreeg ze iets meer dan duizend euro. Hoewel dit bedrag iets hoger was, blijft het in schril contrast staan met het enorme succes van de Meilandjes. “Ze hebben miljoenen verdiend met het programma, maar voor mij voelde het alsof ik nauwelijks iets waard was,” zegt ze.
Daarnaast benadrukt Nadège dat haar contact met de familie volledig is verdwenen. “Ik heb Erica een bericht gestuurd toen ik hoorde dat ze gezondheidsproblemen had, maar ik kreeg geen antwoord. Het lijkt alsof ze niets meer met mij te maken willen hebben.”
Evert Santegoeds: “Een pijnlijk verhaal”
Privé-hoofdredacteur Evert Santegoeds sprak bij Shownieuws over de situatie van Nadège. Hij noemt haar verhaal “niet zo leuk” en benadrukt hoe belangrijk ze was voor de Meilandjes tijdens de beginjaren van hun programma. “Nadège was de lieve schat uit Frankrijk die hen door allerlei chaotische situaties hielp. Ze voelde zich echt opgenomen in de familie,” zegt Evert.
“Maar toen de familie besloot het kasteel te verkopen en terug te keren naar Nederland, werd Nadège keihard aan de kant gezet. Ze kwam letterlijk tussen wal en schip terecht.”
Evert wijst erop dat Nadège niet de enige huishoudster is die slecht behandeld lijkt te zijn. Ook hun eerdere huishoudster, een vriendin van de familie, vertrok met stille trom. “Het is een patroon bij de Meilandjes: medewerkers worden ingezet zolang ze nuttig zijn voor het programma, maar zodra ze niet meer nodig zijn, worden ze zonder pardon aan de kant geschoven,” aldus Evert.
“Karig voor miljonairs”
De beperkte vergoedingen die Nadège heeft ontvangen, staan haaks op het succes van de Meilandjes. Chateau Meiland was jarenlang een kijkcijferhit en bracht de familie miljoenen op. Volgens Evert is het begrijpelijk dat Nadège zich genept voelt. “Ze heeft 100 euro gekregen voor een opname in Frankrijk en iets meer dan 1000 euro om naar Nederland te komen. Dat is voor een familie die inmiddels miljonair is wel héél karig.”
Bovendien raakt het niet alleen haar portemonnee, maar ook haar emotionele welzijn. Nadège dacht dat ze echt een band had opgebouwd met de familie, maar dat bleek slechts schijn. “Ze voelt zich gebruikt voor de show, en ik denk dat veel kijkers haar gevoel wel begrijpen,” besluit Evert.
Nadège’s kant van het verhaal
Voor Nadège blijft het een pijnlijk hoofdstuk. Waar ze ooit dacht een nieuwe familie gevonden te hebben, bleef ze uiteindelijk met lege handen achter. Haar verhaal roept vragen op over de ethiek van reality-tv en hoe deelnemers of medewerkers worden behandeld. Nadège benadrukt dat ze geen contact meer heeft met de Meilandjes, ondanks haar pogingen om op een vriendelijke manier contact te zoeken.
Het contrast tussen haar ervaringen en het luxeleven van de Meilandjes is schrijnend. Terwijl de familie profiteerde van het enorme succes van het programma, bleef Nadège achter met minimale vergoedingen en een gevoel van afwijzing.
Kritiek op de Meilandjes
De kritiek op de Meilandjes blijft groeien. Het verhaal van Nadège werpt een schaduw over hun imago als warme, gastvrije familie. Hoewel ze zichzelf presenteren als sympathiek en open, toont dit verhaal een andere kant. Het roept vragen op over hoe zij omgaan met de mensen die ooit dicht bij hen stonden.
Voor veel kijkers blijft de vraag onbeantwoord: hadden de Meilandjes meer kunnen doen om Nadège fatsoenlijk te behandelen? Of is dit simpelweg de harde realiteit van een succesvolle tv-show waarin persoonlijke relaties op de tweede plaats komen?
Eén ding is zeker: Nadège zal altijd herinnerd worden als een
belangrijk onderdeel van het begin van het Chateau
Meiland-succes. Maar voor haar persoonlijk blijft het een
bitter verhaal, waarin een gevoel van familie uiteindelijk niets
meer bleek dan een televisie-illusie.
Actueel
Zoon Bridget Maasland: Ik schaam me voor mijn moeder

Mees zet zijn moeder Bridget Maasland heerlijk voor het blok – en haar reactie zegt alles
Het leven van een bekende Nederlander gaat zelden ongemerkt voorbij, maar achter de schermen blijft het vaak verrassend alledaags. Dat bewijst Bridget Maasland opnieuw in een luchtig én herkenbaar moment met haar zoon Mees. Tijdens een gezamenlijke sportsessie legde Mees zijn moeder vast op een wel heel oncharmant moment — en dat leverde niet alleen veel gelach op, maar ook een typisch moeder-en-zoon-situatie waar half Nederland zich moeiteloos in herkent.

Want hoe glamoureus Bridget ook overkomt op televisie en social media, haar puberzoon ziet natuurlijk vooral zijn moeder. En precies dát maakt dit verhaal zo leuk, menselijk en herkenbaar. Want uiteindelijk zijn zelfs de meest gelikte BN’ers thuis gewoon iemand met een joggingbroek aan, zonder make-up, buiten adem op de fitnessvloer.
‘Mam, leuke still gemaakt!’ – en daar ga je dan
Bridget deelt het moment zelf met veel humor op Instagram. Ze plaatst een screenshot van het videootje dat Mees tijdens het sporten maakte. Daarop is ze te zien in een pose die elke ouder herkent: nét even ongemakkelijk, nét even bezweet, nét even niet Instagram-waardig.
Met een knipoog schrijft ze erbij:
“’Mam, leuke still gemaakt!’”
De zin draagt de typische toon van een tienerzoon die precies weet hoe hij zijn moeder kan plagen, zonder een grens over te gaan. Bridget lijkt het heerlijk te vinden. Het is dat kleine duwtje onderling, dat plagerige, dat je alleen hebt met iemand die je door en door kent — en waarmee je een band hebt die tegen een stootje kan.
Mees heeft z’n moeder eerder ook al op speelse manier voor de gek gehouden, maar deze keer was het raak omdat het screenshot wel héél onvoordelig was. Geen glamfilter, geen studiolicht, geen make-up. Gewoon Bridget als mens: sportend, puffend en totaal niet bezig met een camera. Precies dát maakt het moment geliefd bij haar volgers.

Tussen humor en schaamte — puberlogica in z’n puurste vorm
Iedere ouder die een tiener in huis heeft, weet hoe dit werkt. Puberjaren komen standaard met een scheut ongemak richting ouders: je moeder is al snel “gek”, “druk”, “te enthousiast” of “te zichtbaar”. Zeker als ze ook nog eens op tv komt.
Voor Mees is het extra uitdagend: zijn moeder is een van de meest herkenbare gezichten van RTL Boulevard, met duizenden ogen op haar gericht. Dan is het des te verleidelijk om haar juist thuis even terug te brengen tot… simpelweg ‘mam’. En blijkbaar doet hij dat met veel plezier.
Dat Mees dat deel graag laat zien — vooral het niet-glamoureuze deel — maakt hem juist enorm geliefd bij het publiek. Het is aandoenlijk, herkenbaar en bovendien heel menselijk. En de manier waarop Bridget ermee omgaat, maakt alles nóg sympathieker.

Bridget kan erom lachen — gelukkig maar
Het mooiste aan dit alles is dat Bridget het niet probeert te verbloemen. In plaats van boos te worden of de foto te verbannen naar de digitale prullenbak, deelt ze het vrolijk met de wereld. Het laat zien dat ze zichzelf niet te serieus neemt — iets wat in de entertainmentwereld zeldzamer is dan je denkt.
De screenshot straalt pure eerlijkheid uit. Geen airbrushing, geen perfect gestylede look. En dat versterkt precies waar Bridget de laatste tijd steeds vaker de nadruk op legt: jezelf accepteren, ook wanneer je even niét perfect bent.

Bridget straalt na metamorfose — maar blijft zichzelf
Dat is best bijzonder, want nog maar kort geleden onderging Bridget een flinke metamorfose. Op Instagram liet ze zien hoe ze zich had klaargestoomd voor een reeks uitzendingen van RTL Boulevard. Een ware onderhoudsbeurt, grapte ze zelf:
“Zo, ik ben helemaal klaar voor de komende drie weken RTL Boulevard.”
Ze somde een hele lijst aan beautybehandelingen op:
-
nieuw gekleurde en geknipte haren
-
manicure
-
pedicure
-
een stevige Thaise massage
-
een ontspannende laatste avond vrij
Ze straalde op de foto’s, fris, verzorgd en helemaal klaar voor tv. Maar juist daarom is de plagerige foto van Mees zo verfrissend: het laat de kant zien die we níét in de studio zien. De kant van iemand die net zo hard zweet als ieder ander tijdens een sportsessie.
Het contrast tussen glamour en echtheid lijkt precies de balans te zijn die Bridget de laatste tijd omarmt. En dat is ook waarom haar volgers zo vaak positief reageren: ze blijft mooi, maar ze blijft vooral mens.
Een moeder-zoonband waar veel mensen jaloers op zijn
De band tussen Bridget en Mees is door de jaren heen vaker onderwerp van bewondering geweest. Ze zijn close, eerlijk, direct en hebben een dynamiek waarin humor een belangrijke rol speelt. Dat zie je terug in:
-
gezamenlijke uitstapjes
-
grapjes op social media
-
de openheid waarmee Bridget over hem praat
-
en momenten zoals deze sportieve plagerij
Veel volgers reageren vaak dat ze het fijn vinden hoe “normaal” de twee met elkaar omgaan. Geen afstand, geen aparte BN’er-bubbel, maar gewoon een moeder die haar zoon in de maling ziet nemen — en daar compleet om kan lachen.
De kracht van het delen van oncharmante momenten
Dat Bridget het screenshot zelf deelt, is misschien wel het mooiste aspect van dit verhaal. In een tijd waarin influencers hun foto’s tot op het pixelniveau perfectioneren, kiest Bridget voor echtheid. En die strategie werkt verrassend goed:
-
het voelt authentiek
-
het zorgt voor veel herkenbaarheid
-
mensen reageren sneller op echte emoties dan op perfecte beelden
-
en het toont dat celebrity-zijn ook een kluchtige, alledaagse kant heeft
Veel van haar volgers lieten in de reacties weten dat ze het heerlijk vinden om “de echte Bridget” te zien. Niet als presentatrice, maar als moeder, sportmaatje en mens.

Van schaamte naar trots
Of Mees zich echt schaamt voor zijn moeder, valt natuurlijk te betwijfelen. De meesten vinden het vooral een lief puber-achtig plaagmoment. In werkelijkheid laat het juist zien hoe comfortabel hun band is. Want een kind dat geen goede relatie heeft met zijn moeder, plaagt haar niet op zo’n grappige manier — laat staan dat hij haar filmt tijdens het sporten en dan met haar meegeniet van de lol.
En zo ontstaat er een mooi
geheel:
een moment van zelfspot, liefde, humor én herkenbaarheid.
Bridget blijft nuchter — ook in een wereld vol glitter
Het incident past in het bredere beeld dat mensen van Bridget hebben: iemand met een vlotte babbel, een scherp gevoel voor timing en genoeg zelfvertrouwen om niet in paniek te raken van een minder charmante foto.
Ze weet hoe de media werkt. Ze weet hoe social media werkt. En ze weet dat juist deze kleine, menselijke momenten blijven hangen bij het publiek.
Het is precies de reden waarom ze al jaren zo’n vertrouwd gezicht is op televisie: ze blijft zichzelf.
Tot slot
Wat begon als een plagerijtje van een puberzoon, veranderde in een moment dat heel Nederland even liet glimlachen. Een ongefilterde foto, een moeder met humor, een zoon die zijn moeder eventjes “in de zeik neemt”, en een publiek dat geniet van de echtheid.
Het laat zien dat achter de schermen van glitter en glamour gewoon een gezin leeft dat dezelfde dingen meemaakt als ieder ander. En dat is misschien wel de reden dat Bridget al zo lang geliefd is: ze weet dat het leven niet altijd perfect hoeft te zijn om mooi te zijn.




