Actueel
Katja Schuurman onder vuur vanwege ´gezond´ drankje: ´Dit is echt onverantwoord´

Katja Schuurman heeft op Instagram kritiek gekregen na het delen van een filmpje waarin ze een zogenaamd gezond drankje promoot. De actrice prijst het product van het merk Frecious aan, maar haar volgers zijn niet allemaal even enthousiast.
Promotie van Frecious-drankje
In de video op Instagram vertelt Katja enthousiast over haar dagelijkse vitamines dankzij Frecious. “Ik krijg elke dag goed mijn vitamientjes binnen,” zegt ze. Volgens haar biedt het merk verschillende mixen, waarvan sommige erg lekker zijn, terwijl andere wat meer doorzettingsvermogen vereisen. “Maar dan weet je in elk geval dat het héél gezond is,” voegt ze eraan toe.
Honderd procent biologisch
Volgens Katja is het drankje volledig biologisch. “Het is slowjuiced en direct ingevroren,” legt ze uit. “Het zit overvol met vitamines, mineralen en nutriënten die je lichaam heel makkelijk opneemt.” Deze eigenschappen maken het volgens Katja een uitstekende keuze voor wie een gezonde levensstijl wil nastreven.
Kritiek van volgers
Het filmpje roept echter gemengde reacties op bij haar volgers. Sommige gebruikers vinden de promotie misleidend. “Gezonder eten is beter dan die troep naar binnen gooien,” reageert een volger fel. Deze opmerking leidde tot een discussie, waarin Katja zelf vroeg waarom het drankje als ‘troep’ werd gezien.
‘Gezondheid niet in een potje’
De kritiek op het drankje draait vooral om het idee dat gezondheid niet uit een potje komt. “Omdat gezondheid niet in een potje zit, maar in gezonde voeding,” antwoordde de volger op Katja’s vraag. Een ander benadrukte het gebrek aan versheid van het product: “Verse dingen uit de diepvries… Come on.”
Discussie over gezonde voeding
De opmerkingen maken duidelijk dat er verdeeldheid is over het nut van dergelijke gezondheidsdrankjes. Terwijl Katja benadrukt dat het drankje boordevol voedingsstoffen zit, lijken veel volgers meer waarde te hechten aan vers en onbewerkt voedsel.
Promotie en authenticiteit
De kritiek op Katja’s filmpje roept ook bredere vragen op over het promoten van gezondheidsproducten door bekende personen. Is het verantwoord om dergelijke producten aan te prijzen zonder rekening te houden met de mogelijke twijfels van volgers?
Reactie van Katja
Katja zelf lijkt niet uit het veld geslagen door de kritiek. Haar vraag aan de volger toont aan dat ze openstaat voor een gesprek, al blijft ze achter het product staan. Het is echter duidelijk dat niet iedereen overtuigd is van de gezondheidsclaims die bij Frecious worden gemaakt.

Actueel
Johnny de Mol per direct van de buis gehaald: ”Heel pijnlijk”
