Actueel
Maxime en Leroy nemen langverwacht besluit: ”Het is klaar”

Maxime Meiland en Leroy Molkenboer in zwaar weer: villa in Noordwijk raakt maar niet verkocht
Het droomhuis van Maxime Meiland en haar man Leroy Molkenboer in Noordwijk is inmiddels uitgegroeid tot een nachtmerrie. Wat begon als een luxueuze investering van ruim 2,1 miljoen euro, blijkt nu een financieel blok aan het been te zijn. De woning raakt maar niet verkocht, de prijs is inmiddels fors verlaagd, en de vaste lasten stapelen zich op. Wat is er precies aan de hand, en waarom wil niemand dit riante onderkomen overnemen?
Van droomhuis naar hoofdpijndossier
In 2023 kochten Maxime en Leroy hun vrijstaande villa in het kustplaatsje Noordwijk voor een bedrag van maar liefst 2.195.000 euro. De woning was ruim, stijlvol en op het eerste gezicht een perfecte plek voor hun jonge gezin. Toch bleek het huis achter de schermen een stuk minder perfect dan het ogenschijnlijk leek. Van de ligging aan een drukke weg tot torenhoge energiekosten: het koppel kreeg al snel spijt van hun aankoop.
Het besluit om het huis weer in de verkoop te zetten volgde al snel, maar het proces van verkopen blijkt allesbehalve eenvoudig. Inmiddels is de woning al vier keer in prijs verlaagd, zonder succes. De jongste vraagprijs? 1.795.000 euro – een verschil van exact vier ton ten opzichte van wat het stel zelf betaalde.
Snoeiharde kritiek van expert Alex van Keulen
Niemand minder dan Kopen Zonder Kijken-makelaar Alex van Keulen liet zich recent uit over de situatie en spaarde Maxime en Leroy niet. “Een naïef stel dat zich heeft laten inpakken bij de aankoop,” zo noemde hij hen in duidelijke bewoordingen. Volgens Van Keulen is er bij de aankoop destijds veel te veel betaald voor een woning die op meerdere fronten tekortschiet.
Zo noemt hij de ligging aan een drukke weg een duidelijke minpunt, net als het slecht geïsoleerde karakter van het huis. De woning had oorspronkelijk energielabel G, wat inhoudt dat het pand zeer slecht scoort op energieverbruik en isolatie. Hoewel Maxime later claimde dat ze het label wist op te werken naar een C-label, gelooft Van Keulen daar niets van. “Een paar zonnepanelen en een warmtepomp voor het zwembad veranderen niets aan de isolatie van de woning zelf,” stelt hij.
Zonnepanelen, zwembad en verkooptrucjes
Volgens Van Keulen klinkt het verhaal dat Maxime naar buiten bracht over het aangepaste energielabel meer als een verkooptrucje dan als een daadwerkelijke renovatie. “Er is niets wezenlijks aan het huis veranderd,” benadrukt hij. “Voor datzelfde geld kun je elders een woning met energielabel A kopen. Dat maakt het voor potentiële kopers onaantrekkelijk.”
En gelijk lijkt hij te krijgen. Hoewel het huis met zijn grote tuin en luxe afwerking op papier een aantrekkelijk aanbod lijkt, blijven kopers uit. De realiteit: de woning staat al maanden te koop zonder resultaat.
Vermeende verkoop: van euforie naar teleurstelling
Vorige week leek er eindelijk goed nieuws: Maxime meldde dolenthousiast in Shownieuws dat er een Amerikaans stel geïnteresseerd was in de woning en zelfs een deal had gesloten. Volgens haar ging het om een stel dat “nog nooit in Nederland was geweest, maar direct verliefd werd op het huis.” Ze spraken van een ‘goede prijs’ en Maxime straalde van opluchting en blijdschap.
Helaas bleek dit maar van korte duur. Al de volgende dag kwam de makelaar met de domper van het jaar: de financiering van de potentiële kopers was niet rond te krijgen. De verkoop werd daarmee alsnog afgeblazen en de woning kwam opnieuw op Funda te staan – ditmaal met een vraagprijs van 1.795.000 euro.
Extra kosten en bizarre clausules
Alsof dat nog niet genoeg is, zit er inmiddels ook een opvallende verkoopclausule aan de woning verbonden: wie het huis koopt, is verplicht om ook het meubilair over te nemen, dat volgens Maxime en Leroy een waarde van 100.000 euro vertegenwoordigt. Dat betekent dat de feitelijke aankoopkosten voor de nieuwe koper richting de 1,9 miljoen euro gaan – en dat terwijl het energielabel en de ligging onveranderd zijn gebleven.
En dan zijn er nog de driedubbele woonlasten. Maxime en Leroy hebben inmiddels een nieuwe woning gekocht en verblijven tijdelijk in een tiny house. Dat betekent dat ze momenteel voor drie huizen betalen: de villa in Noordwijk, het tijdelijke onderkomen en hun nieuwe stek. Een dure situatie die op de lange termijn onhoudbaar lijkt.
Een dure les in vastgoed
Voor Maxime Meiland, die bekend werd door haar flamboyante verschijning in Chateau Meiland, is deze situatie een pijnlijke confrontatie met de realiteit van de vastgoedmarkt. Waar ze ooit samen met haar familie met flair en zelfvertrouwen een Frans kasteel wist te transformeren, blijkt het verkopen van een moderne villa in eigen land een stuk lastiger.
Het is bovendien een waardevolle les voor anderen: een prachtig ingericht huis en bekende naam zijn geen garantie voor succes op de woningmarkt. Ligging, energieverbruik, en marktprijs blijven de belangrijkste factoren, en daar lijkt dit huis simpelweg niet op te scoren.
Wat nu?
De toekomst van het pand in Noordwijk blijft onzeker. Met een nog steeds torenhoge vraagprijs, stijgende hypotheekrentes en stijgende maandlasten, is het de vraag hoelang Maxime en Leroy deze situatie nog kunnen volhouden. Zolang er geen koper op de stoep staat, zullen de financiële lasten blijven stijgen.
Toch houdt het stel zich vooralsnog positief. Maxime blijft actief op sociale media, deelt af en toe nog updates over haar dagelijkse leven, maar over de villa blijft het verder stil.
Mogelijk overwegen ze binnenkort nóg een prijsverlaging – iets dat volgens kenners onvermijdelijk lijkt. En wie weet, als de markt hen gunstig gezind is, kunnen ze het hoofdstuk Noordwijk uiteindelijk alsnog afsluiten met minder verlies dan nu dreigt.
Conclusie
Wat begon als een droomhuis voor Maxime Meiland en Leroy Molkenboer is veranderd in een vastgoeddrama waar ze maar moeilijk uit lijken te komen. Met felle kritiek van makelaar Alex van Keulen, mislukte verkooppogingen, en een almaar dalende vraagprijs, wordt het duidelijk dat zelfs BN’ers niet immuun zijn voor de grillen van de huizenmarkt. Of er nog licht aan het einde van de tunnel is? Dat moet de tijd leren – en misschien nog een paar ton minder op de prijskaart.

Actueel
Enige overlevende vliegramp India vertelt wat er direct na het opstijgen gebeurde

Vishwash Kumar Ramesh overleeft vliegtuigr*mp in India: “Ik stond op, keek om me heen en begon te rennen”
De nasleep van een zware vliegtuigcr*sh in India houdt de wereld in zijn greep. Een toestel van India Air, een Boeing 787, stortte kort na het opstijgen neer bij de stad Ahmedabad. Aan boord bevonden zich 242 mensen, onder wie twaalf bemanningsleden. De r*mp heeft het leven gekost aan bijna alle inzittenden én tientallen mensen op de grond. Slechts één passagier overleefde de cr*sh: Vishwash Kumar Ramesh, een 40-jarige man uit Londen.
Zijn getuigenis, gedeeld met de Hindustan Times, biedt een zeldzaam inkijkje in wat zich aan boord van het toestel afspeelde in de seconden vóór en ná de r*mp. Terwijl hij zelf nog herstellende is van zijn verw0ndingen in een z!ekenhuis in Ahmedabad, spreekt hij over angst, verwarring en hoop – en over zijn broer, die nog altijd vermist is.
Een reis om familie te bezoeken
Ramesh was enkele dagen in India om familie te bezoeken, samen met zijn broer Ajay Kumar Ramesh (45). De broers hadden samen het eiland Diu bezocht en vlogen op de dag van de r*mp terug naar hun woonplaats Londen. Ze zaten niet naast elkaar in het vliegtuig: Vishwash op stoel 11A, zijn broer enkele rijen verderop.
De vlucht leek aanvankelijk routineus te verlopen. Maar nauwelijks een halve minuut na het opstijgen ging het gruwelijk mis.
“Er klonk een knal. Toen werd alles zwart”
In zijn eerste gesprek met de pers beschrijft Ramesh het moment waarop alles veranderde. “Ongeveer dertig seconden na het opstijgen hoorde ik een luide knal. Daarna weet ik alleen nog dat alles donker werd en ik wakker werd tussen het puin.”
Wat volgt, is een beeld dat de meeste mensen enkel uit films kennen, maar voor Ramesh gruwelijke realiteit werd. “Toen ik opstond, lagen er overal lichamen. Ik was verward en in paniek. Maar ik wist dat ik moest bewegen. Ik begon te lopen, te rennen bijna, over brokstukken en bagage heen.”
Een omstander, vermoedelijk een hulpverlener, hielp hem uiteindelijk een ambulance in. Sindsdien ligt Ramesh in het z!ekenhuis. Hij heeft verw0ndingen aan zijn borst, ogen en voeten, maar is stabiel en bij kennis.
Zijn broer is nog steeds vermist
Wat Ramesh het meest bezighoudt, is het lot van zijn broer Ajay. De twee reisden samen, maar zaten gescheiden in het toestel. “Ik kan hem niet vinden. Niemand kan me vertellen waar hij is. Ik roep iedereen op: help me om mijn broer te vinden.”
De autoriteiten hebben tot nu toe geen melding gemaakt van andere 0verlevenden. Ajay staat op de lijst van passagiers, maar zijn lot blijft onzeker. De zoektocht naar vermiste personen is nog gaande, maar wordt bemoeilijkt door de enorme ravage op de plek van de cr*sh.
Ook slacht0ffers op de grond
De r*mp had niet alleen gevolgen voor de mensen aan boord. Het toestel kwam na de cr*sh neer op een gebouw in de stad Ahmedabad dat dienstdeed als hostel voor medische studenten en jonge artsen. Daarbij kwamen bijna 50 mensen op de grond om het leven, wat het totale aantal officiële slacht0ffers op 290 brengt.
De impact van de cr*sh is daarmee niet alleen persoonlijk, maar ook maatschappelijk groot. Families r0uwen niet alleen om passagiers, maar ook om geliefden die op het verkeerde moment op de verkeerde plaats waren.
Steun voor nabestaanden en gew0nden
In reactie op de tragedie heeft de Tata Group, eigenaar van India Air, aangekondigd de nabestaanden van de slacht0ffers financieel te ondersteunen. Elke familie ontvangt 10 miljoen roepies, omgerekend ruim 74.000 euro, als schadevergoeding.
Daarnaast zal het bedrijf ook de volledige medische kosten van gew0nden op zich nemen, waaronder die van Vishwash Kumar Ramesh. Ook heeft Tata toegezegd te helpen met de heropbouw van het hostel dat werd verwoest.
Deze maatregelen bieden financiële verlichting, maar voor veel nabestaanden zal het gemis nog lang voelbaar blijven.
Hoe kon dit gebeuren?
De precieze oorzaak van de cr*sh wordt nog onderzocht door luchtvaartautoriteiten. Eerste aanwijzingen wijzen op een technisch mankement kort na het opstijgen, maar er is nog geen officiële conclusie getrokken. Specialisten uit binnen- en buitenland zijn betrokken bij het onderzoek.
De Boeing 787 staat bekend als een veilig en modern toestel, wat de vragen rond de oorzaak des te urgenter maakt. India Air werkt intussen volledig mee aan het onderzoek en benadrukt dat veiligheid voorop staat.
Overleven als uitzondering
Vishwash Kumar Ramesh is de enige van 242 passagiers die het ongeluk tot nu toe heeft overleefd. Dat feit alleen al is bijna niet te bevatten. Zijn lichamelijke w0nden zijn ernstig, maar het mentale trauma is minstens zo groot. Hij moet herstellen van wat velen de zwaarste dag van zijn leven zouden noemen.
Zijn verhaal doet denken aan andere zeldzame overlevenden van r*mpen: mensen die door een samenloop van omstandigheden op het juiste moment op de juiste plek zaten. Maar Ramesh zelf spreekt niet over geluk. Hij denkt vooral aan zijn broer – en aan de andere families die nu in onzekerheid verkeren.
Een wereld die meeleeft
De r*mp in India heeft wereldwijd tot reacties geleid. Staatsleiders, luchtvaartinstanties en hulporganisaties spreken hun medeleven uit en roepen op tot grondig onderzoek. Ook op sociale media wordt massaal meegeleefd met de slacht0ffers en hun families.
Voor velen is het verhaal van Vishwash Kumar Ramesh een symbool van hoop temidden van verdriet. Zijn overleving is een lichtpuntje, maar ook een herinnering aan wat er verloren ging.
Wat nu?
Voor Vishwash Kumar Ramesh begint nu een lange weg van herstel – zowel fysiek als emotioneel. Terwijl hij in het z!ekenhuis wacht op nieuws over zijn broer, probeert hij zijn verhaal te delen. Hij hoopt dat dat anderen kan helpen om antwoorden te vinden.
De komende weken blijven onderzoekers werken aan het achterhalen van de oorzaak van de r*mp. Intussen buigt India zich over hoe dergelijke tragedies in de toekomst voorkomen kunnen worden – en hoe de getroffen families de steun krijgen die ze verdienen.