Connect with us

Actueel

Meilandjes: zwemmen in rijkdom, terwijl Nadège vernederd wordt met slechts 100 euro wel héél karig!

Avatar foto

Published

on

Nadège Coffinet, de huishoudster uit het eerste seizoen van Chateau Meiland, heeft onthuld hoeveel zij betaald kreeg voor haar optredens in het programma. Haar verhaal doet opnieuw stof opwaaien over de manier waarop de Meilandjes met haar zijn omgegaan. Hoewel de familie inmiddels miljonair is geworden dankzij het programma, kreeg Nadège zelf slechts een schamele vergoeding. “Voor miljonairs is dit wel heel karig,” aldus Nadège.

Een rol voor de amusementsfactor

In 2019 maakten de Meilandjes Nadège onderdeel van hun show. Ze werd gepresenteerd als een integraal lid van het gezin, wat voor haar een enorme steun was in haar eenzame leven. Nadège genoot van haar werk en van het gevoel ergens bij te horen. Maar wat ze niet wist, was dat dit alles vooral bedoeld was voor de amusementswaarde van de serie.

Toen de familie besloot terug te keren naar Nederland, stuurden ze Nadège naar huis. Ze kreeg doorbetaald, maar dat had niets met financiële overwegingen te maken. Volgens Nadège wilden de Meilandjes simpelweg van haar af. “Ze hadden geen zin meer in me,” vertelt ze in Shownieuws. Dit kwam hard aan. “Ik dacht dat ik onderdeel was van een gezin, maar uiteindelijk was ik gewoon een pion in hun tv-show.”

Minimale vergoedingen

Nadège werd sinds haar ontslag nog twee keer gevraagd voor opnames in het programma. Maar de vergoedingen hiervoor waren allesbehalve royaal. “Toen ze me in Frankrijk bezochten voor tien minuten opnames, kreeg ik slechts 100 euro,” vertelt Nadège. “Ik voelde me echt in de zeik genomen.”

Een andere keer reisde Nadège naar Nederland om deel te nemen aan een opname. Daarvoor kreeg ze iets meer dan duizend euro. Hoewel dit bedrag iets hoger was, blijft het in schril contrast staan met het enorme succes van de Meilandjes. “Ze hebben miljoenen verdiend met het programma, maar voor mij voelde het alsof ik nauwelijks iets waard was,” zegt ze.

Daarnaast benadrukt Nadège dat haar contact met de familie volledig is verdwenen. “Ik heb Erica een bericht gestuurd toen ik hoorde dat ze gezondheidsproblemen had, maar ik kreeg geen antwoord. Het lijkt alsof ze niets meer met mij te maken willen hebben.”

Evert Santegoeds: “Een pijnlijk verhaal”

Privé-hoofdredacteur Evert Santegoeds sprak bij Shownieuws over de situatie van Nadège. Hij noemt haar verhaal “niet zo leuk” en benadrukt hoe belangrijk ze was voor de Meilandjes tijdens de beginjaren van hun programma. “Nadège was de lieve schat uit Frankrijk die hen door allerlei chaotische situaties hielp. Ze voelde zich echt opgenomen in de familie,” zegt Evert.

“Maar toen de familie besloot het kasteel te verkopen en terug te keren naar Nederland, werd Nadège keihard aan de kant gezet. Ze kwam letterlijk tussen wal en schip terecht.”

Evert wijst erop dat Nadège niet de enige huishoudster is die slecht behandeld lijkt te zijn. Ook hun eerdere huishoudster, een vriendin van de familie, vertrok met stille trom. “Het is een patroon bij de Meilandjes: medewerkers worden ingezet zolang ze nuttig zijn voor het programma, maar zodra ze niet meer nodig zijn, worden ze zonder pardon aan de kant geschoven,” aldus Evert.

“Karig voor miljonairs”

De beperkte vergoedingen die Nadège heeft ontvangen, staan haaks op het succes van de Meilandjes. Chateau Meiland was jarenlang een kijkcijferhit en bracht de familie miljoenen op. Volgens Evert is het begrijpelijk dat Nadège zich genept voelt. “Ze heeft 100 euro gekregen voor een opname in Frankrijk en iets meer dan 1000 euro om naar Nederland te komen. Dat is voor een familie die inmiddels miljonair is wel héél karig.”

Bovendien raakt het niet alleen haar portemonnee, maar ook haar emotionele welzijn. Nadège dacht dat ze echt een band had opgebouwd met de familie, maar dat bleek slechts schijn. “Ze voelt zich gebruikt voor de show, en ik denk dat veel kijkers haar gevoel wel begrijpen,” besluit Evert.

Nadège’s kant van het verhaal

Voor Nadège blijft het een pijnlijk hoofdstuk. Waar ze ooit dacht een nieuwe familie gevonden te hebben, bleef ze uiteindelijk met lege handen achter. Haar verhaal roept vragen op over de ethiek van reality-tv en hoe deelnemers of medewerkers worden behandeld. Nadège benadrukt dat ze geen contact meer heeft met de Meilandjes, ondanks haar pogingen om op een vriendelijke manier contact te zoeken.

Het contrast tussen haar ervaringen en het luxeleven van de Meilandjes is schrijnend. Terwijl de familie profiteerde van het enorme succes van het programma, bleef Nadège achter met minimale vergoedingen en een gevoel van afwijzing.

Kritiek op de Meilandjes

De kritiek op de Meilandjes blijft groeien. Het verhaal van Nadège werpt een schaduw over hun imago als warme, gastvrije familie. Hoewel ze zichzelf presenteren als sympathiek en open, toont dit verhaal een andere kant. Het roept vragen op over hoe zij omgaan met de mensen die ooit dicht bij hen stonden.

Voor veel kijkers blijft de vraag onbeantwoord: hadden de Meilandjes meer kunnen doen om Nadège fatsoenlijk te behandelen? Of is dit simpelweg de harde realiteit van een succesvolle tv-show waarin persoonlijke relaties op de tweede plaats komen?

Eén ding is zeker: Nadège zal altijd herinnerd worden als een belangrijk onderdeel van het begin van het Chateau Meiland-succes. Maar voor haar persoonlijk blijft het een bitter verhaal, waarin een gevoel van familie uiteindelijk niets meer bleek dan een televisie-illusie.

Actueel

Steven Van Herreweghe over zijn verleden: ´Ik wil dit helemaal niet ontkennen´

Avatar foto

Published

on

Steven Van Herreweghe, de populaire presentator van het programma ‘De jaren 00 voor tieners’, heeft de afgelopen tijd met zijn nieuwe show een nostalgische reis door de vroege jaren 2000 gemaakt. Samen met een groep tieners duikt hij in de muziek, tv-programma’s en trends die de jeugd van die tijd beïnvloedden. Maar hoe kijkt Steven zelf naar de toekomst? Terwijl hij terugkijkt op een tijdperk dat hem veel heeft gebracht, heeft hij ook zijn eigen ideeën over de richting waarin we nu gaan.

Terugkijken en vooruitkijken: Een boodschap van hoop

In een recent interview met Story reflecteert Steven op de veranderingen die de wereld doormaakt. Hij merkt op dat de zorgen die we nu hebben over de toekomst eigenlijk al aanwezig waren in de jaren tachtig, en dat er toen ook werd nagedacht over de richting die we op zouden gaan.

“Door deze reeks te maken en terug te duiken in de archieven, merkte ik dat we ook in de jaren tachtig al nadachten over de wereld waarin we leefden, en toen is het ook goed gekomen”, aldus Steven. Het is een optimistische blik, die hij als presentator graag meeneemt in de gesprekken met zijn gasten en het publiek. Ondanks de pittige tijden waar we momenteel mee te maken hebben, hoopt hij dat we snel weer samen een soort toekomstproject kunnen vinden waar iedereen zich achter kan scharen.

Ouder worden met perspectief

Steven is zich ervan bewust dat de tijd niet stil staat. De 52-jarige presentator merkt dat hij steeds meer aandacht besteedt aan zijn gezondheid. Hij is minder van de late nachten en slecht eten, en kiest er nu vaker voor om te sporten en beter op zijn voeding te letten. “Ik merk dat ik nu meer voor mezelf wil zorgen, maar ik vind het eigenlijk wel leuk om ouder te worden”, zegt Steven. “Je doet nieuwe ervaringen op, krijgt andere inzichten en je leert weer op een andere manier naar het leven kijken.” Het ouder worden is voor Steven dan ook geen angstige vooruitblik, maar een kans om te groeien en te blijven leren.

Naast zijn eigen gezondheid is Steven ook erg toegewijd aan zijn gezinsleven. Hij haalt veel plezier uit de tijd die hij doorbrengt met zijn kinderen, die nog thuis wonen. Dit zorgt voor een goede balans in zijn leven, waarin werk en privé perfect met elkaar in harmonie kunnen bestaan.

De droom van een oldtimer

Hoewel Steven dus volop geniet van zijn gezinsleven en werk, heeft hij ook een droom voor de toekomst. Het idee om ooit een “mooie oldtimer” te worden, is iets waar hij stiekem naar uitkijkt. Dit spreekt niet alleen over zijn liefde voor klassieke auto’s, maar ook over zijn levenshouding. Het idee van een oldtimer past perfect bij hoe hij het leven ziet: met ervaring en waarde, maar nog steeds in staat om te functioneren en er mooi uit te zien. Het is een mooie metafoor voor het proces van ouder worden — niet alleen maar vervagen, maar steeds meer waarde krijgen.

Het is duidelijk dat Steven Van Herreweghe zijn leeftijd niet als iets om voor weg te lopen ziet, maar juist als een kans om steeds beter te worden, meer te genieten van het leven en met beide benen in de toekomst te staan, ook al zijn de tijden soms onzeker. De boodschap die hij meegeeft, is dan ook een boodschap van hoop en optimisme — hoe we de uitdagingen van het leven ook tegemoet treden, we moeten blijven geloven in de toekomst en blijven streven naar nieuwe doelen.

Continue Reading