Connect with us

Actueel

Vriendin Rachel Hazes gaat los op André: ‘Je liegt’

Avatar foto

Published

on

Vriendin van Rachel Hazes haalt uit naar André: “Je verdraait de werkelijkheid”

De familie Hazes staat al jaren symbool voor liefde, muziek én onderlinge spanningen. Wat ooit begon als een hechte muzikale dynastie, is inmiddels uitgegroeid tot een familiesoap die heel Nederland bezighoudt. En ook nu lijkt de rust nog lang niet teruggekeerd. Dit keer is het niet Rachel Hazes zelf die haar stem laat horen, maar een vriendin die het woord neemt namens haar. Onder een recente post van André Hazes plaatst ze een vlammende reactie waarin ze hem beschuldigt van leugens en ondankbaarheid.

“Jij verdraait de werkelijkheid!”, schrijft ze fel. Daarmee lijkt ze olie op het vuur te gooien van een conflict dat toch al veel emoties oproept.


De reactie die iedereen opviel

Op sociale media volgt Nederland de familie Hazes op de voet. André, die zijn leven steeds meer op de rit lijkt te krijgen, plaatst regelmatig updates over zijn carrière en persoonlijke groei. Toch ging het bij zijn laatste bericht niet om muziek of succes, maar om de felheid van de reacties eronder.

De vriendin van Rachel greep haar kans om hem publiekelijk aan te spreken. Volgens haar is het onbegrijpelijk dat André zijn moeder niet openlijk bedankt voor de steun die ze hem in moeilijke tijden heeft gegeven. “Wellicht kan je degene die jou achter de schermen één jaar lang 24/7 verzorgd heeft met bloed, zweet en tranen een opsteker geven”, schrijft ze. Daarmee verwijst ze naar de periode waarin André worstelde met zijn verslavingen – een tijd die veel impact had op zowel zijn carrière als zijn privéleven.


Oude wonden opnieuw geopend

De woorden van de vriendin raken een gevoelige snaar. Voor veel volgers komt de reactie niet als een verrassing. De breuklijnen binnen de Hazes-familie liggen al jaren in de openbaarheid, met ruzies, stiltes en korte toenaderingen die telkens opnieuw de roddelrubrieken halen.

Wat deze situatie bijzonder maakt, is dat de aanval dit keer niet rechtstreeks van Rachel komt, maar via een vertrouweling die haar kant kiest. Daarmee lijkt Rachel haar eigen stem even te sparen, maar de boodschap is er niet minder duidelijk om: volgens haar omgeving toont André onvoldoende dankbaarheid.


De rol van de familie Soelen

De vriendin van Rachel beperkt zich niet tot het verdedigen van haar. Ze wijst André ook op de steun die hij destijds kreeg van de familie van zijn ex, Sarah van Soelen. “Ook degenen die jou naar de kliniek stuurden, de familie Soelen, die zouden op zijn minst een opsteker mogen krijgen”, benadrukt ze.

De verwijzing is opvallend. De relatie met Sarah lag vaak onder een vergrootglas, en de breuk tussen hen werd breed uitgemeten. Toch geeft de vriendin aan dat de familie van Sarah een grote rol speelde in het hersteltraject van André. Volgens haar is het beschamend dat hij dit nooit publiekelijk erkend heeft.


“Zolang je de werkelijkheid verdraait…”

De toon van de reactie is hard en direct. De vriendin verwijt André dat hij de waarheid verdraait door bepaalde namen en inspanningen niet te benoemen. “Zolang je de werkelijkheid verdraait door het niet te benoemen, ben je geen knip voor de neus waard, André.”

Het zijn woorden die voor buitenstaanders misschien streng klinken, maar ze onderstrepen vooral de frustratie die in de familiekring leeft. Voor veel volgers roept het opnieuw de vraag op: waarom is het voor de Hazes-familie zo moeilijk om erkenning en verzoening te vinden?


André reageert laconiek

Opvallend genoeg laat André zich niet van de wijs brengen door de harde woorden. Zijn reactie is kort, luchtig en bijna spottend: “Trude, doe eens rustig meid.” Daarmee lijkt hij de kritiek naast zich neer te leggen en de situatie eerder te relativeren dan te verergeren.

Voor zijn fans toont dit opnieuw zijn veranderde houding: minder impulsief, minder geneigd om fel van zich af te bijten. Tegelijkertijd roept het vragen op. Negeert André bewust de ernst van de aantijgingen, of is dit simpelweg zijn manier om met kritiek om te gaan?


De blik van buitenaf

Voor veel volgers voelt het alsof de ruzie binnen de familie Hazes nooit tot rust komt. Elke periode van stilte wordt vroeg of laat doorbroken door een nieuwe uitbarsting, vaak publiekelijk gedeeld via sociale media. Het maakt de familie geliefd én bekritiseerd: mensen leven mee, maar sommigen vinden dat privézaken beter binnenskamers besproken kunnen worden.

Toch is het precies deze openheid – of misschien beter gezegd: deze zichtbaarheid – die de Hazes-dynastie al jaren zo boeiend maakt. Muziek, liefde, ruzies en verzoeningen lopen voortdurend door elkaar heen, en het publiek volgt het allemaal alsof het een televisieserie betreft.


Rachel in stilte aanwezig

Hoewel Rachel zelf dit keer niet rechtstreeks reageert, hangt haar aanwezigheid voelbaar boven de situatie. De vriendin die namens haar spreekt, maakt duidelijk dat Rachel steun ervaart, ook als zij zelf zwijgt. Voor velen is dit een teken dat Rachel misschien probeert afstand te houden van het publieke strijdtoneel, maar tegelijk niet onverschillig is over de houding van haar zoon.

Of Rachel later alsnog zelf zal reageren, blijft de vraag. Tot die tijd spreken anderen voor haar – iets wat de spanningen waarschijnlijk niet minder maakt.


Dankbaarheid en erkenning als breekpunt

Wat in dit conflict centraal staat, is het thema dankbaarheid. De vriendin verwijt André dat hij niet openlijk erkent hoeveel mensen hem door een zware periode hebben geholpen. Voor haar gaat het niet om geld of roem, maar om erkenning voor de inzet en zorg die hij volgens haar heeft ontvangen.

Het roept de vraag op hoe moeilijk het is voor een familie die voortdurend in de schijnwerpers staat om zulke gevoelens op een gezonde manier te uiten. Want waar in gewone families de keuken- of woonkamer dient als plek voor gesprekken, gebeurt dit bij de Hazes’ steeds vaker op Instagram of Facebook.


Het publiek kiest partij

Zoals vaak het geval is bij de Hazes-familie, mengen ook volgers zich massaal in de discussie. Onder de posts verschijnen honderden reacties: sommigen steunen André en prijzen zijn luchtige reactie, anderen vinden dat hij inderdaad meer dankbaarheid zou mogen tonen.

Het tekent de verdeeldheid die niet alleen in de familie, maar ook onder fans voelbaar is. De Hazes-familie is daarmee opnieuw een spiegel van menselijke emoties: liefde, trots, maar ook teleurstelling en verwijt.


De kracht en last van een familie-erfenis

Wat deze ruzie extra beladen maakt, is de erfenis van André Hazes senior. Zijn muzikale nalatenschap drukt zwaar op de schouders van de familie. Elke generatie lijkt opnieuw te moeten laveren tussen eerbetoon, eigen keuzes en de verwachtingen van het publiek.

Voor André junior is dat een zoektocht die hem regelmatig in de schijnwerpers zet, zowel positief als negatief. Voor Rachel en haar omgeving is het een bron van trots, maar ook van pijn. De woorden van haar vriendin laten zien dat deze spanning voorlopig nog niet verdwenen is.


Key-points

  • Een vriendin van Rachel Hazes beschuldigt André van ondankbaarheid en leugens.

  • Volgens haar heeft Rachel hem intensief verzorgd tijdens zijn verslavingsperiode, zonder ooit erkenning te krijgen.

  • Ook de familie van ex-vriendin Sarah van Soelen zou volgens haar meer dankbaarheid verdienen.

  • André reageert laconiek en lijkt zich weinig aan te trekken van de kritiek.

  • Het conflict benadrukt opnieuw hoe lastig de familie Hazes balans vindt tussen privéleven en publieke zichtbaarheid.

Actueel

Tom Waes heeft dringende waarschuwing over luchtvaartmaatschappij – “Dit nooit meer!”

Avatar foto

Published

on

In de nieuwste aflevering van 22 minuten stomme vragen kwam Tom Waes aan het woord over een onvoorstelbare ervaring met Ryanair die hem zo erg is bijgebleven dat hij er nog steeds over praat. In een Instagram-verhaal uit 2023, dat inmiddels twee jaar op zijn profiel staat, uitte de populaire tv-presentator zijn frustratie met een duidelijke boodschap: “Fuck Ryanair. Tot nooit meer. Nooit.” Het feit dat deze story nog steeds zichtbaar is, zegt genoeg over hoe diep deze ervaring voor Tom zat.

Urenlange vertraging zonder uitleg

Wat was er nu precies gebeurd? Tom Waes lichtte het toe tijdens zijn interview. Hij vertelde dat hij samen met andere passagiers urenlang in de vertrekhal had staan wachten zonder enige informatie van de luchtvaartmaatschappij. “Er waren mensen met baby’s, mensen die kinderen moesten voeden”, vertelt hij. De situatie werd steeds frustrerender naarmate de tijd verstreek.

Toen de passagiers eindelijk het vliegtuig in werden geduwd, dachten ze dat ze naar hun bestemming zouden kunnen vertrekken. Maar zelfs in het vliegtuig was het niet veel beter. “Daar zaten we nog eens twee uur. Zonder airco, op een luchthaven waar de zon scheen”, zegt Tom. Het werd duidelijk dat de communicatie van Ryanair in deze situatie niet optimaal was, en de passagiers waren machteloos.

Keulen in plaats van Charleroi

Na de twee uur wachten, was het eindelijk tijd om te vertrekken, dacht iedereen. Maar de problemen stopten daar niet. “Eens we in de lucht hingen, zeiden ze: ‘We kunnen op Charleroi niet landen, we gaan naar Keulen.’ Toen dacht ik: nu is het echt gedaan”, vertelt Tom, met nog steeds merkbare frustratie in zijn stem.

Eenmaal aangekomen in Keulen, werd er weinig uitleg gegeven. Ryanair stelde dat er bussen werden geregeld om de passagiers naar hun uiteindelijke bestemming te brengen. Maar het leek erop dat de luchtvaartmaatschappij die regeling pas op het laatste moment in gang zette. “Je voelde aan alles dat ze dat nog moesten regelen”, aldus Tom.

Duur alternatief: een taxi naar Brussel

Omdat het voor Tom duidelijk was dat de situatie in Keulen niet snel opgelost zou worden, besloot hij samen met drie andere passagiers om een taxi naar Brussel te nemen. “Dat was redelijk duur, maar achteraf kreeg ik telefoon van iemand die in Keulen was gebleven om op de bus te wachten, en die stonden daar nog”, vertelt Tom. Het was een duidelijk geval van slechte organisatie van Ryanair, wat Tom deed besluiten: “Ik dacht: nu is het echt nooit meer.”

“Nooit meer met Ryanair”

Sindsdien heeft Tom Waes nooit meer met Ryanair gevlogen. “En dat is heel stom, want ik moet binnenkort naar Marokko en dat is eigenlijk het gemakkelijkst met Ryanair”, geeft hij lachend toe. Maar de ervaring met de luchtvaartmaatschappij was voor hem duidelijk genoeg: “Nooit meer.” Het lijkt erop dat de frustratie over de slechte dienstverlening zo groot is, dat het zelfs zijn reiskeuzes beïnvloedt.

Hoewel Tom Waes zijn ervaring met humor en relativering vertelt, is het duidelijk dat hij nog steeds teleurgesteld is over de manier waarop Ryanair met zijn passagiers omging. Het incident is een herinnering aan hoe belangrijk goede klantenservice en communicatie zijn, vooral in stressvolle situaties zoals vertragingen.

Continue Reading