Connect with us

Actueel

Janny en André onthullen meer over hun reis door België in nieuwe serie

Avatar foto

Published

on

Janny en André’s Avontuurlijke Reis door België: Een Nieuwe Serie

Vanaf 9 maart 2025 keren Janny van der Heijden en André van Duin terug op televisie met een gloednieuwe serie: Denkend aan Vlaanderen. Na eerdere succesvolle avonturen in Nederland en Zwitserland richten de twee MAX-sterren zich dit keer op België. Samen met hun trouwe hond Nhaan ontdekken ze de rijke cultuur, geschiedenis en culinaire hoogstandjes van Vlaanderen.

Een Reis door België met Janny en André

In Denkend aan Vlaanderen trekken Janny en André door het prachtige België, variërend van de historische steden Antwerpen, Gent en Brugge tot de kustplaats Oostende. Onderweg dompelen ze zich onder in de lokale charme, proeven ze de lekkerste Vlaamse gerechten en ontmoeten ze diverse bekende gezichten uit de Belgische showbizz. Deze reis belooft een perfecte mix te worden van cultuur, humor en gezelligheid, zoals we van het duo gewend zijn.

Elke aflevering biedt een dieper inzicht in de Belgische cultuur en geschiedenis. Janny en André verkennen bijzondere bezienswaardigheden, ontmoeten lokale inwoners en genieten van typisch Vlaamse lekkernijen. Deze succesvolle formule, eerder toegepast in hun vorige shows, zorgt ervoor dat Denkend aan Vlaanderen een serie wordt die je niet wilt missen.

Eerste Aflevering: Van Tholen naar Antwerpen

De serie opent in het Nederlandse Tholen, waar Janny en André kennismaken met een zeemanskoor. Na deze bijzondere ervaring stappen ze aan boord van een schip om via de Schelde naar Antwerpen te varen. Eenmaal aangekomen in deze bruisende stad, duiken ze in de lokale cultuur. Janny zoekt naar de leukste brocante winkels, terwijl André, aanvankelijk minder enthousiast, haar toch vergezelt. Samen genieten ze van de charmante Antwerpse sfeer en sluiten de dag af op een gezellig terras, waar ze bijpraten met de bekende Belgische zanger Miguel Wiels. Dit moment weerspiegelt de typische humor en gezelligheid waarvoor Janny en André bekendstaan.

Van Antwerpen naar Gent: Historie en Hofdansen

Na hun avontuur in Antwerpen zetten Janny en André koers naar Gent, met een tussenstop bij het indrukwekkende Kasteel Cortewalle. Hier verdiepen ze zich in de kunst van het hofdansen, compleet met historische kostuums. Deze unieke en vaak humoristische momenten maken de serie niet alleen informatief, maar zorgen ook voor de nodige lachsalvo’s. In Gent zelf duiken ze dieper in de rijke geschiedenis van de stad, waardoor de reis een balans biedt tussen educatie en entertainment.

Ontmoetingen met Bekende Vlamingen

Tijdens hun reis door Vlaanderen komen Janny en André diverse bekende Vlamingen tegen. Zo is er een mogelijkheid dat ze Gert Verhulst of zelfs de iconische hond Samson ontmoeten, bekend van populaire tv-shows. Ook een ontmoeting met Arnout Hauben, bekend van Dwars door de Lage Landen, behoort tot de mogelijkheden. Deze ontmoetingen voegen een extra dimensie toe aan de serie, met bijzondere interacties en een vleugje nostalgie.

 

Uitzendschema en Wat te Verwachten

Denkend aan Vlaanderen wordt vanaf 9 maart 2025 elke zondag om 21:25 uur uitgezonden op NPO 1, onder de vlag van Omroep MAX. De serie belooft opnieuw een hit te worden, dankzij de combinatie van avontuur, cultuur en de kenmerkende humor van Janny en André. Of je nu kijkt voor de prachtige beelden van Vlaanderen, de humoristische interacties of de culinaire ontdekkingen, deze serie heeft voor ieder wat wils. Zorg dus dat je klaarzit op zondagavond voor een nieuwe aflevering van dit bijzondere avontuur.

Met hun warme persoonlijkheden en oprechte interesse weten Janny en André keer op keer een breed publiek te boeien. Denkend aan Vlaanderen belooft wederom een kijkervaring te worden die je niet wilt missen.

Actueel

Tom Waes heeft dringende waarschuwing over luchtvaartmaatschappij – “Dit nooit meer!”

Avatar foto

Published

on

In de nieuwste aflevering van 22 minuten stomme vragen kwam Tom Waes aan het woord over een onvoorstelbare ervaring met Ryanair die hem zo erg is bijgebleven dat hij er nog steeds over praat. In een Instagram-verhaal uit 2023, dat inmiddels twee jaar op zijn profiel staat, uitte de populaire tv-presentator zijn frustratie met een duidelijke boodschap: “Fuck Ryanair. Tot nooit meer. Nooit.” Het feit dat deze story nog steeds zichtbaar is, zegt genoeg over hoe diep deze ervaring voor Tom zat.

Urenlange vertraging zonder uitleg

Wat was er nu precies gebeurd? Tom Waes lichtte het toe tijdens zijn interview. Hij vertelde dat hij samen met andere passagiers urenlang in de vertrekhal had staan wachten zonder enige informatie van de luchtvaartmaatschappij. “Er waren mensen met baby’s, mensen die kinderen moesten voeden”, vertelt hij. De situatie werd steeds frustrerender naarmate de tijd verstreek.

Toen de passagiers eindelijk het vliegtuig in werden geduwd, dachten ze dat ze naar hun bestemming zouden kunnen vertrekken. Maar zelfs in het vliegtuig was het niet veel beter. “Daar zaten we nog eens twee uur. Zonder airco, op een luchthaven waar de zon scheen”, zegt Tom. Het werd duidelijk dat de communicatie van Ryanair in deze situatie niet optimaal was, en de passagiers waren machteloos.

Keulen in plaats van Charleroi

Na de twee uur wachten, was het eindelijk tijd om te vertrekken, dacht iedereen. Maar de problemen stopten daar niet. “Eens we in de lucht hingen, zeiden ze: ‘We kunnen op Charleroi niet landen, we gaan naar Keulen.’ Toen dacht ik: nu is het echt gedaan”, vertelt Tom, met nog steeds merkbare frustratie in zijn stem.

Eenmaal aangekomen in Keulen, werd er weinig uitleg gegeven. Ryanair stelde dat er bussen werden geregeld om de passagiers naar hun uiteindelijke bestemming te brengen. Maar het leek erop dat de luchtvaartmaatschappij die regeling pas op het laatste moment in gang zette. “Je voelde aan alles dat ze dat nog moesten regelen”, aldus Tom.

Duur alternatief: een taxi naar Brussel

Omdat het voor Tom duidelijk was dat de situatie in Keulen niet snel opgelost zou worden, besloot hij samen met drie andere passagiers om een taxi naar Brussel te nemen. “Dat was redelijk duur, maar achteraf kreeg ik telefoon van iemand die in Keulen was gebleven om op de bus te wachten, en die stonden daar nog”, vertelt Tom. Het was een duidelijk geval van slechte organisatie van Ryanair, wat Tom deed besluiten: “Ik dacht: nu is het echt nooit meer.”

“Nooit meer met Ryanair”

Sindsdien heeft Tom Waes nooit meer met Ryanair gevlogen. “En dat is heel stom, want ik moet binnenkort naar Marokko en dat is eigenlijk het gemakkelijkst met Ryanair”, geeft hij lachend toe. Maar de ervaring met de luchtvaartmaatschappij was voor hem duidelijk genoeg: “Nooit meer.” Het lijkt erop dat de frustratie over de slechte dienstverlening zo groot is, dat het zelfs zijn reiskeuzes beïnvloedt.

Hoewel Tom Waes zijn ervaring met humor en relativering vertelt, is het duidelijk dat hij nog steeds teleurgesteld is over de manier waarop Ryanair met zijn passagiers omging. Het incident is een herinnering aan hoe belangrijk goede klantenservice en communicatie zijn, vooral in stressvolle situaties zoals vertragingen.

Continue Reading