Connect with us

Actueel

Evert Santegoeds plaatst intieme beelden van Alexia en haar vermeende vriend

Avatar foto

Published

on

Evert Santegoeds deelt alsnog beelden van prinses Alexia met Antoon: mediacode onder druk

Wat begon als een gerucht in de showbizzmedia, groeide deze week uit tot een breed besproken onderwerp: Evert Santegoeds bevestigde in Shownieuws dat hij beelden van prinses Alexia samen met zanger Antoon in handen heeft.
Waar hij vorige week nog aarzelde om het materiaal te publiceren vanwege de mediacode rond het Koninklijk Huis, besloot hij nu de foto’s toch te delen.


Twijfel bij Santegoeds: mediacode als obstakel

Santegoeds vertelt in Shownieuws dat het nieuws veel ophef veroorzaakte.

“Brengen we de foto’s of niet? Je hebt natuurlijk die mediacode en dat is link. Ik heb vaak genoeg voor de rechter gestaan om te weten wat de consequenties zijn,” aldus de hoofdredacteur van Privé.

De discussie draaide om de vraag of publicatie van de beelden de privacy van prinses Alexia zou schenden.
Toch vond Santegoeds dat de bijzondere situatie het publiceren rechtvaardigde:

“Aan de andere kant is dit zo opzienbarend. Er is veel belangstelling voor Alexia en Antoon, en dat maakt het nieuwswaardig.”

Volgens hem speelde de bekendheid van Antoon ook mee.

“Ik ben door zoveel radiostations gebeld hierover. Dan heeft de mediacode soms zijn uitzonderingen,” zegt Santegoeds.


Wat is de mediacode?

De mediacode is een afspraak tussen de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) en de Nederlandse media.
Het doel is de privacy van leden van het Koninklijk Huis te beschermen door alleen foto’s van officiële en publieke optredens te publiceren.

Belangrijk detail: de mediacode is niet juridisch bindend.
Als een medium besluit om toch materiaal te publiceren dat buiten de officiële momenten is gemaakt, kan een rechter beoordelen of het ‘bijdraagt aan het publieke debat’ en daarom is toegestaan.

Een bekend voorbeeld is het coronabeeld van koning Willem-Alexander, waarop hij geen anderhalve meter afstand hield.
Dat beeld werd toegestaan omdat het relevant was voor het publieke debat over naleving van de coronaregels.


De beelden van Prinsjesdag

De nieuwe beelden van Alexia en Antoon zijn gemaakt tijdens Prinsjesdag.
Volgens Santegoeds zat prinses Alexia toen op een terras bij Paleis Noordeinde, samen met een vriendin.

“Op een gegeven moment kwam er een blauwe Range Rover het plein op. Mensen dachten dat het de beveiliging was die haar kwam ophalen,” vertelt hij.
“Maar het bleek niemand minder dan Antoon, de zanger en rapper die al drie keer de Ziggo Dome heeft uitverkocht.”

De foto’s laten zien dat Alexia en Antoon kort contact hadden bij het terras.
Volgens Santegoeds verklaart juist dit onverwachte moment de brede interesse in het verhaal.


Eerdere geruchten over Alexia en Antoon

De beelden sluiten aan bij eerdere berichten over mogelijke ontmoetingen tussen de prinses en de zanger.
Royaltykenner Jeroen Snel vertelde vorige week in RTL Boulevard dat het duo ook in Amsterdam samen in een restaurant werd gezien.

“Of het romantisch was, weet ik niet, maar ze zaten wel met z’n tweetjes te eten,” aldus Snel.

Deze eerdere waarneming voedde al de speculaties op sociale media over een mogelijke vriendschap of meer tussen de twee.


Privacy versus nieuwswaarde

De kwestie rond de publicatie toont de spanningslijn tussen privacy en nieuwswaarde.
Aan de ene kant geldt de mediacode als richtlijn om het privéleven van koninklijke familieleden te beschermen; aan de andere kant kunnen media besluiten dat een situatie nieuwswaardig genoeg is om toch te publiceren.

Door de keuze van Santegoeds is het debat over de grenzen van de mediacode opnieuw opgelaaid.
Critici vinden dat de pers zich terughoudend moet opstellen, terwijl anderen het logisch vinden dat beelden met een bekende artiest en een prinses nieuwswaardig worden geacht.


Geen officiële reactie van het Koninklijk Huis

Tot nu toe heeft de Rijksvoorlichtingsdienst geen inhoudelijke reactie gegeven op het besluit van Santegoeds om de beelden te publiceren.
Ook Alexia en Antoon zelf hebben niet publiekelijk gereageerd.


Belangrijkste punten samengevat

  • Evert Santegoeds had foto’s van prinses Alexia en zanger Antoon tijdens Prinsjesdag.

  • Aanvankelijk hield hij de beelden achter vanwege de mediacode, maar besloot ze alsnog te publiceren.

  • De mediacode is een vrijwillige afspraak tussen de RVD en media om het privéleven van royals te beschermen.

  • Santegoeds zegt dat de grote publieke belangstelling en de bekendheid van Antoon de publicatie rechtvaardigen.

  • Eerdere waarnemingen in Amsterdam hadden al geleid tot geruchten over een mogelijke vriendschap.

  • Het Koninklijk Huis heeft nog niet gereageerd op het delen van de foto’s.

Actueel

Mijn vader was een beroemde advocaat en mocht mijn man Bradd niet …

Avatar foto

Published

on

Op 37-jarige leeftijd heeft Sarah al meer levenslessen geleerd dan de meeste mensen. Na het 0verlijden van haar moeder, nam haar vader, een gerenommeerd advocaat met een aanzienlijk vermogen, de rol van beide ouders op zich.

Hij was niet alleen een advocaat, maar ook een meester in de rechtszaal, bekend om zijn scherpzinnigheid en het vermogen om complexe juridische uitdagingen aan te gaan.

Hij koos ervoor om Sarah op te voeden met de waarden van bescheidenheid en hard werken, in plaats van haar te overladen met rijkdom. De lessen die hij onderwees waren gericht op zelfredzaamheid en ethiek, die hij essentieel vond voor succes.

Sarah’s opvoeding was verre van een typische rijke jeugd. Haar vader, diep betrokken bij zijn werk en vaak een ‘genie’ genoemd, stelde hoge eisen aan haar.

Toen het tijd was voor haar toelatingsexamens, weigerde hij elke vorm van hulp, vastberaden dat Sarah haar eigen capaciteiten zou ontwikkelen.

Dit strekte zich uit tot haar professionele leven; ondanks haar academische prestaties bood hij haar geen positie binnen zijn advocatenkantoor.

Hij geloofde dat succes bereikt moest worden door onafhankelijke inspanningen, een les die Sarah door ervaring leerde.

Tijdens haar studie ontmoette ze Bradd, een medestudent die een grote rol in haar leven speelde. Haar vader was echter sceptisch over hem, hem ziende als een opportunist.

Deze perceptie werd bevestigd toen Bradd, kort na het 0verlijden van haar vader, begon te informeren naar haar erfenis, in plaats van steun te bieden.

Het was een schok voor Sarah om te ontdekken dat ze uit het testament van haar vader was weggelaten. Toen Bradd dit ontdekte, reageerde hij met een vraag naar scheiding.

Maar Sarah was voorbereid op een laatste openbaring: een clausule in het testament stelde dat Bradd recht had op de helft van de erfenis als hij vijf jaar met haar getrouwd bleef. Zo niet, dan zou alles naar Sarah gaan. Dit onthulde Bradd’s ware aard.

Reflecterend op deze gebeurtenissen, voelt Sarah gerechtigdheid en voldoening. De vooruitziende planning van haar vader had zijn wens vervuld: gerechtigheid verzekeren en zijn dochter beschermen.

Zijn nalatenschap was niet alleen zijn fortuin, maar ook de wijsheid en maatregelen om zijn dochter te beschermen.

Continue Reading