Connect with us

Actueel

Winter Vol Liefde-Mike (33) blijkt nog maagd te zijn

Avatar foto

Published

on

Catherine Keyl over Mike uit Winter Vol Liefde: “Die man heeft het volgens mij nog nooit gedaan”

RTL 4 heeft met het programma Winter Vol Liefde een enorme hit in handen. Miljoenen kijkers zitten dagelijks aan de buis gekluisterd om te zien hoe de B&B-eigenaren omgaan met liefde, relaties en – niet te vergeten – hun bijzondere logees. Maar van alle kandidaten is er één die de meeste aandacht trekt: Mike. Niet zozeer vanwege zijn eigen acties, maar vooral door de opvallende rol van zijn moeder, Monique, die volgens veel kijkers een iets te grote rol speelt in zijn liefdesleven.

mikewintervolliefde

De dominante aanwezigheid van Monique

Monique, Mike’s moeder, is een constante factor in zijn zoektocht naar liefde. Haar bemoeienis met de kandidaten die voor Mike naar de B&B zijn gekomen, is niet onopgemerkt gebleven. Kijkers reageren massaal op sociale media en vinden dat Monique zich te veel met het proces bemoeit. Sommigen adviseren Mike om zijn moeder duidelijk te maken dat hij zelf kan bepalen wie hij als partner wil. “Hij moet haar gewoon eens vertellen dat hij stapelgek op haar wordt en dat zij een stap terug moet doen,” klinkt het in de reacties.

Angela de Jong, columniste bij het AD, ging zelfs nog een stap verder door te speculeren over Mike’s seksuele geaardheid. Ze suggereerde dat Mike mogelijk in de kast zit en eigenlijk op mannen valt, maar dit niet durft te uiten vanwege de verwachtingen van zijn moeder. Monique wil immers dolgraag een schoondochter en hoopt op kleinkinderen. Deze theorie deed veel stof opwaaien onder de kijkers.

mike

Catherine Keyl’s opvallende uitspraak

Tijdens een recente aflevering van Renze op Zaterdag werd de discussie over Mike’s liefdesleven verder uitgediept. Catherine Keyl, een bekende televisiepersoonlijkheid, liet zich openlijk uit over haar vermoedens. Ze stelde een opvallende vraag: “Wat denk jij nou? Zou die jongen ooit wel eens seks hebben gehad?” Haar directe uitspraak zorgde voor verbaasde reacties aan tafel.

Presentator Renze Klamer leek enigszins uit het veld geslagen door de vraag en reageerde terughoudend: “Waarom vraag je dat aan mij?” Catherine vervolgde: “Nou, ik bedoel: jij kijkt er als man misschien anders naar, maar ik denk: die man heeft het volgens mij nog nooit gedaan.” Haar opmerking bracht een ongemakkelijke stilte aan tafel, maar ook nieuwsgierige reacties bij de kijkers.

mike1213

Discussie aan tafel: is Mike maagd?

Gijs Rademaker, die ook aan tafel zat, kwam met een tegenargument. Hij merkte op dat Mike eerder in het programma had aangegeven dat hij “vriendinnetjes bij de vleet” had gehad. Volgens Gijs is Mike dus zeker niet onervaren als het gaat om relaties. Maar Catherine bleef sceptisch. “Ja, vriendinnetjes. Ja, daar gaat hij dan mee in dirndl-pakjes enzo,” zei ze met een sarcastische ondertoon, verwijzend naar de traditionele kleding die in de show soms wordt gedragen.

Renze Klamer, die Catherine’s uitspraak opvallend vond, probeerde de discussie wat luchtiger te maken. “Waarom speculeren we hier überhaupt over?” vroeg hij zich af. Maar Catherine hield voet bij stuk: “Het is gewoon mijn gevoel. Iets in zijn gedrag doet me denken dat hij niet veel ervaring heeft op dat gebied.”

Mike en zijn drie dames

Gijs Rademaker sprak echter zijn respect uit voor Mike, ondanks de speculaties over zijn liefdesleven. “Ik vind het wel knap hoe hij het allemaal onder controle houdt. Hij heeft drie dames tegelijk in zijn huis, én zijn moeder die overal bovenop zit. Dat jongleren met al die dames is echt niet makkelijk,” zei hij met een glimlach.

Volgens Gijs weet Mike zich goed staande te houden in de chaos van het programma. De druk van zijn moeder, de verwachtingen van de dames, en de camera’s die alles vastleggen maken de situatie voor hem extra uitdagend. Toch blijft hij rustig en probeert hij iedereen tevreden te stellen.

De impact van Monique

Monique blijft echter een dominante factor in de show en het leven van Mike. Haar constante aanwezigheid roept bij de kijkers gemengde gevoelens op. Sommigen vinden het grappig en zien haar als een opvallend personage in de show, terwijl anderen vinden dat ze Mike in de weg zit bij het vinden van echte liefde. “Hij moet voor zichzelf opkomen en laten zien dat hij volwassen genoeg is om zijn eigen keuzes te maken,” klinkt het vaak op sociale media.

De invloed van Monique roept ook vragen op over hoe serieus de dames Mike nemen. Angela de Jong stelde dat de constante aanwezigheid van zijn moeder misschien afschrikt en ervoor zorgt dat de kandidaten zich minder op hun gemak voelen. Dit maakt het voor Mike moeilijker om echte connecties te vormen met de vrouwen.

De reacties van kijkers

Op sociale media barstte de discussie los na de uitzending van Renze op Zaterdag. Veel kijkers vonden Catherine Keyl’s opmerking ongepast en respectloos. “Waarom moeten we speculeren over iemands seksuele ervaring? Laat die jongen gewoon zichzelf zijn,” schreef een Twitter-gebruiker. Anderen vonden het juist een hilarische en gedurfde opmerking. “Catherine durft tenminste te zeggen wat iedereen denkt,” reageerde een ander.

De speculaties over Mike’s seksuele geaardheid werden ook breed besproken. Sommige kijkers vinden dat dergelijke vragen helemaal niet thuishoren in een datingshow en dat het alleen maar afleidt van het doel van het programma: liefde vinden.

Wat gaat er gebeuren met Mike?

De toekomst van Mike in Winter Vol Liefde blijft onzeker. Zal hij erin slagen om ondanks de bemoeienis van zijn moeder een echte connectie te vinden met een van de kandidaten? Of zal de druk van de show, de aandacht van het publiek en de constante aanwezigheid van Monique te veel worden? Voorlopig blijft Mike een van de meest besproken kandidaten in de geschiedenis van het programma.

Wat wel duidelijk is, is dat Winter Vol Liefde met Mike en Monique een gouden combinatie heeft gevonden die zorgt voor veel kijkplezier en discussie. Of Mike nu wel of geen ervaring heeft in de liefde, hij blijft een van de meest interessante personages in de show. Het is wachten op het moment dat hij zijn moeder eindelijk duidelijk maakt dat hij zijn eigen keuzes wil maken.

Conclusie

Mike uit Winter Vol Liefde weet de gemoederen flink bezig te houden. Of het nu gaat om zijn bemoeizuchtige moeder Monique, de speculaties over zijn liefdesleven, of zijn opmerkelijke kalmte te midden van de chaos, hij is zonder twijfel een van de opvallendste deelnemers aan de show. De vraag of Mike ervaring heeft in de liefde blijft onbeantwoord, maar één ding is zeker: hij heeft al het respect van kijkers verdiend voor hoe hij met de druk omgaat. En wie weet wat de toekomst voor hem in petto heeft, zowel in de show als daarbuiten.

Actueel

Delta-verkoper zorgt opnieuw voor ophef: Shock om wat hij aan de deur tegen meisje (13) zegt

Avatar foto

Published

on

Nieuwe video van deur-aan-deurverkoper zet Delta opnieuw in het middelpunt van de aandacht

Een nieuwe video van de inmiddels veelbesproken Delta-deur-aan-deurverkoper zorgt opnieuw voor talloze reacties op sociale media. De man werd eerder landelijk bekend door zijn opvallende en dwingende stijl, waarin de inmiddels beruchte uitspraak “Broer, wil je overstappen of niet?” centraal stond. Nu er opnieuw beelden zijn opgedoken waarin dezelfde verkoper aan de deur staat, lijkt het onderwerp opnieuw op te waaien en te zorgen voor veel gesprekken in buurten door het hele land.

De nieuwe video bevestigt voor veel kijkers wat zij al dachten: de verkoper trekt al langere tijd met dezelfde energieke, maar door sommigen als intimiderend ervaren manier door Nederlandse woonwijken. Het moment waarin hij bij een 13-jarig meisje aan de deur verschijnt, maakt extra veel los.


Nieuwe beelden zorgen voor onrust

De recent gedeelde video komt van een gezin uit het midden van Nederland. De moeder van het gezin was op het moment van aanbellen niet thuis, waardoor de 13-jarige dochter de deur opendeed. Via de deurbelcamera is duidelijk te zien hoe de verkoper meteen begint met een haast gehaaste introductie. Hij vraagt in gebrekkig Nederlands of de ouders thuis zijn en zegt dat hij “even voor het internet” komt.

Ondanks het feit dat het meisje duidelijk aangeeft dat haar ouders er niet zijn, blijft de man voor de deur staan. Hij wiebelt heen en weer, herhaalt meerdere keren luid het woord “broer” en vraagt vervolgens: “Wil je overstappen ja of nee?”

Voor veel kijkers voelt dat moment ongemakkelijk, juist omdat het meisje alleen thuis is. Online wordt benadrukt dat kinderen zich in zo’n situatie overvallen kunnen voelen. Sommige kijkers geven aan dat ze vinden dat een verkoper zich bewust moet zijn van dit soort situaties, vooral wanneer er geen volwassene aanwezig is.


Buurtbewoners herkennen de man meteen

De buurt reageert opvallend eensgezind: verschillende bewoners herkennen de verkoper direct als dezelfde persoon uit de video die eerder viral ging. Meerdere mensen melden dat hij de afgelopen weken bij diverse huizen in de straat heeft aangebeld.

Een bewoner vertelt:

“Hij heeft hier minstens bij zes of zeven huizen gestaan. Je herkent hem direct aan zijn manier van praten en hoe hij staat te wachten.”

Een andere buurtbewoner deelt dat de man bij hem aanbelde, terwijl hij op zijn tablet druk bezig was met het intikken van gegevens. De verkoper zou daarbij gezegd hebben dat overstappen “toch wel verstandig zou zijn, omdat alles anders veel duurder zou worden”.

Toen de bewoner aangaf al glasvezel te hebben, zou de verkoper licht geïrriteerd hebben gereageerd met de woorden: “Ja joh, succes ermee.”

Voor veel mensen voelt de conversatiestijl van de verkoper ongemakkelijk. In de video is ook te zien dat hij een klein dansachtig wiebeldansje maakt terwijl hij wacht. Hoewel het moment door sommigen humoristisch wordt omschreven, vinden anderen het juist ongepast en een tikkeltje “eng”.


Herinnering aan de eerste virale video

De verkoper werd een bekende verschijning nadat een eerdere video – waarin hij met stevige directheid om een overstap vraagt – massaal werd gedeeld op TikTok, Instagram en X. De uitspraak “Broer, wil je overstappen of niet?” groeide uit tot een meme, complete met remixvideo’s, imitaties en talloze reacties.

Hoewel de video voor sommige kijkers grappig bedoeld was, zorgde het ook voor zorgen over verkoopmethodes en de vraag hoe ver deur-aan-deurverkopers mogen gaan in hun benadering. De nieuwe beelden lijken die discussie opnieuw aan te wakkeren.


Delta reageert: ‘Dit past absoluut niet bij ons’

Delta, het bedrijf waarvan de verkoper in naam diensten zou verkopen, laat in een nieuwe verklaring aan het AD weten “diep geschokt” te zijn door de nieuwe video’s.

Een woordvoerder benadrukt dat deze vorm van benadering niet aansluit bij hoe het bedrijf wil communiceren:

“Dit past absoluut niet bij de vriendelijke en respectvolle manier waarop wij willen dat klanten worden benaderd.”

Volgens Delta is er direct contact opgenomen met het externe verkoopbureau dat verantwoordelijk is voor de inzet van deur-aan-deurverkopers. Het bedrijf zegt dat er “passende maatregelen” zijn genomen, maar vanwege privacywetgeving kan Delta niet concreet aangeven om welke maatregelen het gaat.

Dat zorgt bij sommige volgers voor vragen. Ze willen weten of de verkoper nog steeds actief is, of dat hij voorlopig niet meer namens Delta langs de deuren gaat. Het bedrijf laat echter niets los over de persoonlijke situatie van de man in kwestie.

 

 


Meldingen stromen binnen uit heel Nederland

De discussie blijft niet beperkt tot één wijk. Inmiddels melden mensen uit allerlei regio’s dat zij dezelfde man hebben gezien. Op Facebook delen tientallen gebruikers hun ervaringen, vaak met opvallend vergelijkbare verhalen.

Een van de reacties luidt:

“Hij was twee weken geleden bij ons aan de deur. Hij zei dat Ziggo binnenkort zou verdwijnen en dat iedereen verplicht naar glasvezel moest. Dat klopte natuurlijk helemaal niet.”

Meerdere bewoners benadrukken dat de man met zelfvertrouwen praat en soms informatie deelt die niet altijd juist lijkt te zijn. Voor veel mensen voelt dat alsof er druk wordt gezet om snel een beslissing te nemen, terwijl ze dat niet willen.


Kritiek op agressieve verkoopmethodes al langer aanwezig

De situatie staat niet op zichzelf. In verschillende delen van Nederland klagen inwoners al langer over deur-aan-deurteams die namens Delta, of andere providers, actief zijn. Vooral in drukke woonwijken ervaren bewoners dat verkopers regelmatig, soms zelfs meerdere keren per avond, aanbellen.

Een vrouw uit de Randstad vertelt:

“Zelfs met een nee-nee-sticker blijven ze aanbellen. Dan zeggen ze doodleuk dat het geen verkoopgesprek is maar een ‘informatieronde’. Dat voelt niet eerlijk.”

Delta erkent in haar verklaring dat het hier “volledig mis is gegaan” en belooft dat er strenger toezicht komt op de externe verkooppartner die deze verkopers inzet. Het bedrijf roept mensen die zich ongemakkelijk hebben gevoeld of zich onder druk gezet voelden op om zich te melden. Delta zegt persoonlijk contact aan te bieden om excuses te maken.


Waarom bedrijven vaak externe verkoopteams inzetten

Het gebruik van externe verkoopbureaus is in Nederland niet uniek. Veel bedrijven in de energie- en telecomsector werken met externe teams die op provisiebasis werken. Hoe meer klanten zij binnenhalen, hoe aantrekkelijker dat voor hen kan zijn.

Dat resulteert soms in verkoopmethodes die als te direct worden ervaren. Waar sommige verkopers vriendelijk en duidelijk zijn, zijn er anderen die vanwege tijdsdruk of prestatiedruk te ver gaan in hun pogingen om klanten te overtuigen.

Delta geeft aan dat het doel van hun deur-aan-deurcampagnes is om mensen “op een enthousiaste en transparante manier” kennis te laten maken met hun netwerk. Maar bij de huidige situatie is dat volgens het bedrijf niet geslaagd.


Een video die het hele land bezighoudt

Binnen enkele dagen is de nieuwste video al richting de half miljoen weergaven gegaan. In talloze appgroepen, buurtchats, socialmediapagina’s en fora wordt erover gesproken. Veel mensen delen het als waarschuwing, anderen puur omdat ze de bijzondere manier van communiceren opvallend of ongemakkelijk vinden.

Ondertussen blijft de vraag hangen: hoe gaat Delta om met het vertrouwen dat beschadigd is? En welke maatregelen worden er daadwerkelijk genomen om herhaling te voorkomen?

Dat de video veel aandacht genereert, staat vast. Maar voor Delta is het waarschijnlijk niet de vorm van publiciteit waarop het bedrijf had gehoopt.


Conclusie: discussie over verkoopmethodes is nog lang niet klaar

De nieuwe beelden hebben opnieuw aangewakkerd hoe gevoelig het onderwerp van huis-aan-huisverkoop ligt in Nederland. Bewoners willen duidelijkheid, transparantie en een vriendelijke benadering — en vooral géén druk.

Delta belooft beterschap, maar veel mensen wachten af hoe de situatie zich ontwikkelt en of de werkwijze van het verkoopbureau daadwerkelijk verandert.

Eén ding staat vast: de deur-aan-deurverkoper die het internet stormenderhand veroverde, heeft Nederland in ieder geval duidelijk gemaakt dat verkoopmethodes anno 2025 kritisch worden bekeken. En dat die aandacht, zelfs als het viral gaat, niet altijd positief hoeft uit te pakken voor een bedrijf.

Continue Reading