Actueel
Jeroen van der Boom afgebrand na steunen van Rachel Hazes: ‘Trieste man’

Jeroen van der Boom onder vuur na steun aan Rachel Hazes
De recente familieperikelen binnen de Hazes-familie hebben niet alleen de betrokkenen zelf, maar ook hun naaste omgeving in het middelpunt van de belangstelling geplaatst. Een opvallende rol is hierbij weggelegd voor zanger en presentator Jeroen van der Boom, die openlijk zijn steun heeft uitgesproken voor Rachel Hazes. Deze keuze heeft geleid tot een storm van kritiek vanuit zowel het publiek als collega’s uit de entertainmentindustrie.

De aanleiding: een familieconflict escaleert
Op kerstavond 2024 besloot Rachel Hazes haar zoon, André Hazes jr., te dagvaarden. Deze juridische stap, genomen op een avond die traditioneel in het teken staat van familie en saamhorigheid, schokte velen. De actie werd door het grote publiek als ongepast en gevoelloos ervaren, en leidde tot een golf van verontwaardiging. In deze turbulente context koos Jeroen van der Boom ervoor om zich publiekelijk achter Rachel te scharen.
Jeroen’s positie: loyaliteit of eigenbelang?
Jeroen van der Boom heeft zich in meerdere interviews uitgesproken over zijn steun aan Rachel Hazes. Hij benadrukt dat zijn focus ligt op de muzikale nalatenschap van André Hazes senior en dat hij zich niet wil mengen in familieconflicten. In een gesprek met Shownieuws verklaarde hij: “Ik bemoei me met het leukste deel van André Hazes en dat is de muziek.”
Critici betwijfelen echter de oprechtheid van Jeroens loyaliteit. Velen suggereren dat zijn steun aan Rachel voornamelijk is ingegeven door zakelijke motieven, met name zijn betrokkenheid bij het jaarlijkse evenement ‘Holland Zingt Hazes’. Dit muziekspektakel, georganiseerd door Rachel Hazes, is een belangrijk platform voor artiesten die het repertoire van André Hazes vertolken. Het publiek vermoedt dat Jeroen zijn positie binnen dit evenement wil veiligstellen door Rachel te blijven steunen.
Publieke verontwaardiging: sociale media ontploft
De keuze van Jeroen om Rachel te steunen heeft geleid tot een stortvloed aan negatieve reacties op sociale media. Op platforms zoals Facebook en Twitter uiten mensen hun ongenoegen en beschuldigen hem van opportunisme en gebrek aan integriteit. Een greep uit de reacties:
-
“Een gluiperd van het zuiverste water, het is alleen de poen waar hij aan denkt.”
-
“Vriendje van Kroket, durft niet voor de waarheid uit te komen… Kwal!”
-
“Eng mannetje die denkt zelf dat die heel wat is. Maar denkt alleen aan zijn zakken te vullen.”
Deze reacties illustreren een breed gedragen sentiment van teleurstelling en wantrouwen jegens Jeroen’s motieven.
Collega’s spreken zich uit: verdeeldheid in de showbizz
Niet alleen het publiek, maar ook collega’s uit de entertainmentindustrie hebben gereageerd op de situatie. Dries Roelvink, een bekende Nederlandse zanger, uitte openlijk zijn kritiek op Rachel’s beslissing om haar zoon op kerstavond te dagvaarden. In een interview met weekblad Weekend stelde hij: “Ik vind het een heel slecht en verkeerd moment om je kind te dagvaarden op kerstavond, de avond van de liefde.”
Deze kritische houding heeft echter consequenties voor Roelvink. Hij vermoedt dat zijn uitspraken hebben geleid tot een breuk met Rachel Hazes en dat hij niet langer welkom is bij ‘Holland Zingt Hazes’. “Ik denk dat ik met mijn opmerking de deur wel heb dichtgegooid voor Holland Zingt Hazes,” aldus Roelvink.
Deze situatie toont de complexe dynamiek binnen de Nederlandse showbizz aan, waar persoonlijke relaties en professionele belangen vaak nauw verweven zijn.
Jeroen’s verdediging: afspraken en professionaliteit
In reactie op de kritiek heeft Jeroen van der Boom aangegeven dat zijn betrokkenheid bij ‘Holland Zingt Hazes’ voortkomt uit professionele verplichtingen. In een interview met Shownieuws legde hij uit: “Ik heb natuurlijk een afspraak met MediaLane en ik ben als muzikant en als artiest daarbij betrokken.”
Hij benadrukt dat het nakomen van afspraken en professionaliteit voor hem voorop staan. “Ik vind dat je in dit vak afspraken na moet komen,” aldus Jeroen.
@home Jeroen van der Boom afgebrand na steunen Rachel: ‘Trieste man’
Poen Poen Poen wat kan het mee doen ( als het mis gaat )
En niemand moet je nog gelukkig hoef je niet meer te bedelen in Scheveningen achter een valse piano nu word je er zelf van beschuldig— Henly (@HennykempkesHer) February 21, 2025
Conclusie: een reputatie onder druk
De keuze van Jeroen van der Boom om zich publiekelijk achter Rachel Hazes te scharen in het conflict met haar zoon heeft geleid tot een storm van kritiek. Zowel het publiek als collega’s uit de entertainmentindustrie uiten twijfels over zijn motieven en integriteit. De situatie illustreert de delicate balans tussen persoonlijke loyaliteit en professionele verplichtingen binnen de showbizz. Het is nu aan Jeroen om te bepalen hoe hij zijn reputatie kan herstellen en het vertrouwen van zowel het publiek als zijn collega’s kan terugwinnen.

Actueel
Tom Waes heeft dringende waarschuwing over luchtvaartmaatschappij – “Dit nooit meer!”

In de nieuwste aflevering van 22 minuten stomme vragen kwam Tom Waes aan het woord over een onvoorstelbare ervaring met Ryanair die hem zo erg is bijgebleven dat hij er nog steeds over praat. In een Instagram-verhaal uit 2023, dat inmiddels twee jaar op zijn profiel staat, uitte de populaire tv-presentator zijn frustratie met een duidelijke boodschap: “Fuck Ryanair. Tot nooit meer. Nooit.” Het feit dat deze story nog steeds zichtbaar is, zegt genoeg over hoe diep deze ervaring voor Tom zat.
Urenlange vertraging zonder uitleg
Wat was er nu precies gebeurd? Tom Waes lichtte het toe tijdens zijn interview. Hij vertelde dat hij samen met andere passagiers urenlang in de vertrekhal had staan wachten zonder enige informatie van de luchtvaartmaatschappij. “Er waren mensen met baby’s, mensen die kinderen moesten voeden”, vertelt hij. De situatie werd steeds frustrerender naarmate de tijd verstreek.
Toen de passagiers eindelijk het vliegtuig in werden geduwd, dachten ze dat ze naar hun bestemming zouden kunnen vertrekken. Maar zelfs in het vliegtuig was het niet veel beter. “Daar zaten we nog eens twee uur. Zonder airco, op een luchthaven waar de zon scheen”, zegt Tom. Het werd duidelijk dat de communicatie van Ryanair in deze situatie niet optimaal was, en de passagiers waren machteloos.
Keulen in plaats van Charleroi
Na de twee uur wachten, was het eindelijk tijd om te vertrekken, dacht iedereen. Maar de problemen stopten daar niet. “Eens we in de lucht hingen, zeiden ze: ‘We kunnen op Charleroi niet landen, we gaan naar Keulen.’ Toen dacht ik: nu is het echt gedaan”, vertelt Tom, met nog steeds merkbare frustratie in zijn stem.
Eenmaal aangekomen in Keulen, werd er weinig uitleg gegeven. Ryanair stelde dat er bussen werden geregeld om de passagiers naar hun uiteindelijke bestemming te brengen. Maar het leek erop dat de luchtvaartmaatschappij die regeling pas op het laatste moment in gang zette. “Je voelde aan alles dat ze dat nog moesten regelen”, aldus Tom.
Duur alternatief: een taxi naar Brussel
Omdat het voor Tom duidelijk was dat de situatie in Keulen niet snel opgelost zou worden, besloot hij samen met drie andere passagiers om een taxi naar Brussel te nemen. “Dat was redelijk duur, maar achteraf kreeg ik telefoon van iemand die in Keulen was gebleven om op de bus te wachten, en die stonden daar nog”, vertelt Tom. Het was een duidelijk geval van slechte organisatie van Ryanair, wat Tom deed besluiten: “Ik dacht: nu is het echt nooit meer.”
“Nooit meer met Ryanair”
Sindsdien heeft Tom Waes nooit meer met Ryanair gevlogen. “En dat is heel stom, want ik moet binnenkort naar Marokko en dat is eigenlijk het gemakkelijkst met Ryanair”, geeft hij lachend toe. Maar de ervaring met de luchtvaartmaatschappij was voor hem duidelijk genoeg: “Nooit meer.” Het lijkt erop dat de frustratie over de slechte dienstverlening zo groot is, dat het zelfs zijn reiskeuzes beïnvloedt.
Hoewel Tom Waes zijn ervaring met humor en relativering vertelt, is het duidelijk dat hij nog steeds teleurgesteld is over de manier waarop Ryanair met zijn passagiers omging. Het incident is een herinnering aan hoe belangrijk goede klantenservice en communicatie zijn, vooral in stressvolle situaties zoals vertragingen.